۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱ همنوایی رسانه‌های انجمن‌های مستقل، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و بسیج با جریان شورای احیا:

افراطیون پیوندتان مبارک !

اگر درخواست اجرای قانون را دارند، چرا این همه مدت بعد از تغییر اساسنامه و انتخابات این مسائل مورد توجه‌شان قرار گرفته است؟ آیا دلیلش جز این است که تا کنون خیال نفوذ از طرق مختلف به انجمن را در سر می پروراندند اما با هشیاری شورای مرکزی حال حاضر و شورای مرکزی قبل، از ورود افکار ایشان که وابسته به افراد قدرت طلب حتی خارج از دانشگاه می‌باشد جلوگیری شد؟

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): در عین بهت و ناباوری روز گذشته خبری بر روی سایت های خبری برخی افراطیون قرار گرفت که حاوی پیامی خطرناک بود. این جریان، شبنامه ای که از جانب وابستگان به گروهی موسوم به شورای احیا در جهت تخریب انجمن اسلامی دانشجویان منتشر شده بود را دست آویزی برای سرکوب انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دادند.(البته سایت مبارزه قصد تعمیم این ارتباط را به همه ی شورا های احیا  ندارد)

نخست این شبنامه توسط  سایت خبرگزاری سینا (وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه) بدون اطلاع به انجمن اسلامی منتشر می شود تا سایت های خبری محلی نیز آن را با خیال راحت بازنشر کنند.

cna

نکته جالبتر این ماجرا اینجاست که سایت خبری اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل از دانشجویان در متن خود می آورد: “دبیران و اعضای دانشکده های انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نسبت به رویه دولتی سازی که از سوی یکی از اعضای شورای موسوم به احیا در این تشکل، دنبال می شود اعلام برائت کردند.”

ius

همچنین خبرگزاری بسیج دانشجویی نیز با انتشار این نامه ضمن رد احتمال رخداد اشتباه، ظن هماهنگی کامل عناصر پشت پرده را به یقین تبدیل کرد تا مشخص شود افراطیون چپ و راست برای تخریب انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز دست دوستی داده اند.

snn

مهدی ماندگاری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تماس با خبرنگار مبارزه در این باره گفت: اینکه این تشکل از جانب افراطیون هر دو جناح مورد تخریب قرار گرفته است نشان دهنده ی تعادل و استقلال در مواضع سیاسی است و نه تنها از این موضوع ناراحتی ای نداریم که باتوجه به گام های بلندی که برداشته ایم همه گونه تخریبی را پیش بینی کرده ایم.

همچنین اطلاعیه ی شورای عمومی این تشکل آنچنان که به سایت مبارزه رسیده است در پی می آید:

اطلاعیه شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

در حالیکه انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شیراز پیش‌تر نیز در اطلاعیه‌‌ی خود دانشجویان را از وجود اراده‌ای در بیرون از دانشگاه برای ممانعت از برگزاری نشست انجمن‌های اسلامی اصلاح‌طلبِ سراسر کشور آگاه کرده  و هشدار داده بود کسانی درون دانشگاه نیز در همراهی با این نهادهای اقتدارگرا و در لباس دانشجویان منتقد سعی در تخریب انجمن اسلامی و وجهه‌ی نمایندگان دانشجویان در این تشکل دارند، انتشار نامه‌ای از سوی افراد ناشناس(!) در سایت خبرگزاری سینا (وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه) واقعیت را به وضوح به دانشجویان نشان داد.

بند آخر آن نامه نشان دهنده‌ی خواسته‌ی اصلی این افراد است و مابقی نامه که شامل مغالطه و مقدمه‌چینی می‌شود بهانه‌ای است برای رسیدن به خواسته نهائی‌شان. این افراد اگر درخواست اجرای قانون را دارند، از چه چیز می ترسند که اسامی‌شان را مخفی نگه داشته‌اند؟ چرا این همه مدت بعد از تغییر اساسنامه و انتخابات این مسائل مورد توجه‌شان قرار گرفته است؟ آیا دلیلش جز این است که تا کنون خیال نفوذ از طرق مختلف به انجمن را در سر می پروراندند اما با هشیاری شورای مرکزی حال حاضر و شورای مرکزی قبل، از ورود افکار ایشان که وابسته به افراد قدرت طلب حتی خارج از دانشگاه  می‌باشد جلوگیری شد؟

در این نامه به تایید انتخابات از جانب اتحادیه دفتر تحکیم وحدت اشاره شده است که لازم به ذکر است  این اتحادیه از نظر انجمن اسلامی در حال حاضر به دلیل نداشتن حد نصاب اعضا و برگزاری انتخابات غیر مشروع، غیر قانونی است  و انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شیراز پیش‌تر نیز طی بیانیه‌هایی اعلام کرده است که این گروه را به رسمیت نمی‌شناسد لذا  اضافه کردن بندهای “ادوار” به خاطر جایگزین کردن نماینده ی تحکیم وحدت است در حالیکه ادوار انجمن اسلامی به عنوان افراد باتجربه بهترین و مرسوم ترین گزینه برای این امر بودند. احتمالا این دوستان مایل‌اند که از مسئولین برخی نهادها(!) برای پرکردن این جایگاه استفاده شود. انجمن اسلامی دانشجویان همواره نماینده‌ی دانشجویان بوده و هست و رویای مسئولینی که برای تصاحب این تشکل دندان تیز کرده‌اند هیچگاه به واقعیت نمی پیوندد. ضمن اینکه باید به امضا کنندگان آن نامه یادآور شویم هرگونه تغییری در اساسنامه هر تشکل دانشجویی تنها از طریق دانشجویان عضو همان تشکل قابل انجام بوده و نهادهای غیردانشجویی از نظر قانونی نمی توانند در این امر دخالت کنند و انجمن اسلامی دانشجویان هرگز اجازه نخواهد داد چنین رویه‌ای در دانشگاه مرسوم شود. امیدواریم دانشجویانی که از روی ناآگاهی بازیچه‌ی دست افراد قدرت طلب خصوصا خارج دانشگاهی شده‌اند هر چه زودتر چشمشان را به سوی واقعیت باز کنند و از استعداد هایشان برای پیشرفت جنبش دانشجویی و آرمان‌های انقلاب و میهن عزیزمان استفاده کنند.

در پایان درخواست انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده‌های علوم پزشکی شیراز از این افراد ناشناس این است که در صورت تمایل به شفافیت بیشتر در مورد اساسنامه و یا هر مورد از فعالیت‌های انجمن اسلامی دانشجویان، به جای جوسازی و متشنج کردن فضای دانشگاه، هویت خود را نمایان کنند و با مراجعه به دفاتر این تشکل یا در حضور مسئولین ذی‌ربط با ما مذاکره کنند.

شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیران دانشکده ها

:::::

۷ دیدگاه

  1. گلابی :

    با سلام
    گزارش به شدت ضعیفی بود
    به نظر می رسید خیلی عجله داشتید
    تناقض زیاد دیده می شه
    وقتی شما تحکیم وحدت رو قبول ندارید چرا برای تایید عملکرد خود به گزارش تحکیم استناد کردید؟
    بالاخره شما شورای احیا هستید یا نه ؟
    حالا یه عده ای از درون خودتون پیدا شدن که با شما و رفتار شما مخالف هستند چرا از کوره در می رید؟
    شما هم مانند دکتر حسن فقط دم از نقد شنیدن می کنید؟

  2. حمید :

    انجمن های اسلامی به دلیل مشی افراطی که در سال های اخیر داشتند، دیگر مورد قبول دانشجویان و دانشگاهیان نیستند و مقبولیت خود را از دست داده اند.

  3. محمد :

    محض اطلاع اینکه این انجمن شیراز از جانب هر دو جناح مورد تخریب قرار گرفته است نشان دهنده ی تعادل و استقلال در مواضع سیاسی نیست بلکه نتیجه زیگزاگی حرکت کردن و مشی قدرت طلبانه دوستان علوم پزشکی هاست در ضمن شما هم بهتره خودتون و سایت خوب تون رو هزینه این افراد نکنید

    • امین :

      مثلا ما جه زیگزاگی رفتیم؟
      من فقط یک انجمن می شناسم که تکلیفش با خودش معلوم نیست اونم انجمن فردوسی هست که نه تکذیب می کنه عضو تحکیم هست نه میره در جلسات تحکیم شرکت می کنه
      تو انتخابات به قالیباف و جلیلی رای می دن بعد دست به سینه خدمت خاتمی می رسند و در جلسه ی عارف چاپلوسیی و تملقش رو می کنن
      بعله زیگزاگ اینه

      • محمد :

        در مورد عملکرد انجمن فردوسی خود اون انجمن باید پاسخگو باشه . اما این که اینطوری ذهن شما رو درگیر کردند و بدون مقدمه یاد اون ها می افتید نشون میده که حرفشون تاثیر خودش رو داشته !

        • قاسم جباری :

          مشکل از ضعف تحکیمه
          وقتی تحکیمی ها تیشه به ریشه خودشون میزنن همین میشه که یک انجمن از درون پوسیده هم ادعای اتحادیه داشتن و… رو داره!

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 2 = 6