۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰ عارف در سفر کردستان:

سهم بسیج در دفاع مقدس جای چالش ندارد اما چه کسی به شما اختیار داده است که چماق بر سر مخالف خود بزنید؟

موضع من درباره بسیج همان چیزی است که امام(ره) گفتند. سهم بسیج در دفاع مقدس جای چالش ندارد. اما سوال اینجاست که چه کسی به شما اختیار داده است که چماق بر سر مخالف خود بزنید؟ نظام ما مقتدر است و نیروی انتظامی دارد. شما به نیابت از چه کسی این کار را می کنید؟

aref 11«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): معاون اول دولت خاتمی در سفری یک روزه به استان کردستان ضمن دیدار با فعالان اصلاح طلب این استان، در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان سخنرانی کرد.

عارف در جمع فعالان سیاسی اصلاح طلب این استان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نمی‌‌توانند به عنوان یک جریان سیاسی قدیمی و ریشه دار، کنار بکشند، خاطرنشان کرد: برای اصلاح طلبان رسیدن به اجماع و فضا سازی قبل از انتخابات بسیار مهم بود.

معاون اول دولت اصلاحات با تاکید به آراء خاموش خاطرنشان کرد: باید رای خاموش را در نظر بگیریم و حدود ۷۰ درصد آراء خاموش متعلق به اصلاح طلبان است. به همین دلیل رقیب ما علی رغم شعارهایش به حضور مردم علاقه ای ندارد.

اهم اظهارات معاون اول دولت خاتمی در ادامه می آید:

* ضعف عملکرد اصولگرایان بر همگان مشخص شده است، نگرانی من این است که اگر در این مقطع اصولگرایان پیروز شوند، این پیروزی را تایید عملکردشان محسوب می‌کنند.

* به نظر می‌رسد، زمینه رای اصلاح طلبان فراهم است، در مقطع فعلی نگاه مردم نسبت به سال ۸۸ و ۸۴ بسیار بهتر شده است و یکی از دلایلش هم عملکرد بد اصولگرایان است.

* مساله امروز اصلاح طلبان اجماع است و هیچ راهی جز حضور هم نداریم. حضور هم به معنی پیروزی نیست. شکست یک جریان سیاسی می تواند مقدمه پیروزی بعدی باشد. برخی مواقع دوستان برای اینکه حضور پیدا نکنند، شکست را بهانه می کنند. ما باید از اتفاقات ۸۸ درس عقب نشینی اصلاح طلبان بازی در زمین رقیب است.

استقبال از ایجاد معاونت اقوام

*نباید در کشور شهروند درجه ۱ و ۲ وجود داشته باشد. اهل سنت که به هیچ وجه اقلیت نیستند و شهروند درجه یک هستند. البته ممکن است به دلیل بد سلیقگی و کج سلیقی به گونه ای دیگر باشد.

* قومیت‌ها می تواند امنیت ایجاد کند و تهدید نیستند. ذهنیت مردم که احساس تبعیض و عدم امنیت می کنند، بسیار بد است و ما باید در عملکردمان این مساله را برطرف کنیم.

*پیشنهاد تشکیل معاونت اقوام بسیار پیشنهاد خوبی بود با اینکه با ایجاد معاونت در نهاد ریاست جمهوری مخالفم اما این پیشنهاد بسیار می‌تواند موثر باشد.

*متاسفانه در حال حاضر با توجه به مشکلات اقتصادی با شاخص های رفاهی و معیشتی فاصله زیادی داریم که در استان های توسعه نیافته این مشکل و فاصله طبقاتی به وضوح دیده می شود.باید با برنامه ریزی و تعامل مناسب با دیگر کشورها زمینه را برای کاهش تورم و توسعه اقتصاد در کشور فراهم کنیم.

*متاسفانه بعد از فضایی انتخاباتی که باید رفاقتی می شد کاملا بر عکس فضا به شدن انتقامی شد و تصویه حساب ها شروع شد. اولویت کاری دولت ها باید خدمت رسانی به مردم و ایجاد فضایی امن باشد نه اینکه رای دادن افراد به نامزدها ملاک گزینش افراد در دانشگاها، ادارات و اخراج آنها باشد.

*وعدهای انتخاباتی باید بر اساس قانون های تعریف شده و در حیطه کاری رئیس جمهور باشد نه وعده های پوچ که صرفا برای جذب آرا است.

*[در پاسخ به این سوال که چرا اصلاح طلبان مذاکره با آمریکار را مطرح کرده اند]: رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی خود دیدگاهشان را درباره مذاکره با آمریکا مشخص کرده اند ما مخالف مذاکره نیستیم اما باید خط قرمزهای انقلاب رعایت شود و آنچه که برای مذاکره با آمریکا بسیار مهم است داشتن شرایط مذاکره است و ما بر این باوریم زمانی باید با هر کشوری از دنیا مذاکره کرد به شرطی که شرایط در حوزه قدرت فراهم باشد و بتوانیم به دفاع از حقوق خود و منافع ملی بپردازیم.

*یکی از اصلی ترین برنامه های من در صورت موفق شدن در تشکیل دولت مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده چرا که وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر بسیار نگران کننده است. در مقطع فعلی رشوه از حالت زیر میزی به حالت رومیزی درآمده است

*[در پاسخ به اظهارات دانشجویی مبنی بر اینکه با هر کسی که مقابل انقلاب بایستد، با چماق برخورد می کنیم و ما بسیجیان به چماق به دست بودنمان که برای مخالف است افتخار می کنیم]: موضع من درباره بسیج همان چیزی است که امام(ره) گفتند. سهم بسیج در دفاع مقدس جای چالش ندارد. اما سوال اینجاست که چه کسی به شما اختیار داده است که چماق بر سر مخالف خود بزنید؟ نظام ما مقتدر است و نیروی انتظامی دارد. شما به نیابت از چه کسی این کار را می کنید؟ اگر گروهی چنین اجازه‌ای به خود داد جز هرج و مرج چیزی در کشور نمی ماند.

منبع: خبرانلاین

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

28 + = 31