۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱ محمد اکبری:

فراموشی اخلاق در اردوی مخالفان

وقتی بزرگان حوزه با چنین ادبیاتی سخن گویند، طبیعی است شاگردان روحانی ایشان با ادبیات تندتر و پیروان سیاسی ایشان که لباس روحانیت و دانش کافی در دین را هم ندارند، مدعی شوند که «روحانی اطلاعات مهم فقهی را در اختیار انگلیسی‌ها قرار داده»! و چون احتمالا سیاست‌زدگی موجب دوری‌شان از اخلاق و تقوا شده است، تعابیری چون «زیر لحافِ اعتدال چه می‌گذرد» را به کار برند که البته این یک از صدها سخن نارواست،

mesbah (2)مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – محمد اکبری: چند هفته‌ای است کسانی که لباس مقدس روحانیت را بر تن دارند، و از لحاظ علمی هم از افراد برجسته در حوزه‌های علمیه به شمار می‌آیند، احتمالا دست در دست نفس اماره گذاشته و به کارهایی دست می زنند که در شأن شخصیت و لباسشان نیست.

فارغ از درستی یا نادرستی صحبت‌های چندی قبل آقای رئیس‌جمهور در مورد اینکه هیچ‌کس را به زور نمی‌توان به بهشت برد، ادامه حمله به ایشان جالب توجه است؛ چرا که سکوت معنادار شخص رئیس‌جمهور و اصرار دوستان برای بی‌ادبی و توهین به ایشان نکته‌ای در خود نهفته دارد.

در خبرها آمده که باز دوستان، اسلام و دین ایشان را انگلیسی مآب دانسته و ایشان را متهم به عقب‌گرد کرده‌اند (متأسفانه این مواضع چندین بار تکرار و رسانه ای شده است).

به نظر می‌رسد هدف از اصرار دوستان در زدن این گونه حرف‌ها و توهین‌ها آن هم در عرصه رسانه‌ای، بر انگیختنِ حس “واکنش‌” از سوی رئیس‌جمهور است؛ امری که تا کنون با تیزبینی و درایت آقای روحانی عقیم مانده است؛ و از این حیث از آقای رئیس جمهور متشکریم، و امیدواریم ایشان فریب چنین صحنه‌هایی را نخورند.

اما چند نکته و سوال جای ذکر دارد که بد نیست دوستان نظری بیفکنند، و دقایقی تأمل نمایند:

آیا در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی و بین المللی و فرهنگی ما برهه حساسی را طی می‌کند، اینگونه رفتارها (بر فرض صحت) درست است؟

آیا از منظر علمای بزرگوار اخلاق و یا اخلاقی که شما دوستان محترم تدریس و ترویج می کرده و می کنید، این گونه سخن گفتن، اخلاق مردم را تعالی می دهد و دل امام زمان(عج) را شاد می کند ؟

آیا تشویش اذهان عمومی و بدبین کردن مردم نسبت به رئیس‌جمهور کاری شرعی و از روی تقوا و دلسوزی است؟

حتی اگر ایشان حرف ناصوابی زده بودند، وظیفه شما کتمان و تفسیر به خوبی نبود؟ و تذکر در خفا؟ چرا گونه‌ای عمل می‌کنید که مردم، حرف‌هایی بزنند که توان نوشتنش نیست؟

مگر نه اینست که مقام معظم رهبری بر امور کشور نظارت دقیق دارند؟ لااقل در سطح رئیس‌جمهور که نظارت دقیق دارند و بر جزئیات مسلط، پس چرا باز هم بر خلاف صحبت‌های قبل خود …

وقتی بزرگان حوزه با چنین ادبیاتی سخن گویند، طبیعی است شاگردان روحانی ایشان با ادبیات تندتر و پیروان سیاسی ایشان که لباس روحانیت و دانش کافی در دین را هم ندارند، مدعی شوند که «روحانی اطلاعات مهم فقهی را در اختیار انگلیسی‌ها قرار داده»! و چون احتمالا سیاست‌زدگی موجب دوری‌شان از اخلاق و تقوا شده است، تعابیری چون «زیر لحافِ اعتدال چه می‌گذرد» را به کار برند که البته این یک از صدها سخن نارواست، و یادش بخیر که به ما در کودکی می گفتند خداوند بی ادبان را دوست ندارد.

شما را به خدا! چند دقیقه‌ای با خدای خویش صادقانه خلوت کنید. عاجزانه خواهش دارم اگر هم نصایحی دارید، آنها را با رسانه‌ای کردن و هیاهو درست کردن، باطل نکنید و حرف‌هایتان را از طرق متعددی که الحمدلله دارید به سمع ایشان برسانید؛ و جوانان و مردم را در بازی‌هایی که نفع اخروی و حتی دنیوی هم ندارد نیندازید و آب به آسیاب دشمن نریزید؛ که البته این خواهش مربوط به دوستان دیگر هم که در این باب مصاحبه و نطق می‌کنند هم هست.

اما یک نکته به دوستان رسانه‌ای رئیس جمهور؛ از شما هم خواهش دارم دلسوزی کنید و به این جنجال‌سازی های دنیوی، رنگ و لعاب ندهید، باشد که خداوند از سر تقصیر همه ما بگذرد و روح حضرت امام(س) و شهدا را از همه ما شاد و راضی گرداند.

امیدم تنها اینست که” آنچه از دل برآید، لا جرم بر دل نشیند…” ان شا الله.

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 4 = 2