۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۹ شبه نظامیان داعش مدعی تشکیل خلافت اسلامی شدند + متن بیانیه

بیانیه داعش: دموکراسی با اسلام سازگار نیست

در بیانیه خلافت بغدادی تاکید شده، کسانی که برای خلافت پادشاه اردن یا پادشاه عربستان تلاش می کردند، اکنون باید با خلیفه واقعی بیعت کنند. عضویت در سازمان ملل نیز به معنی به رسمیت شناختن مرزهای سایکس پیکو است و خلیفه چنین تقسیماتی را قبول ندارد. گروه تروریستی داعش که تاکنون خود را دولت اسلامی عراق و شام می نامید، از امروز تبدیل به دولت اسلام در تمام سرزمین های اسلامی شده و همه باید با ابوبکر بغدادی، به عنوان خلیفه مسلمین بیعت کنند. این در حالی است که برخی نیز قصد دارند با پادشاه اردن یا پادشاه عربستان بیعت کنند.

daeshمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): شبه نظامیان گروه تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) مدعی تشکیل به اصطلاح خلافت یا دولت اسلامی شده‌اند.

ابو محمد العدنانی سخنگوی داعش در فایلی صوتی که روز گذشته – یکشنبه ۸ تیر، ۲۹ ژوئن – در تارنمای این گروه افراطی منتشر شد، ابوبکر البغدادی رهبر این گروه تروریستی را «خلیفه» و «رهبر مسلمانان در همه جا» اعلام کرد.

عدنانی افزود: «شورای دولت اسلامی پس از تشکیل جلسه و بحث درباره این مساله تصمیم به تشکیل خلافت اسلامی و تعیین خلیفه برای مسلمانان گرفته است.»

این سخنگو افزود این خلافت که «دولت اسلامی» نامیده می شود از حلب در شمال سوریه تا دیاله درعراق را در برخواهد گرفت.

این گروه تروریستی که تحت حمایت مالی و لجستیکی غرب و متحدان منطقه‌ای آن قرار دارد به دلیل راه اندازی کمپین ترس و جنایات بی‌رحمانه در درگیری‌ها در سوریه وعراق بدنام است.

نظامیان داعش در ۱۰ ژوئن کنترل شهر موصل مرکز استان نینوا را به دست گرفتند. این حمله سقوط تکریت واقع در ۱۴۰ کیلومتری شمال غرب بغداد را به دنبال داشت.

نیروهای مسلح عراق در روزهای گذشته سرگرم درگیری‌های سنگین با تروریست‌ها بوده‌اند. شبه نظامیان داعش تهدید کرده‌اند اقدامات خشونت آمیز خود را به دیگر شهرهای عراق از جمله بغداد پایتخت این کشور خواهند کشاند. با این حال نیروهای ارتش عراق و و نیروهای داوطلب با مبارزه با شبه نظامیان درچند جبهه روند پیشروی آنها را کند کرده‌اند.

متن بیانیه اعلام خلافت ابوبکر بغدادی؛ خلیفه به دنبال صلح است!

 abobakr

در بیانیه خلافت بغدادی تاکید شده، کسانی که برای خلافت پادشاه اردن یا پادشاه عربستان تلاش می کردند، اکنون باید با خلیفه واقعی بیعت کنند. عضویت در سازمان ملل نیز به معنی به رسمیت شناختن مرزهای سایکس پیکو است و خلیفه چنین تقسیماتی را قبول ندارد.

گروه تروریستی داعش که تاکنون خود را دولت اسلامی عراق و شام می نامید، از امروز تبدیل به دولت اسلام در تمام سرزمین های اسلامی شده و همه باید با ابوبکر بغدادی، به عنوان خلیفه مسلمین بیعت کنند. این در حالی است که برخی نیز قصد دارند با پادشاه اردن یا پادشاه عربستان بیعت کنند.

گروه تروریستی داعش، عصر دیروز برپایی رسمی خلافت اسلامی را اعلام و سرکرده خود؛ ابوبکر بغدادی را به عنوان خلیفه مسلمین معرفی کرد.

تا پیش از این، ابوبکر بغدادی، امیر دولت اسلامی عراق و شام بود و بر سر همین موضوع، با محمد ابوجولانی، سرکرده جبهه النصره سوریه رقابت و جنگ داشت و سایرین نیز، امیر یک منطقه از سرزمین های اسلامی بودند. مانند عمر چچنی در قفقاز که امیر دولت اسلامی در آسیای میانه بود یا امیران امارت های اسلامی در داغستان، کریمه، تونس، لیبی، سومالی و مصر و …اما از این به بعد، همه این امارت ها به دولت اسلامی ملحق می شوند و سران آنها نیز باید با جناب خلیفه بیعت کنند، در غیر اینصورت مرتد و کافر هستند.

متن بیانیه اعلام خلافت ابوبکر بغدادی

دلایل برپایی خلافت توسط داعش:

اولن که خلافت واجب است. دومن که امت اسلامی فعلا متفرق است و در هر بخش، کسانی بر آنها سلطه دارند که مردم از آنها راضی نیستند. این حاکمان با علما و بزرگان مشورت نمی کنند و مقررات آنها بر اساس حکم خداوند نیست.

سومن کسانی که دنبال تشکیل حکومت دموکراتیک اسلامی هستند، نمی دانند که دموکراسی با اسلام سازگار نیست و حکومت جمهوری نمی تواند اسلامی باشد.

چهارمن برخی مسلمانان در کشورهایشان مجبورند گوش به فرمان حاکمانی باشند که مدام تکرار می کند تغییر حاکم جایز نیست و هر انتقادی از حاکم، خروج محسوب می شود و اطاعت از حاکم واجب است و حتی در صورت خطای آشکار نیز، فقط می شود او را نصیحت کرد.

جالب آنکه برخی از مجاهدان در سوریه محمد سادس، شاه مغرب را خلیفه می دانند، عده ای هم برای خلافت پادشاه اردن تلاش می کنند و بعضی هم برای آل سعود سینه چاک می کنند.

پنجمن؛ تمام مدعیان حکومت اسلامی، کشوری تشکیل داده اند و یا به دنبال تشکیلش هستند که باید زیر نظر سازمان ملل باشد تا هویت و موجودیت آنها به رسمیت شناخته شود و برای همین لازم است، تقسیمات سایکس پیکو (نمایندگان انگلیس و فرانسه که با خط کشیدن رو نقشه، مرزهای کشورهای جدا شده از عثمانی را تعیین کردند) را بپذیرند و منشور سازمان ملل را امضا کنند، در حالی که ما اصلا چنین تقسیماتی را قبول نداریم.

تمام نظام ها و گروه ها، بجز جهادی ها دنبال راه های دموکراتیک و دیپلماتیک هستند در حالی که در اوضاع کنونی جهان تنها راه پیاده کردن اسلام و تشکیل خلافت، جهاد است.

بسیاری از مردم و حتی علما، اقدامات اساسی و کلان، از جمله قیام و اصلاح را از وظایف خلیفه و منوط به وجود خلیفه می دانند و به همین علت بسیاری از امور معطل مانده است، اما اکنون که خلیفه هست، می توان آنها را انجام داد.

مدت ها است که مسلمانان با پرچم اسلام روز و شب با هم می جنگند! یک روز به اسم اسلام، یک روز به اسم مبارزه با تروریست، یک روز جنگ با غلو و تکفیر، یک روز به اسم میهن و سرزمین و یک روز به اسم دموکراسی و حقوق اقلیت و اینجور چیزها و مرجعی برای مشورت و قضاوت و صلح دادن وجود ندارد، اما اکنون خلیفه می تواند به این امور رسیدگی کند و صلح را برقرار سازد!

در این بیانیه، اعلام خلافت ابوبکر بغدادی، سومین حادثه بزرگ تاریخی، بعد از قیام اسامه بن لادن و تشکیل امارت اسلامی در عراق به شمار می رود.

امارت اسلامی عراق را عمر بغدادی به عنوان شاخه القاعده در عراق پایه گذاری کرد و ابوبکر بغدادی نیز در آن زمان یکی از اعضای عادی این امارت بود و به عنوان نماینده آنها در شهر فلوجه انتخاب شد، اما سیا تمام سران شاخه عراقی القاعده را به علت خطری که برای نظامیان امریکا داشتند، ترور کرد و با از میان برداشتن آنها ابوبکر بغدادی به بلندپایه ترین مقام القاعده در عراق تبدیل شد.

او توسط امریکاییان دستگیر و روانه زندان شد تا با تعدادی از شیوخ و مفتی های تندرو وهابی هم بند شود. ابوبکر بغدادی تحت آموزش های آنها، تبدیل به یک مفتی جوان مکتب وهابیت شد و پس از مدتی از زندان آزاد شد.

بلافاصله یکی از افسران اطلاعاتی سابق ارتش بعثی صدام، با لقب ابو حمزه، با ابوبکر بغدادی مرتبط شد و با فعالیت های مرموز او، بسیاری از افسران سابق گارد ریاست جمهوری صدام جذب امارات اسلامی عراق شدند و فرماندهی شورای نظامی را بر عهده گرفتند تا جبهه ای برای مبارزه با دولت جدید عراق و گرفتن انتقام صدام باز کنند، اما با افزایش پیوستن تکفیری ها از افغانستان و کشورهای عربی، ابوحمزه و سایر افسران نظامی، ناچار به تغییر ظاهر شدند و با گذاشتن ریش های بلند و پوشیدن لباس های عربی، با تکفیری ها و مجاهدان! هم شکل شدند.

آنها آرزوی سرنگون کردن دولت جدید عراق و احیا حکومت صدام و حزب بعث را داشتند، به همین علت در ابتدا با شوق و اشتیاق تکفیری ها برای اعزام به سوریه مخالفت کردند، اما در اثر فشارهای حامیان سعودی و سیا، و نیز برای افزایش قدرت خود، وارد سوریه شده و جبهه النصره سوریه را تشکیل دادند.

عنوان امارت اسلامی عراق نیز به دولت اسلامی عراق و شام تغییر کرد.

مدتی بعد، سعودی هایی که از قدرت گرفتن افسران بعثی می ترسیدند، کنترل جبهه النصره را به دست گرفته و محمد ابوجولانی، فرمانده جبهه النصره، اعلام استقلال کرد و خواستار تبعیت ابوبکر بغدادی شد.

سعودی ها امیدوار بودند با تقویت جبهه النصره، نیروهای داعش نیز جذب آن شوند و خطر افسران بعثی که هنوز از عربستان کینه به دل دارند، رفع شود. ضمن اینکه جبهه تکفیری ها یک دست شده و کنترل کامل و دائم آنها در دست سعودی ها بماند. اما داعش در سوریه با جبهه النصره در افتاد، تا اینکه با حمله اخیر داعش به موصل و افزایش قدرت آنها، سعودی ها نیز به یگان های جبهه النصره دستور دادند که به داعش ملحق شوند.

در بیانیه داعش نیز، تاکید شده یکی از دلایل اعلام خلافت ابوبکر بغدادی این بوده که برخی از گروه های تکفیری، فرقه های دیگر را تشویق به بیعت با ملک عبدالله، پادشان اردن می کردند و برخی نیز، امیرعبدالله، شاه عربستان را خلیفه خوانده و سنگ او را به سینه می زنند.

اردن و مقامات اردن همچنان بدون سروصدا مسیرهای پشتیبانی از تکفیری های سوریه را هموار می کنند و با اتاق جنگ سیا و سعودی ها در نزدیکی مرز سوریه همکاری می کنند. کمک های تسلیحاتی اخیر امریکا به تروریست های سوریه نیز به احتمال زیاد از طریق فرودگاه های نظامی اردن به سوریه ارسال خواهد شد، اما دلایل کافی برای احتیاط و ترسیدن از خلیفه جدید وجود دارد و آنها به نیروهای مرزی خود آماده باش داده اند.

سعودی ها نیز، همچنان به حمایت از تکفیری ها ادامه می دهند و شبکه العربیه که تاکنون تروریست های داعش را جنگجویان یا شبه نظامیان سنی می نامید، از امروز به آنها ارتقا درجه داده و تروریست ها رامجاهدان می نامد.

العربیه، به ارتش عراق نیز، عنوان نیروهای مالکی داده است.

با این وجود، مقامات سعودی یک دلیل برای نگرانی دارند و آن، قدرت گرفتن افسران بعثی در شورای فرماندهی داعش است. اغلب افسران بعثی هنوز آل سعود را خائن به صدام می دانند و از عربستان کینه به دل دارند و گاهی نیز در صفحات اینترنتی خود، از حمله به عربستان و بریدن سر حاکمان سعودی خبر می دهند.

سعودی ها اگرچه بدشان نمی آید با چنین تهدیدهایی، وابستگی تکفیری ها به عربستان کمرنگ شود، اما ته دلشان می ترسند، بخشی از بدنه داعش که خوب توجیه نشده، تهدیدها را عملی کند. به همین علت، آنها نیز به نیروهای مرزی خود آماده باش داده اند.

تکفیری های سایر گروه ها و بویژه رقیبان داعش در برپایی خلافت اسلامی، اقدام دیروز داعش را مضحک دانسته و تاکید می کنند که بیعت با خلیفه ای که هویت او مشخص و معلوم نیست، صحیح نیست.

منبع: جماران

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

80 + = 83