۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰

صف مسافران پاستور در چهارمین روز ثبت نام

از بین این 243 نفر صادق واعظ‌زاده، کامران باقری لنکرانی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، مصطفی کواکبیان، محمد‌سعیدی‌کیا و حسن سبحانی، سیدمحمد غرضی، حجت‌الاسلام سید محمدباقر خرازی، حجت‌الاسلام علی فلاحیان، روح‌الله احمد‌زاده کرمانی، شهرام علم‌داری 11 چهره شناخته‌شده روز‌های اول، دوم و سوم بودند.

entekhabat«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): چهارمین روز فرایند ثبت‌نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد. آن‌چنان که مصطفی محمدنجار و حسن‌علی نوری گفته‌اند، در روز اول ۷۵ نفر و در روز دوم ۶۷  و در روز سوم ۹۹ داوطلب ورود به پاستور، به خیابان فاطمی آمدند تا در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند. از بین این ۲۴۳ نفر صادق واعظ‌زاده، کامران باقری لنکرانی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، مصطفی کواکبیان، محمد‌سعیدی‌کیا و حسن سبحانی، سیدمحمد غرضی، حجت‌الاسلام سید محمدباقر خرازی، حجت‌الاسلام علی فلاحیان، روح‌الله احمد‌زاده کرمانی، شهرام علم‌داری ۱۱ چهره شناخته‌شده روز‌های اول، دوم و سوم بودند.

* ۸:۰۰ چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری آغاز شد.

* ۸:۳۰ خامسیان، مسئول رسانه‌ای ستاد محمدرضا عارف به تسنیم گفت که عارف ساعت ۹ به وزارت کشور رفته ثبت‌نام می‌کند.

* ۸:۳۵ علی‌رضا زاکانی با حضور در حرم امام خمینی(ره) با آرمان‌های امام و شهدا تجدیدمیثاق کرد/وی پیش از ظهر امروز در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کند.

* ۸:۴۰ حاشیه/ نخستین حاشیه روز چهارم ثبت‌نام‌ها: سید قنبر حیدری که ۸۲ساله و لیسانسیه علوم اجتماعی از دانشگاه آزاد تبریز است یکی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است که از ساعت ۴ صبح امروز مقابل وزارت کشور حضور یافته است. وی که هم‌اکنون در مقطع کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری قبول شده سابقه ۵ دوره کاندیداتوری مجلس و ۶ دوره ریاست جمهوری را دارد. حیدری تأکید داشت که به‌دلیل ۶ دوره کاندیدا شدن به “حاج آقا رئیس جمهور” معروف شده است.

* ۸:۴۵ حاشیه/ حسین رحمانی دیگر داوطلب انتخابات است که می‌گوید: قالیباف اصلی منم و شورای نگهبان حتماً مرا تأیید صلاحیت می‌کند. او مدعی است که ۵ میلیون خانواده قالیباف در کشور به او رأی می‌دهند. او همچنین با نشان دادن عکسی به خبرنگاران می‌گفت: احمدی‌نژاد با لباس سارافون خود با من عکس انداخت!

* ۸:۵۰ موسی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم: ثبت‌نام ابوترابی‌فرد به شنبه موکول شد/ ثبت‌نام متکی در انتخابات ارتباطی به ائتلاف ۵گانه ندارد.

* ۹:۰۳ محمدرضا عارف برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد/ صوفی وزیر تعاون خاتمی و حاجی رئیس بنیاد باران وی را همراهی می‌کنند.

* ۹:۱۵ عارف پس از ثبت‌نام: از همین حالا تا پایان شمارش آرا و اعلام نتایج پایبند به قانون هستم.

عارف: روند اجماع در جبهه اصلاحات به‌خوبی پیش می‌رود و امیدواریم طی روزهای آینده نتیجه آن به استحضار مردم برسد. فکر می‌کنم توانایی اداره کشور را دارم اما حرف آخر را مردم می‌زنند./ من اطلاعی از ثبت‌نام هاشمی ندارم/ ما برنامه برای رشد و تعالی اقتصادی داریم و قطعاً می‌توانیم تورم را کنترل کنیم. و انضباط مالی را به‌وجود بیاوریم/ من دلیلی بر ردّ صلاحیتم نمی‌بینم چرا که در گذشته در چارچوب همه ارزش‌ها کار کردم و قانون‌مدار هستم.

عارف: اگر اصلاح‌طلبان با اجماع بیایند، کاندیدای‌شان پیروز می‌شود.

عارف در پاسخ به سؤالی راجع به اظهارات برخی اصلاح‌طلبان علیه سلامت انتخابات در ایران: ممکن است فردی به خارج برود و اظهارنظری داشته باشد اما وصل کردن آن به دولت اصلاحات درست نیست. بارها اشاره کرده‌ام باید کسانی که دست‌اندرکار این امانت هستند کار خود را به‌خوبی انجام دهند.
عارف: ما در دولت اصلاحات تجربه داشتیم که رشد اقتصادی را از ۲ و ۳دهم درصد به شش درصد برسانیم/ بخشی از جامعه را که انگیزه‌ای برای حضور در انتخابات ندارند فعال خواهیم کرد/به نتایج خوبی رسیده‌ایم و امیدواریم با فعالیت‌های بیشتری که برای باز شدن فضای کشور انجام می‌شود، فضای کشور انتخاباتی شود تا یک انتخابات حداکثری برگزار شود/پرونده هسته‌ای سیاسی است و باید با تعامل قوی با دنیا تلاشمان بر این باشد.

عارف: ما حل مشکل را در رابطه با آمریکا نمی‌بینیم/ مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت است/ باید در فضای آرام با همه کشورهایی که با ما مسائلی دارند مشکلات را حل کنیم.
عارف: درباره انتخابات ۸۸ باید ریشه‌یابی و سهم همه گروه‌ها و جریان‌ها تحلیل شود. باید به یک جمع‌بندی برسیم برای جلوگیری از آن اتفاقات. ما می‌خواهیم تحلیل دقیق را به اطلاع مردم برسانیم.

عارف: نگاه جناحی و باندی در دولتم نخواهم داشت بلکه راهکار من شایسته‌سالاری است.

عارف: اجماعی بین بنده، شریعتمداری، جهانگیری و مهرعلی‌زاده در حال شکل‌گیری است. حسن روحانی خودش گفته من اصول‌گرایم و من که گفتم او اصلاح‌طلب نیست به حرف خودش استناد کردم.

* عارف در پاسخ به سؤالی درباره اینکه: “رقیب اصلی خود را چه‌کسی می‌دانید؟”، گفت: رقیب اصلی من عدم‌حضور مردم است و اگر مردم نیایند شکست خورده‌ام اما اگر بیایند پیروز هستم. وی در پاسخ به این سؤال که آقای احمدی‌نژاد مطرح کرده که نمی‌تواند برنامه‌های خود را اجرا کند و خاتمی نیز در گذشته تأکید داشت، افزود: آقای احمدی‌نژاد در ۸ سال خیلی دستش باز بود. معاون اول دولت اصلاحات در پاسخ به اینکه می‌توانید با اختیارات فعلی رئیس جمهور کار کنید؟ اظهار داشت: بله ان‌شا‌ءالله کار می کنیم. عارف در خصوص اینکه گفته می‌شود هاشمی‌رفسنجانی می‌خواهد برای حضور از نام مقام معظم رهبری سوءاستفاده کند، گفت: من اظهار نطری ندارم. وی همچنین در پاسخ به این سوال که رنگ انتخاباتی شما چیست، افزود: همه رنگ‌ها را دوست دارم چون دربرگیرنده همه قومیت‌ها هستند اما رنگ سفید دربرگیرنده همه رنگها است.

* ۹:۴۵ حداد عادل در راه وزارت کشور برای ثبت‌نام

* ۱۰:۱۰ یکی از مسئولان ستاد قالیباف به تسنیم خبرداد: محمدباقر قالیباف صبح فردا شنبه در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کند.

*۱۰:۲۵ میر زنده‌دل دبیر تشکل‌های مردمی هم در انتخابات یازدهم ثبت‌نام کرد.

* ۱۰:۴۰ حدادعادل هم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور آمد/ حداد در بدو ورود به وزارت کشور:همه‌ی عوامل موثر در انتخاب گزینه‌ نهایی ائتلاف پیشرفت را به کار می‌گیریم/نظرسنجی یکی از عوامل است/ در پاسخ به اینکه شما از قالیباف حمایت کردید، آیا گزینه نهایی ائتلاف آقای قالیباف است، گفت: اظهارنظرم و حمایتم از قالیباف به معنای این نبود که گزینه نهایی ائتلاف است بلکه اگر علیه هر کس دیگری بی‌انصافی می‌شد از او حمایت می‌کردم کما اینکه اگر علیه ولایتی هم صحبت کنند من دفاع می‌کنم.

* ۱۰:۴۹ اکبر اعلمی هم برای ثبت‌نام به وزارت کشور آمد.

*۱۱:۰۸ نیلچی مدیرکل انتخابات و امور اجرایی شورای نگهبان از محل ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بازدید کرد.

*۱۱:۱۸ حدادعادل در نشست خبری:

حداد عادل: من نیازی به ذکر مقدمه نمی بینم و آماده هستم سوالی اگر باشد جواب بدهم./رهبری همان طور که در مشهد اعلام فرمودند درباره هیچ نامزدی نفیا یا اثباتا اظهارنظری نکرده‌اند./انتخابات رئیس‌مجلس به معنای رای مردم نیست بلکه شرایط و ملاحظات دیگری دارد.

وی درخصوص تعدد نامزدهای اصولگرایان گفت: مسلما بنده تعدد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را در میان اصولگرایان نمی پسندم.

حدادعادل درباره سابقه خود نیز اظهار داشت: اسفند ۵۷ من معاون وزیر کشور بودم یعنی در اولین دولت بعد از انقلاب من مسئولیت خود را در سطح معاونت وزیر آغاز کردم؛ بعدا در سال ۵۸ مسئولیت صداوسیما را داشتم به عنوان عضو شورای سرپرستی

وی سنگینی اداره مجلس را از اداره یک وزارتخانه بیشتر دانست و درباره تغییر نظام به شیوه پارلمانی گفت: چند سالی است مطرح است اما هیچ جا دیده نشده برای تبدیل نظام فعلی به شیوه پارلمانی اقدامی صورت بگیرد.

عضو ائتلاف پیشرفت درباره حضور ابوترابی‌فرد در انتخابات گفت: انتخابات عرصه رقابت است و اگر ابوترابی‌فرد حضور داشته باشد باید ببینید رای ملت به چه کسی تعلق می‌گیرد.
وی درباره ائتلاف پیشرفت هم گفت:هنوز هیچ نظرسنجی خاصی از طرف ائتلاف پیشرفت سفارش داده نشده است که بر اساس آن بخواهیم تصمیم گیری کنیم.

حدادعادل یکی از مشکلات مهم امروز مردم وقطعا مهمترین مشکل مردم را مشکل معیشتی و گرانی‌ها و مسئله اقتصادی دانست و اظهار داشت: این، اولین مسئله‌ای است که هر کس رئیس جمهور آینده ایران شود باید برای حل آن تلاش کند.
وی درباره برنامه‌اش برای پس از پیروزی در انتخابات گفت: اگر توفیق خدمتگزاری را در مقام رئیس قوه مجریه پیدا کردم برای برپایی یک نهضت ازدواج آسان در کشور برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنم.

این عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه دشمنان انقلاب و مخالفان من سعی کردند درباره من شبهاتی ایجاد کنند اما محض اطلاع عرض می‌کنم بنده به دلیل فعالیت در انجمن اسلامی دانشجویان و فعالیت ضد رژیم شاه از دانشگاه شیراز در حالی که مربی دانشگاه بودم، اخراج شدم و بعداً از دانشگاه شهید بهشتی امروز هم اخراج شدم؛۴ بار سابقه اخراج ازدانشگاه به دلیل فعالیت سیاسی علیه رژیم شاه دارم البته پرونده‌ام در مرکز اسناد موجود است.

وی بهترین پاسخ برای رفع شبهات را عضویتش در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی در دی ماه سال ۵۷ بوده است.
حداد درباره زمان اعلام گزینه ائتلاف اظهار داشت:گزینه نهایی ائتلاف تا قبل از اعلام نظر شورای نگهبان اعلام نخواهد شد زیرا هر چه به رای‌گیری نزدیک می‌شویم نظرسنجی‌ها بهتر صورت می‌گیرد
حداد ادامه داد: من و ۲ نفر دیگر ائتلاف، نفس شرکتمان با این قول و قرار صورت گرفته که ۲ نفرمان کنار برویم لذا ما این پیمان را با هم بستیم و امیدواریم تا پایان بر این عهد و پیمان ملتزم باشیم.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه من در مجلس هشتم، اهل جار و جنجال نبودم و هیچ وقت در هیچ عرصه‌ای اهل جنجال نبودم، به عضویتش در کمیسیون فرهنگی اشاره کرد و گفت: بنده رئیس کمیسیون فرهنگی بودم و در این سمت هم فعال بودم.
وی درخصوص کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی هم گفت: آنچه من پیش‌بینی می‌کنم این است که هاشمی کاندیدا نمی‌شود.

حداد درباره اینکه عضو جبهه پایدار یاستف گفت: بنده عضو جبهه پایداری نیستم و از روز اول هم عضویتی در این جبهه نداشتم. با بخشی از مواضع آنها همفکری و همسویی دارم و در برخی موارد هم اختلاف سلیقه دارم.

وی درباره حضورش در یکی از همایش‌های جبهه پایداری گفت:چون معتقد به وحدت اصولگرایان هستم، در دعوت جبهه هنگام تاسیس شرکت کردم.

حدادعادل ادامه داد: من از جانب جبهه پایداری احساس تکلیف نکردم؛ به خاطر اختلاف سلیقه‌ام با آنان، به عنوان کاندیدای جبهه پایداری معرفی نشدم.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران نیستم، افزود: ایثارگران و رهپویان از دوستان نزدیک ما هستند و من به انتخاب آنها احترام می‌گذارم.
وی تاکید کرد: ائتلاف ما به معنای آن نیست که ریاست جمهوری آینده شرکت سهامی بین ما ۳ نفر خواهد بود؛ اگر فردی بیرون از ما ۳ نفر رئیس جمهور شود، مایلیم بررسی‌های خودمان را در اختیارش بگذاریم.

*۱۱:۲۸ زاکانی در جمع خبرنگاران: هنوز رنگ انتخاباتی‌ام را انتخاب نکردم اما مرامنامه‌ام این هفته منتشر می‌شود که شامل اصول و راهبردهایی است./ به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم اما اگر آقای جلیلی در انتخابات ثبت نام کند، با او  ائتلاف می‌کنم ولی در جلسه‌ای که با او داشتم، گفت که آمدنش هنوز مشخص نیست.

*۱۲:۱۹ علیرضا علی‌احمدی سومین وزیر دولت نهم هم در انتخابات ثبت‌نام کرد.

*۱۲:۲۵ زاکانی در نشست خبری

مهمتریت محورهای سخنان زاکانی: من این افتخار را دارم که به عنوان نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کنم/ دلیل حضورم، توجه و اهتمام برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در مسیر رسیدن به اهداف خودش نیاز به تلاش مضاعف و نیاز به ایثار و فداکاری و جانفشانی بیش از گذشته دارد، افزود: ما معتقدیم با حضور در صحنه، مجددا راه پرتلاشی را برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی آغاز کنیم؛ اهدافی که جز با تبعیت شایسته از مقام معظم رهبری و خدمتگزاری شایسته به مردم محقق نمی‌شود، لذا معتقدیم گفتمان ما گفتمان “پیشرفت اسلامی”است.

به گفته وی، ما قائل به حاکمیت تفکر انقلابی و جهادی در کشوریم؛ عطر دلنشین این تفکر در دفاع مقدس فضای کشور را فراگرفته بود، لذا خواستار بازگشت به همان حال و هوای برادری و همبستگی و حرکت در مسیر خدمتگزاری شریف به مردم هستیم.

زاکانی تاکید کرد: اگر این تفکر در کشور حاکم شد، نوع نسبتی که با رهبر انقلاب می‌بندیم، متفاوت از شرایطی خواهد بود که برخی سیاسیون مشخص می‌کنند؛ همچنین نوع نگاهمان به مردم عوض می‌شود و مردم به ولی‌نعمت‌مان تبدیل می‌شوند و در کنار آن تبعیت از رهبری را افتخار می‌دانیم.

این نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم با بیان اینکه قائل به شایسته سالاری و حضور نخبگان در تصدی امور هستیم، وزاری دولت را همکار دولت و نه رعیت رئیس جمهور خواند و اظهار داشت:دولت آینده به جای وعده باید عمل کند و به جای هجو‌انگاری به همه ظرفیت‌های کشور توجه کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه توجه به محرومین باید در اولویت باشد،گفت:معتقدم دولت آینده در صورت توفیق و مورد عنایت قرار گرفتن توجهات الهی و اهل بیت و عنایت مردم، دولتی خواهد بود که به شدت معتقد به ارزشهاست و تابع رهبر بودن را افتخار خود می‌داند. البته توجه ما علاوه بر همه ارزش‌ها، دقت در جهت اصلاح امور در چارچوب قانون اساسی و فقرزدایی و مبارزه جدی با تبعیض و فساد است.

وی با بیان اینکه  “پاک بودن کافی نیست، دولت آینده باید فسادستیز باشد اما با تدبیر”، خاطرنشان کرد: راه مبارزه جدی با نظام سلطه در گام اول ساختن ایران اسلامی و استحکام درون است؛ در برابر دشمن هم قائل به سیاست پیشرو هستیم و قائل به انفعال و سازش و حرکت‌های رادیکالی تند و بی‌منطق نیستیم.

به گفته زاکانی، حل مشکلات اقتصادی فوریت اول امروز کشور است؛ امروز کشور نیاز به آرامش،همگرایی، وحدت و انسجام برای ساختن ایران اسلامی دارد.

وی ادامه داد: ما جامعه‌ای مقتدر، نمونه و الگو می‌خواهیم که در آن ارزش‌های ناب اسلامی متجلی باشد و امیدواریم هم در داخل این توفیقات را داشته باشیم و هم زمینه‌ای فراهم شود که با الگوگیری از این جامعه، زمینه تمدن اسلامی و شکل گیری قطب مقابل نظام سلطه تقویت شود.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی درخصوص استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور گفت: ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌های گرانسنگی هستند که باید دلشان برای ایران اسلامی بتپد؛
در کشور زمینه برای حضور و فعالیت آنان مهیاست؛ معتقدم اکثریت آنان هم علاقمند به ایران هستند و لذا ما تمهیدمان ایجاد زمینه مساعد برای حضور فعال آنها در عرصه‌های داخل کشور است.

وی تاکید کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند به شکوفایی بهتر در داخل کشور کمک کند، توجه به توانمندی ایرانیان خارج از کشور است؛ لذا  برنامه‌ام این است که مسیر حضور آنها را در کشور هموار کنم.

زاکانی با بیان اینکه “با توجه به اندوخته‌ای که فراهم کردیم و با توجه به همیاری و همراهی کسانی که صاحب فرهنگ انقلابی و جهادی هستند، راه اثباتی رقابت را خواهیم داشت بدون اینکه بخواهیم فضا را غبار‌آلود کرده یا با نفی آنها برای خودمان سرمایه‌ای جمع کنیم”، گفت: روش من ارائه یک تفکر و اندیشه خدمتگزاری به مردم شریف است و این تفکر، همان تفکری است که در دوران مقدس آن حماسه‌ها را خلق کرد؛ امیدواریم خودمان بتوانیم جریان اثباتی ارائه کنیم که با اقبال مردم شرایطی فراهم کند که توفیق شرکت در انتخابات حاصل شود.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم درخصوص مسئولیتش در ستاد قالیباف در انتخابات سال ۸۴، اظهار داشت: ما در سال ۸۴ در ستاد شخص نبودیم بلکه آقای قالیباف، احمدی‌نژاد، رضایی و توکلی میثاق‌نامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن بنا بود در ۵ خرداد هر کسی در نظرسنجی‌ها جلوتر بود، بنده مسئول همه ستادها باشم؛ لذا من مسئول ستاد جریانی بودم که پای آن جریان را چهار نفر امضا کرده بودند.

وی ادامه داد: طبق نظرسنجی‌ها آقای قالیباف در کشور اول بود و به همین خاطر بنا شد که ستادها از آن ایشان شود.

زاکانی خود را “آزاد شده مکتب حضرت امام(ره)” دانست و گفت: تمسک به امام و شهدا علت حضور ما در کنار شهدای عزیز در بهشت زهرا(س) و آغاز حرکت از این نقطه بود.

کاندیدای جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی درباره رنگ انتخاباتی‌اش نیز با بیان اینکه “در همه نمادهای ما از پرچم ایران استفاده می‌شود”، گفت: درباره رنگ، به پرچم که نماد عزت ماست، توجه کردیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه احساس تکلیف ما نسبتی با احمدی‌نژاد ندارد، تصریح کرد: من عنصری انقلابی هستم و به آن افتخار می‌کنم ؛ به دلیل تکلیفی که حس کردم، کاندیدا شدم؛
هر جا که قدم گذاشتم اعم از انقلاب و جبهه و مجلس و دانشگاه و … بر اساس وظیفه و تکلیفی بود که حس کردم.

وی درباره برنامه‌هایش پس از پیروزی در انتخاباتف، گفت: اگر توفیق داشته باشم رئیس جمهور شوم، همه امکانات کشور را برای حل مشکلات کشور بسیج می‌کنم و خودم را سرگرم نزاع و تنش‌های داخلی نخواهم کرد؛ ما به مردم وعده نمی‌دهیم؛ معتقدیم با عملمان باید کام مردم را شیرین کنیم.

به گفته زاکانی مسیری که در حوزه اقتصاد توسط اقتصاددانان بزرگی همچون نادران تنظیم شده، در ۳ گام تنظیم شده است؛ اولین گام مهار تورم، تثبیت آن و واقعی کردن قیمت‌ها و ایجاد زیرساخت‌های جدی که به شفافیت و زمینه رقابت سالم منجر شود؛ همچنین مبارزه جدی و منطقی با فساد است.

وی با بیان اینکه معتقدیم که برنامه‌ریزی باید به حل فوری مشکلات جامعه کمک کند، زمان در نظر گرفته شده برای گام اول را ۱٫۵ سال خواند و در تشریح گام دوم گفت: گام دوم فعالیت ما مربوط به تولید است. هرچه مانع بر سر تولید باشد از جلوی آن برخواهیم داشت؛ در همین گام، تولید اشتغال و تولید ثروت و در کنار آن نظارت بر توزیع ثروت و عدالت اهمیت دارد.

دبیرکل رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: در گام سوم، توجه به محرومیت‌زدایی و فقر‌زدایی از یک سو و توجه به توسعه متوازن منطقه‌‌ای از سوی دیگر، برایمان اهمیت دارد.

*۱۳:۱۹ حسنعلی نوری جانشین ستاد انتخابات کشور: تاکید ما این است کسانی که قصد ثبت نام دارند، حضور خود را به روز پایانی و ساعات پایانی موکول نکنند./مهلت قانونی ثبت نام به هیچ وجه قابل تمدید نیست/ روند ثبت نام، روند عادی خود را طی می‌کند و این فرصت برای همه داوطلبان فراهم است که دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در سالن جنبی ستاد ثبت نام اعلام کنند.

*۱۳:۳۶ زاکانی در پاسخ به این سوال که شما دوست حداد عادل در مجلس هفتم بودید؛ آیا در حال حاضر به نفع وی کنار می‌کشید، اظهار داشت: بنده از علاقه‌مندان آقای حداد عادل هستم و او را دوست دارم اما نامزد ریاست جمهوری هستم و مصرم که انشاءالله در انتخابات به پیروزی برسم.اگر وحدت اصولگرایان ضرورت داشته باشد، نامزدها باید عقلانیت به خرج داده و به نفع کسی که می‌تواند جهت‌گیری کشور را حفظ کند، کنار بروند؛ بنده امیدوارم ظرفیتی راه فراهم کنم که با کمک مردم دیگر کاندیداها به نفع من کنار بکشند.

*۱۳:۴۰ محسن رضایی تا دقایقی دیگر برای ثبت‌نام در انتخابات یازدهم به ستاد انتخابات کشور می‌رود

*۱۳:۵۷ قالیباف ساعت ۹ فردا (شنبه) برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ساختمان وزارت کشور می‌رود.

*۱۴:۰۱ علی‌احمدی در نشست خبری:بنده اصولگرایم و از آنجایی که رهبر انقلاب فرمودند که دولت آینده نقاط مثبت دولت فعلی را داشته باشد و نقاط منفی را نداشته باشد، در صحنه حضور پیدا کرده‌ام./برنامه دراز مدت و کوتاه مدت اقتصادی دارم که در برنامه‌های کوتاه‌مدت سعی می‌کنم تورم به وجود آمده را مهار کنم و برای جوانان شغلی مناسب دست و پا کنم.

وی یک سوم از اعضای کابینه‌‌اش را دختران و پسران نسل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قرار داده و در کنار آن از افراد باتجربه و با سابقه بهره خواهد برد./ من تصمیمات شورای نگهبان را قانونی و مبتنی بر عدالت می‌دانم.

* ۱۴:۴۵ وزیر کشور پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور و در جمع خبرنگاران: تا کنون ۳۳۶ نفر داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شدند که ۸ نفر آنها خانم هستند/روند ثبت‌نام‌ها تا الان بسیار مطلوب بوده است/مجددا از کاندیدا خواهش میکنم ثبت‌نام را به روز و ساعات پایانی موکول نکنند/نامزدها از هم‌ اکنون پایبندی خود به قانون را نشان داده و تبلیغات غیرقانونی نکنند.

* ۱۵:۰۰ حاشیه/غلامرضا اسماعیلی یکی دیگر از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بود که با کالسکه‌ای جالب به ستاد انتخابات وزارت کشور آمد و هدف خود از آمدن با کالسکه را، تازه بودن ایده آن عنوان کرد و گفت که می‌خواهد سادگی را در انتخابات دنبال کند.

* ۱۵:۰۷ حاشیه/ عشرت کاظمی یکی از داوطلبان زن ریاست جمهوری یازدهم هم تاکید داشت که اسم او الیزابت است و همسرش او را با این نام صدا می زند. او با کلاه آبی رنگ و عینک دودی به وزارت کشور آمده بود.

* ۱۵:۱۴ محسن رضایی به همراه همسرش، فرزاندش و امیدوار رضایی برای ثبت‌نام در  انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور آمد. عبدالحسین روح‌الامینی و همسرش نیز به همراه محسن رضایی به وزارت کشور آمده‌اند.

* ۱۵:۱۵ حاشیه/حضور جمعیت حدود ۳۰۰ نفر در خیابان فاطمی برای استقبال از محسن رضایی/ تعداد هواداران رضایی به حدود ۸۰۰ نفر رسید/ هواداران به نفع محسن رضایی شعار می‌دادند/ رضایی سخنان کوتاهی در جمع هوادارانش کرد.

عبدالحسین روح‌الامینی که همراه رضایی بود، گفت: تمام این جمعیت به صورت خودجوش از نماز جمعه به ستاد انتخابات آمده‌اند؛ این افراد حامیان رضایی هستند و حضورشان مصداق تخلفات تبلیغاتی به حساب نمی‌آید.

رضایی پس از دقایقی حضور در جمع هواداران خود، دچار افت فشار خون شد. وی دقایقی در سالن انتظامات وزارت کشور استراحت کرد.

* معصومه خدنگ همسر رضایی گفت که اگر همسرش رئیس‌جمهور شود، در کابینه به وی مشورت می‌دهد.

محسن رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “حضور حامیان شما باعث امنیتی شدن فضا شده است”، گفت: اگر می دانستم فضا امنیتی می‌شود برنامه را مدیریت می کردیم تا اینگونه نشود.

*۱۵:۴۷ صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور، بلافاصله با برپایی یک نشست خبری به حضور هواداران رضایی در خیابان فاطمی واکنش نشان داد. وی اعلام کرد “راه‌اندازی کارناوال‌ها و تجمعات خیابانی از سوی کاندیداها، هر کس که باشد، خلاف قانون است.” کاندیداها باید از هم‌اکنون التزام خود به قانون را نشان دهند.

وی تاکید کرد که هر کاندیدایی حداکثر ۱۰ تا ۱۵ نفر را می‌تواند به عنوان همراه خود به وزارت کشور بیاورد. این اقدام خلاف قانون امروز گزارش می‌شود.

*۱۵:۵۸ محسن رضایی در نشست خبری

محسن رضایی پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری خود با بیان اینکه “در حال حاضر ایران عزیز در نتیجه یک رویارویی نابرابر با شدیدترین تحریم‌های غرب و برخی سوءتدبیرها و ناکارآمدی‌های مدیریتی در داخل دست‌وپنجه نرم می‌کند” گفت: برای عبور از این شرایط نیازمند خلق حماسه بزرگ هستیم که این امر از دل یک آسیب‌شناسی صادقانه و درک واقع‌بینانه از کشور برای پیشرفت ایران بزرگ و اسلامی بیرون می‌آید.

وی ادامه داد: تاکنون در جمهوری اسلامی اقدامات عظیم و دستاوردهای بزرگ و البته اشتباهات بزرگی صورت گرفته است؛ دستیابی به استقلال و آزادی، دفاع پایدار و بسط نفوذ ایران در خاورمیانه بخشی از موفقیت‌های انقلاب اسلامی است و البته کم توجهی به جان و مال و آبروی مردم و توجه بیش از حد به سیاست و آماده نساختن جوانان برای اداره جامعه، از جمله اموری است که مورد غفلت واقع شده است.

به گفته رضایی، “زمان آن رسیده که اشتباهات را جبران و موفقیت‌ها را گسترش و تداوم بخشیم. معتقدیم با بازگرداندن مردم به صحنه و اداره امور کشور، سال‌های آینده سال‌های پیروزی ملت ایران و کارآمدی مجدد نظام اسلامی در زندگی، اقتصاد و اخلاق است.”

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به برخی سازوکارها برای افزایش قابلیت‌های جامعه اشاره کرد و گفت: تولید ثروت و تقویت فرهنگ پشتوانه واقعی سیاست و اقتصاد کشور است. ولی امروزه این مسئله با حرکت کند و لاک‌‌پشتی روبروست و به هیچ وجه جوابگوی شرایط امروز و آینده نیست؛ ما امروز نیازمند اقدام جهشی در اقتصاد هستیم؛ ما باید اقتصاد ملی را نوسازی کنیم و آن را به تعمیرگاه عقلانیت، تخصص و تجربه ملی و جهانی می‌برم و آن را نوسازی‌ شده و کارآمد تقدیم ملت ایران می‌کنم.

وی با بیان اینکه امروز به دلیل تشدید تحریم و به خصوص سوءمدیریت‌ها شاهد کاهش چشم‌گیر ارزش پول ملی هستیم، خاطرنشان کرد: ارزش دارایی مردم در کمتر از یکسال به یک سوم کاهش یافته است. من با کمک متخصصان باتجربه با طراحی برنامه علمیاتی در مدت زمان کوتاهی ضمن توقف سقوط ارزش ملی که در حد دفاع از مرزها آن را با ارزش می‌دانیم، در آینده نزدیک ریال را به معتبرترین پولهای دنیا تبدیل می‌کنیم.

رضایی تاکید کرد:کشور نیازمند تجدید نظر اساسی در شیوه مدیریت کشور است.

وی ادامه داد: تمرکز زدایی و شایسته سالاری و برقراری نظم و حسابرسی و تلاش برای ریشه کن کردن فساد و رشوه خواری و رواج فرهنگ عذرخواهی و جبران خسارات ناشی از سوء مدیریت از مهمترین برنامه‌های ما در دولت آینده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اقتصاد تک محصولی ایران را آسیب پذیر کرده است، اظهار داشت: ما اقتصاد ایران را چند محصولی و مردمی خواهیم کرد و با کمک نسل جوان و تجربه نسل‌های گذشته به نوسازی اقتصاد ملی بپردازیم.

این داوطلب انتخابات یازدهم، ورزش و اقتصاد وعلم و اخلاق و … را سیاست زده دانست و با بیان اینکه “من یک رزمنده ام و غبار شلمچه را به ۱۰ سال ریاست‌جمهوری نمی‌دهم”، گفت: از محل راهپیمایی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به محل ثبت نام آمدم؛ من به دولتمردان غرب هشدار می‌دهم که جریانی افراطی‌تری از القاعده در سوریه در حال شکل‌گیری است که برای کشورهای عربی پیامدهای منفی به همراه دارد.

وی درخصوص حضور چند صد نفری هوادارانش گفت: به کسانی که به نفع من شعار می‌دادند، توصیه می‌کردم که در جهت شعارهای راهپیمایی امروز شعار بدهند.

رضایی درباره علت حضورش در انتخابات هم گفت: من یک رزمنده‌ام و هر وقت احساس خطر کنم، جانم را فدای ملت ایران می‌کنم؛ من به خاطر تحریم‌ها و فشارهای سنگین آمده‌ام که به داد ملت ایران برسم و ملت را از خطر نجات بدهم؛ در چارچوب قانون از ملت ایران دفاع می‌کنم و قانون‌شکنی را نوعی اهانت به ملت ایران می‌دانم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه طرح‌هایی در رابطه با نظام‌وظیفه داریم که بعد از گرفتن نظر ستادکل و نظام وظیفه در شورای عالی امنیت ملی آن را بررسی خواهیم کرد، گفت: در صورت تایید این موضوع توسط فرمانده کل قوا، آن را اجرایی می‌کنیم.

وی قانون‌شکنی در کشور را اساس فتنه‌ها دانست و گفت: بر همین اساس هم به هوادارانم توصیه کردم که به قانون عمل کنند؛ اگر به قانون عمل شود، نه گروه انحرافی به وجود می‌آید و نه فتنه‌ای شکل می‌گیرد، ولی قانون نواقصی دارد که فرق بین فعالیت انتخاباتی و تبلیغ را تفکیک نکرده است.

رضایی ادامه داد: همیشه در هر انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیت انتخاباتی از ۶-۷ ماه قبل شروع می‌شود که به نظرم این مساله اشکالی ندارد، ولی تبلیغات مشکل دارد؛ چرا جلوی فعالیت بدون تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را گرفته‌اند؟ چرا نمی‌گذارند شور انتخاباتی در کشور شکل بگیرد؟

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه “با ملت ایران ائتلاف کرده‌ام و به نفع کسی کنار نمی‌روم” به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: فشار اقتصادی در کشور بالاست و به هر شهرستانی رفتم، مشکل اصلی مردم اقتصاد است. چرا که بیش از ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به سوء‌مدیریت،خودزنی و خودتحریمی است.

وی ادامه داد: کالاهای چینی به تولید کشور ضربه زده است؛ اقتصاد کشور بیمار است و نیاز به نسخه جدید دارد.

رضایی بار دیگر با تاکید بر اینکه به نفع هیچ کسی کنار نمی‌کشم، اظهار داشت: تکلیف خودم، دست خودم هست و آزادگیم را به هیچکس نمی‌فروشم.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام بالا رفتن ریسک در سرمایه گذاری و تولید را باعث خارج شدن نقدینگی از ریل اصلی‌اش خواند و تصریح کرد: ما با اطمینان‌بخشی به تولید و کاهش ریسک سرمایه گذاری و اعطای یارانه سبز به کشاورزان، بازدهی در تولید را بالا می بریم، ریسک تولید را کاهش می‌دهیم و بانک مرکزی را در مدیریت پول، قدرتمند و اختیاراتش را وسیع می‌کنیم که مدیریت پول از وضعیت فعلی خارج شود.

* ۱۷:۴۰ نوری، جانشین ستاد انتخابات کشور: امروز ۱۲۳ نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند/ تعداد مجموع ثبت‌نام کنندگان به ۳۶۶ نفر رسید. ۱۲ تن از ثبت‌نام کنندگان خانم هستند.

* ۱۸:۰۰ چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری هم به پایان رسید.

منبع: تسنیم

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 54 = 56