۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱

نظارت شورای نگهبان بر پدر و مادر کاندیداهای انتخابات خبرگان

آیت الله محمد مومن گفت: شورای نگهبان در تائید صلاحیت نامزد های انتخابات مجلس خبرگان رهبری به کهولت سن و شرایط ذهنی آن ها نیز توجه خواهد کرد. وی افزود: شورای نگهبان در انتخابات مراقب خواهد بود تا نامزد هایی که قرار است انتخاب شوند آدم بی پدر و مادری نباشند.

18_momenمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): آیت الله مومن از نظارت شورای نگهبان بر پدر و مادر کاندیداهای انتخابات خبرگان خبر داد.

یکی از اعضای فقهای شورای نگهبان در گفت و گو با نشریه ۹ دی گفت: همه اعضای کنونی مجلس خبرگان رهبری برای انتخابات آینده این مجلس تائید صلاحیت نخواهند شد و این شورا مقابل برخی آدم های ناباب خواهد ایستاد.

آیت الله محمد مومن گفت: شورای نگهبان در تائید صلاحیت نامزد های انتخابات مجلس خبرگان رهبری به کهولت سن و شرایط ذهنی آن ها نیز توجه خواهد کرد.

وی افزود: شورای نگهبان در انتخابات مراقب خواهد بود تا نامزد هایی که قرار است انتخاب شوند آدم بی پدر و مادری نباشند.

آیت الله مومن اضافه کرد: الان تعیین صلاحیت خبرگان رهبری به عهده خود فقهای شورای نگهبان است. کاملاً بررسی می کنیم آدم هایی که با سواد باشند، امتحان سفتی گرفته می شود. جلوی کسی هم گرفته نمی شود هر کسی خواست اسم بنویسد توانست بیاید و اسم بنویسد و امتحان بدهد.

وی ادامه داد: سئوالاتی طرح می شود سه چهار نفر از علما و فضلای خوب حوزه مصحح ما می شوند، اگر سواد داشت سطح سواد او معلوم می شود باید از نظر سوابق هم آدم های نابابی نباشند. رسیدگی می کنیم.

آیت الله مومن بدون اشاره به نام فردی با بیان اینکه «البته امتحان تنها نیست می دانیم وقتی آدم نابابی است جلوی او می ایستیم»، گفت: یک کسی را از اینهایی که هنوز هم عضو مجلس خبرگان است، آقایان اعضای خبرگان تصمیم گرفتند کنارش بگذارند. ممکن است ما هم اگر این دفعه بخواهد او عضو شود جلوی او بایستیم. چون تنها شرایط خبرگان علمیت نیست. هم علمیت و هم انقلابی بودن هست.

وی در پاسخ به این سئوال که «اما به همین آقا رسانه های بیگانه خیلی توجه می کنند»، گفت: عیبی ندارد بیچاره بنده خدا! جوری شده که خودش خجالت می کشد، بیاید توی جلسات خبرگان.

خبرنگار مجدداً می پرسد «البته می گوید مرا دعوت نکرده اند.» و آیت الله مومن پاسخ می دهد: بگوید، هر چه می خواهد بگوید شاید هم دعوتش نکرده باشد.

اگر آقای یزدی مسئول دبیرخانه [خبرگان رهبری] باشد ممکن است دعوت نکرده باشد.

آیت الله مومن که سال ۶۲ به عضویت در شورای نگهبان منصوب شده، (متولد ۱۳۱۶) ۷۷ سال سن دارد.

آیت الله مومن خود در این مورد و در پاسخ به این سئوال که «شما غیر از آیت الله جنتی تنها عضوی هستید که در همة ادوار حضور داشتید»، می گوید: در دوره اول بزرگوارانی بودند که برخی از دنیا رفتند و برخی هم در قید حیات هستند. بزرگانی مثل حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، مرحوم آیت الله رضوانی، مرحوم آیت الله آقای ربانی املشی و مرحوم آیت الله ربانی شیرازی. به هر حال بنده توسط حضرت امام به عنوان عضو فقهای شروع نگهبان انتخاب شدم.

منبع: ایرنا

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

33 + = 38