۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱ سعید اکبریان:

«انسان» بودن و «بینا» بودن، میان گله کرگدن‌های کور

شما آدم‌های بی‌ادعایی که بی‌توجه به طعنه دوست‌نمایان و دشمن‌نمایان موافق و مخالف اسرائیل، همین‌جا با تمام وجود در حمایت از مردم فلسطین نوشتید و اسرائیل را در جنگ فضای مجازی مغلوب کردید، «انسان» بودن و «بینا» بودن خود را ثابت کردید و البته نشان دادید که در مواجهه با کرگدن‌ها و کورها اکثریت هستید. هرچند که زور آنها بیشتر باشد.

qaza (2)مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – سعید اکبریان: حداقل فایده این نوشتن‌ها و همدلی‌ها آن بود که چهره واقعی «جنایت جنگی» را نمایش دادیم و مثل اقلیت خودنمای روشنفکرنما دچار «جنونِ توجیهِ جنایت» نشدیم که همچنان با همان بهانه مسخره‌ی «یهودستیزی»، «انسان‌ستیزی» اسرائیل را توجیه می‌کنند.

حداقلش ما از فرط بی‌توجهی به این جوی خونی که راه افتاده، دچار کوری سرخ نشدیم، مثل آدم‌های رمان «کوری» نوشته‌ی «ژوزه ساراماگو» که از فرط بی‌توجهی به هم یکی یکی دچار کوری سفید شدند، مگر آن زن چشم‌پزشک که هیچ‌وقت کور نشد، از بس که خودش را وقف انسان‌‌های دیگر می‌کرد.

یا از سر بی‌تفاوتی در برابر این جنگ  و جنایت، پوستمان کلفت نشد و شاخ درنیاوردیم، مثل آدم‌های داستان «کرگدن» «اوژن یونسکو» که یکی یکی کرگدن شدند تا تنها انسان باقیمانده که راوی داستان است، با خود بیندیشد که شاید حق با کرگدن‌ها باشد. البته می‌دانیم که نویسنده خود زمانی سردسته حامیان کرگدن‌های اسرائیل شده بود و نوشت: «آوارگان بی‌وطن فلسطین که بیست سال است در اردوگاه‌های جنگ بسر می‌برند و جیره غذایی نصف یک آدم معمولی را از راه سازمان ملل دریافت می‌کنند، همگی می‌خواهند کاری را بکنند که هیتلر نکرد». و به همین خاطر جلال آل احمد که داستان او را ترجمه کرده و از نزدیک اسرائیل را هم دیده بود و می‌دانست چه موجوداتی هستند، یونسکو را کرگدن یا خوکی «اوژن یونسکو» نام می‌نامید که با وقاحت در حمایت اسرائیل سخن می‌گوید.

از آن زمان، آدمهای بسیاری که خود را تنها انسان‌های این جهان پر از کرگدن و یا تنها روشنفکر میان توده‌های نابینا دانسته‌اند، امتحانشان را در مواجهه با گله کرگدن‌های آدمخوار اسرائیل پس داده‌اند که به تعبیر جلال آل آحمد در «سفر به ولایت عزرائیل»: «تنها در بحرانهای سیاسی و اجتماعی حاد است که کلمات و عبارات و اعمال و اقدامات، مفهوم واقعی خود را پیدا می‌کنند. تنها سر بزنگاه‌هاست که معلوم می‌شود هر فرقه و هر کس چند مَرده حلاج است و تنها سر پلهای خر بگیری است که می‌توان بدقت نیروهای دوست و دشمن را بررسی کرد. و چنین شرایطی اخیراً به مناسبت جنگ خاورمیانه پیش آمد و مهره‌ها را نشان داد و داغها را بر پیشانی‌ها زد آنچنانکه پاک کردنش با گُه خوردن نامه هم میسر نیست.»

اما شما، شما آدم‌های بی‌ادعایی که بی‌توجه به طعنه دوست‌نمایان و دشمن‌نمایان موافق و مخالف اسرائیل، همین‌جا با تمام وجود در حمایت از مردم فلسطین نوشتید و اسرائیل را در جنگ فضای مجازی مغلوب کردید، «انسان» بودن و «بینا» بودن خود را ثابت کردید و البته نشان دادید که در مواجهه با کرگدن‌ها و کورها اکثریت هستید. هرچند که زور آنها بیشتر باشد.

شما کاری کردید که هر چه جنگ اسرائیل طولانی‌تر شود و خون فلسطینی‌ها بیشتر بریزد، پایه‌های مشروعیت و قدرت اسرائیل سست‌تر شود. حالا می‌خواهتد مثل جنگ قبلی ۲۲ روز شود، ۳۳ روز شود، ۴۴ روز یا هرچه. هرچه بشود، همه اعداد علیه اسرائیل گواهی می‌دهند و بازنده اسرائیل است.

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 30 = 32