۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶

حکم قاتل ستار بهشتی اعلام شد: ۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق

پس از صدور حکم از سوی شعبه 1057 دادگاه عمومی، محکوم‌علیه پرونده به رأی صادره اعتراض کرد و پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان تهران رفت و در نهایت شعبه 14 دادگاه تجدیدنظر استان، حکم سه سال حبس، دو سال اقامت اجباری در نقطه معین و 74 ضربه شلاق را برای قاتل ستار بهشتی تأیید کرد.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): گیتی پورفاضل – وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی – با اعلام این خبر، گفت: دادنامه صادر شده از سوی شعبه ۱۴ تجدیدنظر استان تهران در این باره به مادر ستار بهشتی ابلاغ شده است و بر اساس آن قاتل ستار بهشتی به سه سال حبس تعزیری، دو سال اقامت اجباری در نقطه معین و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

 پورفاضل با نامتناسب دانستن مجازات مذکور برای قاتل ستار بهشتی، اظهار کرد: صدور حکم سه سال حبس برای یک قاتل جای تعجب دارد.

 ستار بهشتی کارگر وبلا‌گ‌نویسی بود که در آبان ۹۱ در بازداشتگاه پلیس فتا کشته شد و پس از آن پرونده‌ای در این زمینه در شعبه یک بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران باز شد.

 این پرونده پس از کش و قوس‌های فراوان منجر به صدور کیفرخواست با اتهام قتل شبه عمد برای یکی از مأموران پلیس فتا شد.

 اولیای دم ستار بهشتی به این موضوع اعتراض کردند و پرونده برای اظهارنظر به دادگاه عمومی ارجاع شد و این مرجع در نهایت نظر دادستانی مبنی بر شبه‌عمد بودن قتل ستار بهشتی را تأیید کرد.

 با رد اعتراض اولیای دم ستار بهشتی به کیفرخواست و ارجاع پرونده به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه عمومی، این شعبه در ۱۹ فروردین ۹۳ تشکیل جلسه داد و به اتهام قتل شبه‌عمد ستار بهشتی بدون حضور شکات رسیدگی کرد.

 پس از صدور حکم از سوی شعبه ۱۰۵۷ دادگاه عمومی، محکوم‌علیه پرونده به رأی صادره اعتراض کرد و پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان تهران رفت و در نهایت شعبه ۱۴ دادگاه تجدیدنظر استان، حکم سه سال حبس، دو سال اقامت اجباری در نقطه معین و ۷۴ ضربه شلاق را برای قاتل ستار بهشتی تأیید کرد.

منبع:ایسنا

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 4 = 2