۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷

بیانیه «کانون اندیشه دانشجوی مسلمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر» در اعتراض به استیضاح وزیر علوم

از وزارت علوم جهت اهتمام به رسوایی بورسیه‌بگیران غیرقانونی و آنان که ردای علم و دانش را به لکه‌ی ننگ رانت و رانت‌خواری آلوده ساختند، تشکر کرده و امید است با ارائه‌ی لیست کامل بورسیه‌شدگان غیرقانونی، از شک و ظن به دانشجویانی که مطابق قانون بورسیه شده‌اند جلوگیری به عمل آمده و باعث دلگرمی دلسوزان و خموشی معاندان شود.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): «کانون اندیشه دانشجوی مسلمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر» در اعتراض به استیضاح وزیر علوم بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه از این قرار است:

بیانیه «کانون اندیشه دانشجوی مسلمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر» در اعتراض به استیضاح وزیر علوم

دانشگاه از دیرباز تا کنون مرکز تولید علم و اندیشه و از عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت، توسعه و استقلال فکری و صنعتی کشورمان بوده است و از همین روست که امام راحل، دانشگاه را کارخانه‌ی آدم‌سازی نامیدند. لذا توقع جامعه ی دانشگاهی این است که جایگاه علم و عالم مورد احترام واقع شده و بستر بحث و گفت و گو پیرامون مسائل گوناگون برای آنان فراهم گردد.

عدم ثبات مدیریتی وزارت علوم نتیجه ای جز اخلال در برنامه های دولت یازدهم در راستای توجه به تولید علم و کسب ثروت از طریق تولید علم و نیز گشایش فضای دانشگاه و لطمه به روند عقلایی فعلی و ایجاد یأس و تنش در میان دانشگاهیان در بر نخواهد داشت.

لذا کانون اندیشه دانشجوی مسلمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی توقع دارد که با عنایت به فرمایشات رهبری مبنی بر پرهیز از تبدیل شدن دانشگاه به بازیچه ی دست جریانات سیاسی، راه را بر اقلیتی که با استفاده‌ی ابزاری از حق استیضاح و نادیده گرفتن حق وزارت خانه برای ایجاد تغییرات و اعمال مدیریت در دانشگاه‌ها و نهادهای مربوط، به دنبال ایجاد فضای یکسویه و اختناق در دانشگاه‌ها و تبدیل دانشگاه به مراکزی برای گماردن روسای وابسته به خود در آن هستند؛ سد نموده و ضمن توجه به حسن نظر اکثریت دانشگاهیان از تحولات اخیر در عرصه‌ی آموزش عالی، به وزیری که تنها ده ماه از روی کار آمدنش می‌گذرد، فرصت کافی جهت تحقق برنامه‌های ارائه شده‌ی ایشان داده شود.

در پایان از وزارت علوم جهت اهتمام به رسوایی بورسیه‌بگیران غیرقانونی و آنان که ردای علم و دانش را به لکه‌ی ننگ رانت و رانت‌خواری آلوده ساختند، تشکر کرده و امید است با ارائه‌ی لیست کامل بورسیه‌شدگان غیرقانونی، از شک و ظن به دانشجویانی که مطابق قانون بورسیه شده‌اند جلوگیری به عمل آمده و باعث دلگرمی دلسوزان و خموشی معاندان شود.

kanon andisheh

::::

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

3 + 4 =