۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۸

حمایت از کارگران بافق در خطبه‌های متفاوت نماز جمعه

نماینده ولی فقیه در شهرستان بافق به عدم برگزاری نماز جمعه امروز اشاره کرد و عنوان داشت: علی‌رغم میل باطنی برای برگزاری نماز جمعه این هفته طی تماس مستقیم از تهران و درخواست از بنده برای برگزاری نماز جمعه در حد ارائه گزارش به مردم، در مسجد جامع حاضر شدم و قرار شد مشکلات از طریق آقای اژه‌ای - معاون آیت الله لاریجانی، رئیس قوه قضاییه - پیگیری شود.

bafghمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): نماز جمعه دیروز شهرستان بافق با ۴۵ دقیقه تاخیر آغاز و خوانده شد.

حجت‌الاسلام سلیمانی خطیب نماز جمعه امروز بافق در خطبه اول و بسیار کوتاه خود با اشاره به دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و امام رضا (علیه السلام) را تبریک گفت و ادامه داد: در دین مبین اسلام دختران از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند. ابراهیم خلیل الله در دعاهای خود از خداوند طلب فرزند دختر می‌کند و پیامبر اکرم(ص) دختران را جزو نعمات خوانده‌اند.

وی در رثای مقام حضرت فاطمه معصومه(س) بیان داشت: ایشان تنها فردی هستند که پس از حضرت فاطمه زهرا(س)، پدر بزرگوارشان ایشان را با عنوان “فداها ابوها” خطاب می‌کردند.

سپس در خطبه دوم خود با گرامیداشت ۸شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به سختی های دوران عمر این دو عزیز، قبل از انقلاب و بعد از آن اشاره کرد.

* نماز جمعه این هفته را نخواهم خواند

نماینده ولی فقیه در شهرستان بافق به عدم برگزاری نماز جمعه امروز اشاره کرد و عنوان داشت: علی‌رغم میل باطنی برای برگزاری نماز جمعه این هفته طی تماس مستقیم از تهران و درخواست از بنده برای برگزاری نماز جمعه در حد ارائه گزارش به مردم، در مسجد جامع حاضر شدم و قرار شد مشکلات از طریق آقای اژه‌ای – معاون آیت الله لاریجانی، رئیس قوه قضاییه – پیگیری شود.

وی در ادامه به ارائه گزارش کار و دیدارها و تماس‌های خود با مسئولین مبنی بر آزادی زندانیان پرداخت و عنوان داشت: بنده از شنبه گذشته روزی نبوده که با مسئولین استان تماس نگرفته باشم و سه‌شنبه به همراه عده‌ای از روحانیون با رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه و آیت الله ناصری دیداری داشتم و عنوان کردم در صورت حل نشدن مشکلات نماز جمعه این هفته را نخواهم خواند.

وی همچنین عنوان داشت: آیت الله ناصری نیز برای آزادی زندانیان تماس‌های متعددی گرفته‌اند و بنده در محضر ایشان عرض کردم: مردم شهرستان بافق ولایت محورند، متدین‌اند،پاک‌اند، سابقه مبارزاتی و جبهه دارند. اینها فقط اعتراض کردند، مسئولین بیایند و بررسی کنند.

* بنده به مسئولین  گوشزدکرده بودم 

بنده سه ماه قبل نامه نوشتم وب ه مسئولین گوشزدکردم:  یاید مشکلات مردم را حل کنید، بیایید جواب مردم را بدهید، اینها مدافع انقلاب و ولایتند، ضد نظام و دولت نیستند. این مردمان همان مردمی هستند که در مدت ۴۰روز قبل نشستند و اعتراض کردند، حالا هم نشسته ‌اند.

حجت الاسلام سلیمانی عنوان کرد: الان هم دل من خون است، بنده از هیچ کس شکایتی نکرده‌ام، ندارم و نمی‌گویم، منتها مسئله حقوقی چیز دیگری است.

وی با اشاره به تحصن خانواده های زندانیان درب فرمانداری گفت: چرا باید زن وبچه مردم در این گرما در خیابان بنشینند؟ اینها را آزادکنید و گروهی بیاید و مشکلات ما را بررسی کند. نباید به این مردم اتهام زد. من همان ۳ماه قبل گفتم مسئولین از تهران بیایند و مشکلات مردم را پاسخ دهند.

* مسئولین در صحنه نیستند/ بنده در کنار مردم هستم

چرا مسئولین توپ را در زمین ما می‌اندازند و خودشان که باید پاسخگو باشند در صحنه نیستند؟ بنده در کنار مردم هستم تا حقوق قانونی آنها داده شود، این مردم خلاف قانون چیزی را نمی‌خواهند. در این ۴۸ساعت گذشته از تهران بارها به من زنگ زده شده است و من جواب نداده‌ام و گفته ام حق مردم.

من از مردم هم می‌خواهم آرامش را حفظ کنند و حقوق قانونی خود را پیگیری کنند و به بعضی اجازه ندهند فضا را متشنج کنند تا دیگرانی از این مسئله به ضرر مردم سوءاستفاده کنند. بنده مسئولین را موظف کرده‌ام که مشکلات را حل کنند.

وی از حمایت جوانان و مردم شهر و آرام نگاه داشتن فضا تشکر کرد و از مسئولین خواست هرچه زودتر این مشکلات حل شود.

* از امیرالمومنین کمک بخواهید

وی به دعای کمیل شب گذشته درب فرمانداری اشاره کرد و خواست که مردم از امیرالمومنین در دعای خود برای رفع مشکلات کمک بخواهند.

ما خود را فدای ولایت می‌کنیم، نه سنگ

خطیب جمعه بافق با بیان اینکه تا روزی که هستم پیگیری می‌کنم، اذعان کرد: باید امنیت شغلی در بافق تضمین و وعده‌های مسئولان عملی شود.

حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در پایان، ضمن تشکر از مردم متدین شهرستان، آنان را به حفظ آرامش و سعه صدر دعوت کرد و گفت: دشمنان داخلی و خارجی ما آماده هستند تا از موقعیت‌های پیش آمده سوء استفاده کنند اما همگان باید بدانند که ما خود را فدای ولایت می‌کنیم ولی فدای سنگ نمی‌شویم.

حاشیه های  نمازجمعه

گفتنی است قبل از آغاز رسمی آئین عبادی سیاسی امروز بافق، جمعی از کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی و خانواده های کارگران زندانی شده که در محل برگزاری نمازجمعه حضور یافته بودند با سر دادن شعارهایی چون “مریم رجوی مرگت باد، مرگت باد” از منافقین برائت جستند و ضمن سر دادن شعار “ما حامیان رهبریم” آزادی هرچه زودتر کارگران زندانی شده سنگ آهن مرکزی را خواستار شدند.

همچنین محمد عباسی سخنگوی شورای شهر بافق از پشت تریبون نمازجمعه ضمن اعلام حمایت از امام جمعه این شهرستان، بیانیه شورای اسلامی شهر در خصوص برائت از منافقین و مزدوران داخلی و خارجی را قرائت و بر پیگیری احقاق حقوق حقه مردم شهرستان بافق تاکید کرد.

پس از نماز جمعه مردم ولایی شهرستان بافق در حمایت از حجت‌الاسلام سلیمانی شعارهایی دادند و خواستار آزادی زندانیان بی گناه خود شدند.

منبع: بافق نیوز

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

5 + 1 =