۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳

یک مطلب کاملا علمی

یکسری چیزها ارزان شده، منتها نه همه چیزها. مثلا ممکن است گوشت و مرغ و نان و برنج ارزان نشده باشد، اما موادمخدر ارزان شده است.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

ما امروز یک مطلب علمی برای شما تهیه کردیم که وزن و بار علمی ستون را بکشیم بالا.

خبرگزاری مهر گزارش داده تهران ۱۳۵هزار قاچاقچی و موادفروش دوره‌گرد دارد. ۱۳۵هزارتا کم نیست‌ها. الان به‌ازای هر ۳۰۳هزارنفر یک سالن سینما در کشور وجود دارد، که جای نگرانی ندارد، چون در همین تهران هشت‌میلیون‌نفری به‌ازای هر ۵۹نفر یک ساقی مواد وجود دارد، که انصافا با تلاش شبانه‌روزی توانسته‌اند در رگ‌های شهروندان جا باز کنند. حالا رسما اعلام شده فقط تهران ۱۳۵هزار ساقی دارد، اگر ما بگوییم جز تهران هیچ‌کجای ایران دیگر مواد خریدوفروش نمی‌شود، که حتما هم همین‌طور است، اگر مثلا ۸۰میلیون‌نفر جمعیت را در نظر بگیریم و این ۱۳۵هزار ساقی تهران به کل کشور سرویس بدهند، باز هم به‌ازای هر ۵۹۲نفر یک ساقی وجود خواهد داشت. پس هر ۳۰۳هزارنفر یک سینما، هر ۵۹۲نفر یک ساقی. خب شما باشید چی‌کار می‌کنید؟

بعد ۱۳۵هزارنفر هم کم نیست‌ها. یعنی وقتی توی پایتخت از هر ۵۹نفر یک‌نفر فروشنده باشد، آدم فکری می‌شود چندنفر خریدار وجود دارد؟ من حتی به خودم هم شکم رفت، شما که جای خود دارید. یعنی آدم شک برش می‌دارد که یا تهیه‌کننده است یا مصرف‌کننده. به نظرم باید گاز آمبولانس را بگیرم و بروم از خبرگزاری مهر خواهش کنم یک‌بار دیگر بزند توی ماشین‌حساب و ببیند واقعا این عددها درست است یا نه. یعنی یک آماری ندهند که آدم به خودش و شما شک کند.

بعد هم گویا یکسری چیزها ارزان شده، منتها نه همه چیزها. مثلا ممکن است گوشت و مرغ و نان و برنج ارزان نشده باشد، اما موادمخدر ارزان شده است. مثلا طبق گزارش خبرگزاری مهر، تریاک که در سال۹۱ کیلویی سه‌میلیون‌و۶۰۰هزارتومان بوده الان شده کیلویی یک‌میلیون‌و۷۰۰٫ یا هرویین از کیلویی ۱۴میلیون‌تومان کشیده پایین، شده کیلویی دومیلیون‌و۵۰۰٫ حتی شیشه که همه را می‌کشد بالا هم کشیده پایین و از کیلویی ۱۷میلیون‌تومان رسیده به کیلویی ۱۲میلیون‌تومان. گرچه برخی فکر کردند هرچی ‌گران شد هیچ‌وقت ارزان نمی‌شود؛ اما می‌بینیم که شده.

منبع: پوریا عالمی/شرق

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

6 + 2 =