۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷ صدا و سیما در :

آخرین پلان «عزت»

ایجاد شبکه‌های متعدد تلویزیونی و بالابردن کیفیت تصویر صداوسیما و ارتقای سیستم از آنالوگ به دیجیتال و HD و بردن آنتن‌های شبکه‌های تلویزیونی به غیرقابل‌ دسترس‌ترین نقاط کشور از نقاط مثبت پرونده او بود که در مقابل نگاه یکسویه و جناحی سازمان صداوسیما و سپردن برخی برنامه‌ها به چهره‌های خاص و حذف برخی چهره‌ها و نام‌های فرهنگی -سیاسی از صداوسیما پرونده او را خاکستری می‌کند.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

 امروز ۱۷آبان است؛ روزی که دوره پنج‌ساله حضور عزت‌الله ضرغامی بر صداوسیما نیز به پایان می‌رسد. شاید امروز آخرین زمانی باشد که او به‌عنوان مدیر «رسانه ملی» در اتاقش در ساختمان شیشه‌ای می‌نشیند. مهندس ۵۵ساله عمران وقتی در ۴۵سالگی در معاونت سینمایی جایگزین علی لاریجانی شد موهای شقیقه‌اش هنوز سفید نشده بود. ۱۰سال حضور او در سازمان صداوسیما جز سفیدشدن موها میراثی را به‌جای گذاشت که شاید هیچ‌کدام از چهار مدیر قبل از او چنین عملکردی نداشتند. او برخلاف اسلافش این فرصت را داشت تا بتواند برنامه‌هایش را طی۱۰سال در سازمان صداوسیما پیاده کند؛ برنامه‌هایی که بخشی از آنها از جمله ایجاد شبکه‌های متعدد تلویزیونی و بالابردن کیفیت تصویر صداوسیما و ارتقای سیستم از آنالوگ به دیجیتال و HD و بردن آنتن‌های شبکه‌های تلویزیونی به غیرقابل‌ دسترس‌ترین نقاط کشور از نقاط مثبت پرونده او بود که در مقابل نگاه یکسویه و جناحی سازمان صداوسیما و سپردن برخی برنامه‌ها به چهره‌های خاص و حذف برخی چهره‌ها و نام‌های فرهنگی -سیاسی از صداوسیما پرونده او را خاکستری می‌کند.
ضرغامی قبل از حضورش در صداوسیما بارها از سطحی‌نگری در برنامه‌های صداوسیما گلایه‌ کرده و قول‌هایی برای رفع آن ‌داده بود. ضرغامی در جلسه‌ای که با برخی از منتقدان و کارشناسان هنری در ۱۲مرداد سال۸۳، چندماه بعد از حضورش در رسانه ملی داشت، گفته بود: «اشکالات بسیاری درباره سطحی‌زدگی و عوامزدگی برنامه‌های تلویزیون وجود دارد که ما بازنگری جدی در آن انجام خواهیم داد.» البته در پنج‌ساله اول تلاش‌هایی برای بالابردن سطح کیفی برنامه‌ها انجام شد و حاصل آن نیز ساخت مجموعه‌های مهمی چون کیف انگلیسی، روزگار قریب، سفر سبز، شب دهم و حضور کارگردانان شاخصی چون محمدحسین لطیفی، بهروز افخمی، حسن فتحی، مسعود جعفری‌جوزانی، کیانوش عیاری و داوود میرباقری شد. اما در پنج ساله دوم بیشترین تلاش سازمان صداوسیما بر بالابردن تعداد شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی گذاشته شد و حاصل آن افتتاح حدود ۱۸ شبکه داخلی و سراسری، ۱۰شبکه برون‌مرزی و ۳۴ شبکه استانی تلویزیونی شد؛ شبکه‌هایی که منهای شبکه‌های استانی در میانشان تنها شش شبکه به‌عنوان شبکه‌های مولد بودند و سایر شبکه‌ها از خوراک این شش شبکه تغذیه می‌کنند.
بررسی عملکرد عزت‌الله ضرغامی در ۱۰سال گذشته البته شاید بیشتر از اینها مجال بررسی دارد و حتما این اتفاق خواهد افتاد. اما ما در آخرین روز احتمالی حضور ضرغامی در صداوسیما با اهالی فرهنگ و هنر که در ۱۰سال گذشته در کنار رسانه ملی حضور داشتند چهار سوال کوتاه مطرح کردیم: عملکرد ضرغامی را در پنج‌سال اول و پنج‌سال دوم چگونه می‌بینید؟ آیا با جایگزین احتمالی‌اش آشنایی دارید و نهایتا چه نمره‌ای به او می‌دهید. این سوال را با بیش از ۵۰نفر در میان گذاشتیم؛ هرچند خیلی‌ از این هنرمندان به دلایلی حاضر به پاسخگویی نبودند؛ شاید در فرصتی دیگر.

untitledمنبع:شرق

::::

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 33 = 39