۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵

مطهری:طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما آماده است

طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما در مجلس هشتم ارائه و پیگیری شد که در این طرح مساله تلویزیون خصوصی نیز دیده شده بود که فوریت آن هم رای آورد اما عده ای از نمایندگان {آقای حداد عادل} درخواست پس گرفتن طرح را داشتند. چرا که کمیسیون فرهنگی در حال کار بر روی قانون اداره و نظارت بر صدا و سیما و آماده کردن طرح جامع ای ست که این مساله هم در آن دیده شده است لذا امضا ها پس گرفته و طرح منتفی شد. طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما بعدا در کمیسیون فرهنگی...

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-سرویس دانشگاه

جلسه پرسش و پاسخ با عنوان ایران، امروز، سیاست با حضور دکتر علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی، پنج شنبه شب گذشته به میزبانی انجمن اسلامی در دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار شد.

در ابتدای این مراسم هاشمی راد دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: در یک سال گذشته هدف انجمن اسلامی همواره تلاش در جهت ایجاد گفتمان عدالت خواهی و آزادی طلبی و فراهم آوردن فضایی پویا جهت شنیده شدن صداها و اندیشه های متفاوت آحاد دانشجویان در چارچوب مدنیت، انسانیت، عقلانیت و منطق بوده، هست و خواهد بود.
وی افزود: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند همواره سعی برآن دارد تا صدای دانشجویان تحول خواه دانشگاه صنعتی بیرجند چه در داخل دانشگاه و چه در خارج از دانشگاه باشد و مطالبات و حقوق حقه دانشجویان را مطالبه کند.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه امروز حق هر دانشجویی بهره مندی از امکانات حداکثری در زمینه های علمی، آموزشی و رفاهی است اظهار داشت: مطالبه دانشجو؛ محقق شدن حقوق و ایجاد فضا برای رشد و افکار نو است.
هاشمی راد تصریح کرد: نگاه دانشجو نگاهی اصلاحگر و دغدغه دانشجو فرهنگ، علم، ادب و اندیشه و هدف دانشجو استقرار آرامش و منطق در جامعه دانشگاهی است.

1
وی خاطرنشان کرد: حضرت حق را شاکریم که مجموعه انجمن اسلامی از بدو تأسیس بدور از هرگونه افراط و تفریط در هر زمینه و بدور از هیاهوی سیاست و بدور از صحنه نزاع و قدرت به دنبال محقق شدن همین آرمان های اصیل دانشجویی بوده و اساسا هدف از برگزاری این همایش ها و به طور خاص این گردهمایی و دعوت از دکتر علی مطهری به عنوان یک شخصیت همواره معتدل در صحنه سیاسی کشور و به عنوان یک کارشناس خبره در این مسائل و طرح سوال از دانشجویان و نمایندگان دانشجویان از تشکل های مختلف، دستیابی به همین مهم بوده و هست که امیدواریم مجموعه انجمن اسلامی با همکاری شما دانشجویان بیش از پیش در این راستا به موفقیت دست پیدا کند.

بعد از آن علی مطهری نیز در جمع دانشجویان دانشگاه، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: در حکومت اسلامی برای حاکم دو شرط علم به قانون و عدالت وجود دارد که اگر هر کدام را نداشته باشد از مقام خود ساقط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دخالت در سیاست وظیفه دینی هر مسلمانی است، افزود: یکی از تفاوتهای دین اسلام با سایر ادیان در همین موضوع آزادی در سرنوشت خود و همه جانبه بودن اسلام و ورود به همه شئون زندگی افراد است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه با بیان اینکه دین یهود و مسیحیت که امروز وجود دارد تحریف شده است و دین اصلی نیست، گفت: اسلام اهمیت زیادی به عقل داده اما همین عقل حق ورود به حوزه ایمان را ندارد.

مطهری با بیان اینکه دخالت در سیاست و سرنوشت خود یک وظیفه دینی افراد است، بیان داشت: اولین کسی که در قرون اخیر مسئله همبستگی دین و سیاست را مطرح کرده سید جمال الدین اسدآبادی بوده است.

وی با اشاره به اینکه رمز پیروزی نهضت انقلاب اسلامی ایران هم در همین موضوع همبستگی دین و سیاست بوده است، گفت: دخالت در امور سیاسی کشور مانند نماز و روزه یک فریضه واجب دینی است.
2
نماینده مردم تهران در مجلس به وظیفه دانشجویان درباره دخالت در سیاست و رسالت اجتماعی دانشجو و دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشجو به خاطر شرایط اجتماعی وظیفه مضاعفی نسبت به سایر افراد جامعه دارد و در شرایطی است که می‌تواند نظارت و دخالت بیشتری داشته باشد.

مطهری در ادامه به جنبش دانشجویی و نقش آن در کشور اشاره کرد و  گفت: جنبش دانشجویی تنها مربوط به قبل انقلاب نیست بلکه مربوطه به همه دوران‌ها است چراکه این جنبش همیشه به معنی براندازی نظام نیست بلکه به معنی دخالت در سیاست و نقد حکومت است.

وی با بیان اینکه حکومت و حاکمان همیشه محتاج به نقد هستند، افزود: اگر قدرت در خلوت واقع شد زمینه فساد ایجاد خواهد شد لذا امروز هیچ حکومتی بی نیاز از نقد نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دانشجو باید تلاش کند تا ابزار دست احزاب واقع نشود، افزود: گاهی دانشگاه‌ها تحت تاثیر فضاسازی‌ها و احساسات واقع میشود که لازم است دانشجو خودش اهل تفکر و تجزیه و تحلیل باشد و تحت تاثیر این احساسات قرار نگیرد.

مطهری در ادامه در پاسخ به برخی از سوالات نماینده‌های تشکل‌های دانشجویی در مورد سکوت وی در قبال مسائلی اخیر کشور مانند اسید پاشی اصفهان افزود: مسئله اسیدپاشی اصفهان تا زمانی که گزارش کاملی از این موضوع ارائه نشود نمی توان درباره ان اظهارنظر کرد هرچند که بنده هم به طولانی شدن روند پرونده اعتراض دارم و مسئولان امنیتی و قضایی باید هر چه زودتر عوامل ان را از هر طیفی که هستند زودتر معرفی کنند.
3
مطهری در ادامه گفت: امروز به خاطر نگرانی بیش از حد از دانشگاه‌ها و حساسیت‌های بیش از حد از حوادث ۸۸ دائم ایرادات بنی اسرائیلی از وزرای پیشنهادی دولت می‌گیریم.

وی با بیان اینکه مشخص و واضح است که برخی از مستندات و عکس و فیلم‌هایی که از برخی وزرای پیشنهادی دولت در اختیار نمایندگان برای نشان دادن در صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد خود اطلاعات به آنها می دهد، گفت: ما در ایران تفکراتی شبیه به داعش داریم اما به شدت داعش نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص زندانی کردن غنچه قوامی شهروند انگلیسی ایرانی‌الاصل که روز ۳۰ خرداد سال جاری به منظور تماشای مسابقه والیبال به ورزشگاه آزادی مراجعه کرده بود، گفت: تماشای بازی‌هایی مانند والیبال و بسکتبال بدلیل اینکه بازیکنان کامل پوشیده نیستند اشکال دارد اما در فوتبال میشود یک جایگاهی را هم برای خانم‌ها در ورزشگاه‌ها در نظر گرفت.
4
مطهری افزود: تماشاگرانی هم که در ورزشگاه از فحش و ناسزا استفاده می‌کنند میشود دستگیر کرد و با زدن ۸۰ ضربه شلاق به هر نفر از این حرکات جلوگیری کرد.

وی در ادامه در خصوص اینکه چرا دولت به صنعت یارانه نمی دهند نیز افزود: در این خصوص از وزیر اقتصاد سوال کردیم که چرا به خانواده های غیر نیازمند یارانه تعلق می گیرد و حذف نشدند که این سوالات به کمیسیون اقتصادی مجلس رفته و اگر از جواب‌‎های وزیر قانع نشدیم این موضوع با حضور وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

مطهری در پاسخ به یکی دیگر از دانشجویان که در مورد خسارت‌های بنرین وارداتی به کشور و بیت المال پرسیده بود، بیان داشت: این مهم به آن پر رنگی که گفته شد نبوده است و اگر دلیل اصلی آلودگی هوای تهران بنزین تولید داخل بود که باید الان شاهد آلودگی در هوای تهران نمی‌بودیم.

وی گفت: دشمن از شرایط سال ۸۸ استفاده کرد و مسائل حقوق بشری را مطرح کرد و تحریم ها بیشتر شد اما در این موضوع همه مقصر بودیم و باید به آن طرف هم اجازه می‌دادیم تا در صدا و سیما حرف خود را بزند و یا اینکه شورای نگهبان احمدی نژاد را به خاطر صحبت‌هایش در مناظره رد صلاحیت می‌کرد شاهد این حوادث نبودیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه بنده در سال ۸۸ بدنبال به صحنه آوردن آقای ولایتی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری بودم، گفت: در آن زمان خیلی از نماینده‌های مجلس  در ابتدا پذیرفتند اما بعد از مدتی منصرف و متزلزل شدند.
5
وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید جلساتی را با دانشجویان داشته باشد، گفت: رئیس جمهور باید جلسه‌ای را با حضور دانشجویان برگزار کند تا نمایندگان تشکل‌های دانشجویی کشور حرف خود را به صراحت بیان کنند و آزادی بیان هم یعنی همین و این کار باید انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه رئیس جمهور لازم نیست که در همه موارد شخصا پاسخ منتقدین خود را بدهد، افزود: گاهی اوقات گوشه کنایه‌های روحانی انسان را یاد احمدی نژاد می‌اندازد.

مطهری در خصوص وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت علوم نیز گفت: پیش بینی در مورد اینکه آیا این شخص جدید می تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد یا خیر کار سختی است اما روزی که وی پیشنهاد شد فریاد مخالفت در مجلس زیاد بود.

مطهری همچنین در پاسخ به سوال مصطفی بلندی فر نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند در مورد پی گیری های وی در مجلس هشتم پیرامون تلویزیون خصوصی گفت :

طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما در مجلس هشتم ارائه و پیگیری شد که در این طرح مساله تلویزیون خصوصی نیز دیده شده بود که فوریت آن هم رای آورد اما عده ای از نمایندگان {آقای حداد عادل} درخواست پس گرفتن طرح را داشتند. چرا که کمیسیون فرهنگی در حال کار بر روی قانون اداره و نظارت بر صدا و سیما و آماده کردن طرح جامع ای ست که این مساله هم در آن دیده شده است لذا امضا ها پس گرفته و طرح منتفی شد. طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما بعدا در کمیسیون فرهنگی بررسی شد و اکنون در نوبت طرح در صحن است که البته در این طرح به صراحت تلویزیون خصوصی دیده نشده اما پیشنهاداتی داده شده است که در صورت تصویب نمایندگان ممکن است باعث تحقق مبحث تلویزیون خصوصی بشود

6در حالی این مراسم به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند و با حضور شخصیت معتدلی همچون علی مطهری برگزار شد که واکنش های عجیب و غریب برخی مسئولان پس از آن تعجب فعالین دانشجویی را برانگیخت :

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی: مسئولان باید از برگزاری جلسات تنش‌زا در دانشگاه‌ها جلوگیری کنند/ برخی‌ها بنا دارند که از صبر و حوصله نیروهای ارزشی سوء استفاده کنند 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خطاب به علی مطهری :  مسئله رفع حصر سران فتنه وظیفه شورای عالی امنیت ملی است

نباید دامنه انتقاد را طوری بگیرید که رهبری را شامل شود/ برخی می خواهند با حذف شورای نگهبان راه ورود فتنه گران به مجلس را باز کنند

مسئولان نسبت به پیامدهای دعوت از سخنرانان خاص مسئولیت پذیر باشند/ دانشگاهها نباید باشگاه سیاسی شوند

آقای رئیس سخنان شما آب به آسیاب دشمنان قسم خورده نظام می‌ریزد

سخنرانی مطهری در دانشگاه صنعتی بیرجند با هدف تطهیر چهره سران فتنه بود

مشخص نیست این جو سازی رسانه ای بر علیه شخصی که نماینده مجلس فعلی ست و جلسات سخنرانی بسیاری دارد یا انجمن اسلامی که مشی معتدل و در چارچوبی دارد به چه علت است آیا طیف سیاسی تندرو اصولگرا تصمیم به خود زنی و حذف نیروهای معتدل خود کرده است؟

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 70 = 73