۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۶

هیات های مؤسس پشت درهای بسته

آنچه مسئولان وزارت علوم باید بدانند این است که با گام زنی در مسیر انحرافی ای که از دولت قبل در مورد مسکوت گذاشتن این حق دانشجویان به جا مانده است نه تنها به دولت کمکی نمی کنند که تنها بخش فعال و متحرک جامعه را نیز برای قعال کردن سایر لایه های جمعیتی، منکوب می کنند و آنگاه ست که نا امید شدن امید های آنها وقایعی تلخ تر را رقم خواهد زد.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-سرویس دانشگاه:

پس از انتخابات ۹۲ و نه قاطع مردم به تک صدایی و افراط گرایی، انتظار می رفت رکود و رخوت از فضای دانشگاه ها رخت بر بندد و نشاط و  پویایی جای آن را بگیرد. البته در مدت سرپرستی دکتر توفیقی و بعد از آن وزارت دکتر فرجی دانا تا حدودی این امر محقق شد و برخی از مطالبات جامعه دانشگاهی و دانشجویی محقق شد اما با فشار تندرو ها به وزیر علوم و پس از آن استیضاح ناجوانمردانه ی دکتر دانا، وزارت علوم مجدداً به خوابی زمستانی رفته است و عملا تحرکی در رفع مشکلات و موانع پیش روی دانشجویان در دانشگاه ها ندارد.

یکی از حقوق مصرح در قوانین مربوطه برای دانشجویان حق داشتن تشکل های دانشجویی و به طبع آن فعالیت های سیاسی فرهنگی آنان است اما متاسفانه این امر عملا بعضا از جانب مسئولین پدیده ای امنیتی و یا فرا دانشگاهی تلقی می شود فلذا در روند ثبت و تاسیس تشکل های دانشجویی بسیار دست به عصا و محافظه کارانه برخورد می شود که این امر باعث شده است تعداد بسیار زیادی هیات موسس تشکل های اسلامی پشت در های بسته و به بهانه ی های مختلف، سر دوانده شوند.

اما آنچه مسئولان وزارت علوم باید بدانند این است که با گام زنی در مسیر انحرافی ای که از دولت قبل در مورد مسکوت گذاشتن این حق دانشجویان به جا مانده است نه تنها به دولت کمکی نمی کنند که تنها بخش فعال و متحرک جامعه را نیز برای قعال کردن سایر لایه های جمعیتی، منکوب می کنند و آنگاه ست که نا امید شدن امید های آنها وقایعی تلخ تر را رقم خواهد زد.صادق بهاری

نماینده هیات موسس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه تربیت مدرس در واکنش به همین امر نامه ای را خطاب به وزیر علوم ارسال کرده است

که متن این نامه در ادامه آمده است :

وزیر محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

جناب آقای دکتر فرهادی

باسلام و تحیت

با نظر به درخواست اولیه تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) در دانشگاه تربیت مدرس (دانشگاه مولود انقلاب اسلامی، ﺩﺭﺓ ﺍﻟﺘﺎﺝ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻫﺎﻯ ﻛﺸﻮﺭ) که در تاریخ ۳/۹/۹۳ تقدیم هیات محترم نظارت دانشگاه شد. و در مهلت مقرر پاسخی به آن داده نشده گلایه های خودم را مبنی بر عدم رعایت آیین نامه تشکل های اسلامی دانشگاهیان  ابراز می دارم امید است که با تدابیر حضرتعالی به قانون عمل شده و جلوی افراد پرخور و حق خور که در این چند دهه بر فضای دانشگاه سیطره یافته اند کاهش یابد. و آنی بشود که به قانونی که امام (ره) آن را بزرگترین ثمره انقلاب اسلامی می دانند عمل گردیده و مسئولین قانون گریز فرق خدمت کردن و غلط کردن را از هم تمیز گردانند. و انشالله این امانت الهی (نظام اسلامی) به همان مقدسی که جان ها و شکنجه هایی از ۱۵ خرداد ۴۲ تا الان برای آن داده شده به نسل های آینده (بدون دزدی ،اختلاس ،زد و بند ، قانون گریزی و …) سپرده شود. جای تاسف دارد که عبور از حق گروهی را عده ای قلیل وظیفه و تکلیف خود بدانند و از این عمل خود شرمسار نباشند.

در پایان تقاضامندم نسبت به موارد مطرح شده و احیاء حقوق از دست رفته تدابیر لازم اندیشیده شده و شاهد استحکام بیشتر بنیان های انقلاب اسلامی در دانشگاه های کشور باشیم.

صادق بهاری بابادی

نماینده هیات موسس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه تربیت مدرس

رونوشت : دکتر ضیا هاشمی معاونت محترم فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

2 + = 9