۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲ نتیجه استیضاح فرجی دانا ؟!

پرونده بی ‌فرجام بورسیه‌ها

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): حالا یک پرونده پر سر و صدا در مجلس بسته شد. بورسیه‌های غیرقانونی با تصمیم‌گیری جدید مجلس سرنوشت دیگری پیدا کرده است. رییس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی راسا به وزیر علوم نامه زده و اعلام کرده است که بورسیه‌های اعطا شده قانونی بوده و باید روال ارایه [...]

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

حالا یک پرونده پر سر و صدا در مجلس بسته شد. بورسیه‌های غیرقانونی با تصمیم‌گیری جدید مجلس سرنوشت دیگری پیدا کرده است. رییس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی راسا به وزیر علوم نامه زده و اعلام کرده است که بورسیه‌های اعطا شده قانونی بوده و باید روال ارایه بورسیه‌ها از سر گرفته شود. این نظر کمیسیون اصل ٩٠ مجلس اما مخالفانی هم دارد. برخی نمایندگان مجلس که خود شخصا پیگیر پرونده بورسیه‌های غیرقانونی بودند تهدید کرده‌اند که در برابر این اعلام پایان پرونده بورسیه‌ها ساکت نخواهند نشست. می‌گویند اسامی زیادی را در اختیار دارند که با بسته شدن پرونده بورسیه‌ها در مجلس آنها را علنی می‌کنند.scholarship

با این حال پرونده بورسیه‌های غیرقانونی با همه حواشی و سر و صداهایی که داشت با استیضاح رضا فرجی‌‌دانا کمرنگ شد. نتیجه بررسی کمیته‌ای که محمدعلی نجفی، سرپرست وقت این وزارتخانه هم تعیین کرده بود به دل کسی ننشست. از آن سو اما همان نتیجه هم حالا از سوی کمیسیون اصل ٩٠ مجلس رد شده است.

می‌گویند همه آنهایی که بورسیه‌های‌شان غیرقانونی تشخیص داده شده بوده و رد شده بود می‌توانند به تحصیل ادامه دهند. این همان چیزی است که در نامه‌ای که محمد فرهادی، وزیر علوم نوشته شده نیز آمده است. حالا باید دید که وزیر علوم در این مورد چه تصمیمی می‌گیرد. خبر را روز گذشته رییس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس داد و گفت که در نامه‌ای به وزیر علوم به صورت رسمی نظر کمیسیون اصل ٩٠ درباره بورسیه‌ها این‌گونه اعلام شد که بورسیه‌های اعطا شده قانونی است و روال اعطای بورسیه‌ها در پیش گرفته شود. به گزارش ایسنا، محمدعلی پورمختار اظهار کرد: ردشدگان بورسیه چندی پیش شکایتی به کمیسیون اصل ٩٠ ارایه کردند که بر اساس آن این کمیسیون جلسات متعددی با وزیر علوم، دبیر شورای مرکزی بورس، معاون دانشجویی و مدیرکل بورس‌های وزارتخانه‌ برگزار کرد. رییس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی افزود: نهایتا با ملاحظه مجموعه مستندات و قوانین اقدام شورای مرکزی بورس و وزیر علوم وقت برای پذیرش بورسیه‌ها با همان شرایط قبلی قانونی شناخته شد، لذا هیچ ایرادی بر عملکرد شورای مرکزی بورس و وزارت علوم وارد نیست و بر اساس اختیارات قانونی کار صورت گرفته است. وی تاکید کرد: بر این اساس وزارت علوم و شورای مرکزی بورس می‌توانند روال قبلی را دنبال کرده و بورسیه‌ها را بر اساس قوانین‌شان اعطا کنند، چون طبق بررسی‌های انجام شده بورسیه‌های اعطا شده قانونی بوده و کار غیرقانونی انجام نشده است.

رییس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت افرادی در موقع ثبت‌نام، اطلاعات غلط همچون معدل و سن غیرواقعی را اعلام کرده بودند که طبیعتا این کار تخلف و تقلب محسوب می‌شده و اعطای بورسیه به آنها درست نیست.
سکوت وزارت علوم هم شکست
با وجود آنکه مسوولان وزارت علوم ترجیح داده بودند که در مورد بورسیه‌ها اظهارنظر خاصی نداشته باشند اما روز گذشته وزیر علوم مجبور شد در برابر رسانه‌ها سکوتش را بشکند و وعده اعلام نتایج را بدهد. به گزارش ایسنا، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آخرین نتایج بررسی پرونده‌های بورسیه‌ها گفت: نتیجه‌ بررسی پرونده‌ بورسیه‌ها هفته آینده اعلام می‌شود.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

26 - = 22