۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷ معرفی بلاگ «رشد نیروی کار در ایران»:

رسانه‌ای برای پیگیری مسائل کارگران

سایت «رشد نیروی کار در ایران» به‌عنوان اولین رسانه مستقل نیروهای مذهبی که به مسائل قشر کارگر با نگاه تخصصی می‌نگرد، چندی است که فعالیت خود را در کنار سایت «احیا» (نهضت اسلامی احیا) که بیشتر از ده سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد، آغاز کرده است.

kargarمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): اگرچه در ایام روز کارگر و روز معلم سایت مبارزه به دلیل مشکلات فنی از دسترس خارج شده بود، اما بسته‌های ویژه این دو مناسبت، با تأخیر چند روزه منتشر می‌شوند. بسته پیشنهادی سایت مبارزه به مناسب روز کارگر، معرفی سایت تخصصی با موضوع مسائل کارگران است:

سایت «رشد نیروی کار در ایران» به‌عنوان اولین رسانه مستقل نیروهای مذهبی که به مسائل قشر کارگر با نگاه تخصصی می‌نگرد، چندی است که فعالیت خود را در کنار سایت «احیا» (نهضت اسلامی احیا) که بیشتر از ده سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد (به نشانی فعلی nehzatehya.blog.ir) آغاز کرده است. در شرایطی که عدالت، متاع حکومتی شده که به شکل انحصاری شعار آن را می‌‌دهد، اما از تحقق عملی آن هیچ خبری نیست – به نحوی که آمار تکان‌دهنده رشد ۱۷ برابری حاشیه‌نشینی در کشور هم مدعیان عدالتخواهی را به تأمل وانمی‌دارد و نهایت تعمق آنان، وانهادن مشکلات به گردن رئیس‌جمهوران اسبق است – چنین اقداماتی از جانب جریانات متعهدی که شناسنامه فکری و سیاسی‌شان سیاسی دلالت بر تداوم مسیر جریان موسوم به «چپ مکتبی» دارد، به شایسته ستایش است.

دانشجویان پیرو خط امام(ره) اگر چه ارتباط تشکیلاتی با این جریان مستقل فکری ندارند، اما آن را به عنوان یک حرکت اصیل تقدیر کرده و وظیفه مکتبی خود می‌دانند تا این رهیافت نظری و عملی را به عنوان الگو به نسل جوان دانشجو که در جستجوی عدالت به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلابی، معرفی نمایند.

آن‌چنان که در شناسنامه سایت «رشد نیروی کار در ایران» قید شده، رهیافت آن از این قرار است:

- پایگاه اینترنتی “رشد نیروی کار در ایران” می‌کوشد در حد توان، به تکامل نیروی کار ایرانی و مشکلات و مصائب آن بپردازد.

- جهان‌بینی ما، الهی- توحیدی است و به مسئله “کار” از همین منظر می‌نگریم.

- هدف ما بازسازی روابط قدرت در میهن‌مان مطابق با الگویی عادلانه است.

- وضعیت نیروی کار در ایران بی‌ارتباط با وضعیت نیروی کار در دیگر کشورهای جهان نیست. از این رو خواهیم کوشید به گزارش‌ها و تحلیل‌های مرتبط، از دیگر کشورها هم بپردازیم.

- رشد نیروی کار در ایران” رسانه‌ای غیرحکومتی است و از کلیه جریان‌ها و پایگاه‌های سیاسی در داخل یا خارج از کشور مستقل است.

- انتشار گزارش‌ها و تحلیل‌ها در این پایگاه، لزوماً به معنای تأیید تمامی محتوا، نویسنده یا مبدأ ارسال‌کننده آن از جانبِ ما نیست.

- “رشد نیروی کار در ایران” (با نام مختصرِ رشد کار) فعلاً در قالب وبلاگِ  roshdekar.blog.ir ارائه می‌شود.

از جمله مهم‌ترین مطالب منتشر شده در این پایگاه را می‌توان چنین برشمرد:

“طرحی برای اشتغال” از سید عباس معارف

تکنیکهای اغواگر در اقتصاد سیاسیِ مهار دستمزدها

تشکلهای کارگری و کارفرمائی؛ صنفی یا سیاسی

تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی و بیانیه‌ای در نقد آن

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 3 = 4