۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸ رضا جنابی در مراسم افتتاحیه انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه چمران

عکس امام را در بنرهای انجمن پاره کردند!

رضا جنابی با بیان اینکه در چند روز گذشته پوستر ها و بنر های این انجمن را پاره کردند؛ گفت: گروهی در دانشگاه نمی خواهند فضای کنونی تغییر کند؛ عده ای که روزی به بهانه پاره کردن عکس امام (س) مخالفان خود را تکفیر می کردند امروز می بینیم که عکس امام را در بنرهای این انجمن به راحتی پاره میکنند و آب هم از آب تکان نمی خورد.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-دانشگاه:

جشن افتتاحیه ی انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام ( ره ) دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور دکتر مصطفی کواکبیان سه شنبه هشتم اردیبهشت برگزار شد. این مراسم که با پخش کلیپ هایی از چهره ها و وقایع مهم وتاثیرگذار سیاسی معاصر کشور آغاز شد، با استقبال چشمگیر دانشجویان و شور و هیجان بسیار همراه بود که نشان دهنده ی علاقه ی غیر قابل انکار دانشگاهیان به تغییر فضای سیاسی دانشگاهها و علی الخصوص این پایگاه سیاسی و فرهنگی بود.

reza-jenabi

در ادامه نماینده هیئت مؤسس این انجمن از تمامی دانشجویانی که از حمایت خود برای احیای این انجمن دریغ نکردند تشکر کرد. رضا جنابی با بیان اینکه در چند روز گذشته پوستر ها و بنر های این انجمن را پاره کردند؛ گروهی در دانشگاه نمی خواهند فضای کنونی تغییر کند گفت عده ای که روزی به بهانه پاره کردن عکس امام (س) مخالفان خود را تکفیر می کردند امروز می بینیم که عکس امام را در بنرهای این انجمن به راحتی پاره میکنند و آب هم از آب تکان نمی خورد.

و ی سپس بیانیه ای را قرائت نمود که بخشهایی از آن به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

عده ای که جمعیت آنها به ده درصد جامعه نمی رسد، متاسفانه زور و پول و تریبون دارند اما عقل ندارند. عده ای با شعار عدالت و مهرورزی آمدند اما فقط فساد را در جامعه گسترش دادند.  اما چه شد که کسی که با نفت ده دلاری توانست چرخ این کشور را بچرخاند را ممنوع تصویر می کنند ولی کسی که با نفت صد و پنجاه دلاری و با حمایت تمام و کمال برخی نهاد های حکومتی به اوج قدرت می رسد که نتیجه آن بیشترین فساد ها و دزدی ها و اختلاس ها در کشور است امروز مبرا از هرگونه مجازاتی است.

cham3

وی همچنین ادامه داد : اسلام آمد تا انسان را آزاد کند آمد تا به انسان کرامت ببخشد اما امروز می بینیم که به نام اسلام چه بر سر آزادی و کرامت انسان ها می آورند امروزه ما می بینیم به نام دین ضرب و شتم می کنند، حصر می کنند اما ما می توانیم فکر کنیم، ما در جامعه زنده هستیم و با هیچ فشاری و هیچ حساری و هیچ پادگانی این سید ها و این میر ها از دل های ما بیرون نخواهند رفت.

پس از گفته های نماینده هیئت مؤسس این انجمن کلیپ دومی درباره اتفاقات چند سال اخیر که مرکزیت آن به فساد های مالی دولت گذشته و نماینده های اخیر مجلس شورای اسلامی و بر هم زدن سخنرانی های چهره های کشوری و نیز مساله حل نشده اسید پاشی ها اشاره داشت پخش شد.

این مراسم با سخنرانی مصطفی کواکبیان ادامه یافت.

کواکبیان سخنان خود را با محوریت واکاوی نقش جنبش دانشجویی در جامعه سیاسی ایران آغازکرد و گفت: انجمن پیرو خط امام به معنی مطالبات دانشجویی را فریادکشیدن و در جهت باروری حرکت دانشجویی اقدام کردن است و نباید بی تفاوت از مسائل سیاسی بگذرید شما مرجع فکری مردم هستید نباید دانشجو از سیاست منزوی باشد و رهبری انقلاب فرمود که خدا لعنت کند کسانی را که نمی گذارند دانشجویان سیاسی باشند وحرکت جدی سیاسی اجتماعی داشته باشند

cham2

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان این که طرح استانی شدن انتخابات مجلس به نفع کشور است، بیان کرد: بنده در مجلس هشتم از طراحان این طرح بودم و این طرح را به نفع کشور می‌دانم اما در طرحی که ارائه داده بودیم علاوه بر استان‌ها، نقش احزاب را در حوزه‌های انتخاباتی نیز دیده بودیم که بعدها احزاب در کمیسیون شورای مجلس حذف و این طرح در آن دوره مجلس تصویب نشد.

وی تاکید کرد: طرح استانی شدن انتخابات مجلس، موجب افزایش مشارکت مردم و همچنین کاهش هزینه دولت می‌شود و امکان خرید و فروش آرا نیز در این طرح کمتر می‌شود. کواکبیان با بیان این که طرح استانی شدن انتخابات مجلس زمینه تقویت احزاب را فراهم می‌سازد، اظهارکرد: در این طرح محدودیت شهرستانی نمایندگان از بین می‌رود و تفکر نمایندگان ملی می‌شود؛ همچنین در آن زمینه تقویت احزاب وجود دارد، البته به شرطی که دخالت در انتخابات وجود نداشته و احزاب فعالیت‌های جدی داشته باشند.

این فعال سیاسی گفت: ۱۲ سال است که اصولگرایان بر مجلس حاکم هستند و باید دید چقدر از مشکلات مردم حل شده است ؛ باید مجلس کنونی تغییر پیدا کند و مجلس آینده اکثریت آن غیر از این اکثریت بشود. وی با بیان این که مجلس پاک، دولت پاک سر کار می‌آورد، عنوان کرد: همه می‌توانند برای تبلیغات انتخاباتی خود پول خرج کنند اما مشکل اینجاست که این پول نباید از بیت‌المال باشد.

chamran1

این استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه خاطرنشان‌کرد: مجلس باید برای حل مشکلات جامعه از جمله مهار تورم و بیکاری برنامه‌ها و طرح‌هایی داشته باشد، باید به فکر این باشیم که تحول جدی در تحقق مطالبات مردم و رسیدگی به مشکلات آن‌ها شکل بگیرد.

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

6 + 4 =