۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲

خود سرها بی سر نیستند

چرا باید بگوییم نیروهای برهم زننده مراسمات خودسر و گاهی اوقات ناشناخته هستند. باید گفت که متاسفانه در تهران بزرگ افرادی هستند که برای این خودسری ها برنامه ریزی می کنند که مشخص هستند.این افراد،فرماندهی ،مساجد و محافل شان مشخص است و با برنامه‌ریزی و آموزش این کار ها را انجام می دهند بعید است که مقامات کشور اعم از امنیتی و انتظامی این مسئله را ندانند.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

این اولین بار نیست که مسئولان محترم، بعد از وقوع حوادثی تلخ و ناگوار اظهار می کنند این حوادث توسط نیروهای خودسر اتفاق می افتد. در گذشته نیز هر وقت جلسه ای بر هم می خورد  یا اشخاصی را مورد ضرب و جرح قرار می دادند ،مسئولان می گفتند که این کار توسط نیروهای خودسر انجام شده است.من در این یادداشت می خواهم این مسئله را بشکافم که معنای نیروی خودسر چیست. اول اینکه، اگر مقصود از نیروی خود سر سازمان یافته نبودن و اتفاقی بودن این حرکات و بدون آنکه افرادی از جایی دستور بگیرند،  و برنامه ریزی و جمع شوند و کاری انجام دهند برای هیچکس قابل قبول نیست. مگر می شود در یک مجلس بزرگی مانند سالگرد بزرگداشت حضرت امام(س) که هزاران عاشق و جان بر کف از سراسر کشور در آن حضور دارند، جمعی به صورت تصادفی و آن هم در سخنرانی رئیس جمهور و یادگار امام اغتشاش کنند و تصادفی شعارهایی هماهنگ و یکنواخت سر بدهند؟ از سویی دیگر، اگر مقصود  این است که این نیروها از مسئولان نظام و مقامات کشور دستور نگرفتند،این روشن است که چنین چیزی ممکن نیست . مسئولان نظام به هیچ عنوان ودر هیچ زمان چنین کاری را انجام نمی دهند حتی اگر نسبت به کسی منتقد و معترض باشند.
معنای خودسر روشن است واین معنا به افرادی اطلاق می شود که دستور رسمی از هیچ نهادی و یا وزارتخانه ای ندارند. در دهه های اخیر شاهد بودیم که گروهی منسجم و متحد شدند و به صورت سازمان یافته هرکجا که می خواستند ایجاد اغتشاش  کرده  و با برهم زدن جلسات، به شخصیت های نظام توهین می کردند و تابه حال هم مشاهده نشده است که برخورد قانونی و قاطع با آن ها صورت بگیرد. البته گاهی برای خالی نبودن عریضه چند نفر احضار شده و بعد از مدتی رها می شوند. اما برخورد ریشه ای که مشخص شود این افراد چه کسانی هستند و ریشه این افراط گری ها و اغتشاشات کجاست مشخص نیست.
مسئله دیگر این که ما فکر می کنیم اگر بگوییم این افراد نیروهای خودسر هستند به نفع نظام است در صورتی که این‌گونه نیست.من مطمئنم و قبلا هم بارها گفته ام که این واژه و استفاده از آن به معنای اظهار ضعف و عدم اقتدار نظام است و نبایدآن را مطرح کرد.نظامی که قانون اساسی،رهبری،قوای سه گانه و نیرو ی انتظامی دارد و این افراد نتوانند تعدادی خودسر را شناسایی کنند و جلوی حرکات آن ها را بگیرند ضعف دارد. در این‌جا خواهش من از مسئولان نظام این است که این تعبیر را به کار نبرند.این تعبیر در دنیا به شکل دیگری برداشت می شود و رسانه های خارجی روی آن تحلیلی بر ضد و ضعف نظام ارائه می دهند.

چرا باید بگوییم نیروهای برهم زننده مراسمات خودسر و گاهی اوقات ناشناخته هستند. باید گفت که متاسفانه در تهران بزرگ افرادی هستند که برای این خودسری ها برنامه ریزی می کنند که مشخص هستند.این افراد،فرماندهی ،مساجد و محافل شان مشخص است و با برنامه‌ریزی و آموزش این کار ها را انجام می دهند بعید است که  مقامات کشور اعم از امنیتی و انتظامی  این مسئله را ندانند.بنابراین برخورد با این افراد کار دشواری نیست.در استان ها و شهر های کوچک تر هم که به طور طبیعی مشخص است که شناسایی و برخورد آسان تر است.من این اخطار و هشدار را ۱۵ سال قبل دادم که اگر حریم ها شکسته شود،فقط حریم یک مسئول ویا شخص خاص شکسته نمی شود بلکه همه حریم ها و حرمت هارا نشانه می گیرد.قبل از آن‌که حریم بزرگانی چون آیت ا… هاشمی شکسته شود این هشدار داده شد اما گوشی بدهکار صحبت های ما نبود تا امروز که این ریشه فاسد و درخت متعفن در سرزمین مقدس ایران گسترش پیدا کرده است و تبدیل به جریانی ضد اسلامی،ضد ملی و ضد اخلاقی شده است و حالا کار به‌جایی می رسد که حرمت شخص دوم نظام یعنی رئیس جمهور ،یادگار امام و مسئولان عالی رتبه نظام شکسته می شود و این جای تاسف دارد. در پایان این متن از رئیس جمهور و مسئولان تقاضا می کنم که ریشه این بی اخلاقی را یک بار برای همیشه بخشکانند وسخنی هم با منتقدان به دولت و جریان های سیاسی دارم وآن این است که کشور دارای قانون است.اگر به شخص یا گروه   یا دولت انتقادی دارید از مجرای قانون وارد شوید و در فضایی اخلاقی از طریق رسانه ها به نقد بپردازید و از اجرای برنامه های بی مجوزی که باعث هرج و مرج شود دوری کنید.

*رسول منتجب نیا/ قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

32 + = 42