۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

امید داریم، پایان این مناقشه هسته ای، همانطور که نوید گشایش های بیشتر در عرصه اقتصاد و توسعه کشور را میدهد، آغازی باشد بر روند "آشتی ملی" در داخل مرزهای میهن مان تا با نزدیک شدن قلب ها به یکدیگر به "جشن ملی" ختم شود، و توأمان زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی را برای همه احزاب و گروه ها در پایان سال جاری فراهم کند؛ چرا که باور داریم "پیروزی ما آن چیزی نیست که در آن کسی شکست بخورد. همه باید با هم کامیاب شویم ".

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-سرویس دانشگاه:

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت توافق هسته ای وین بیانیه  ای صادر کرده است که نسخه ای از آن به دست مبارزه رسیده است. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است :mums

بسمه تعالی

 

دیدم به خواب خوش که به دستم پیاله بود/تعبیر و کار به دولت حواله بود

چل سال رنج و غصه کشیدیم و عاقبت/تدبیر ما به دست شراب دوساله بود

   خدای را شاکر هستیم که لطف و رحمت لا یزالش در ماه پر برکت رمضان شامل حال ایران  و ایرانیان شد و پس از سال ها  رنج و ظلم  ناروا، توافق نهایی میان ایران و (۵+۱) با دو سال تلاش شبانه روزی دولت تدبیر و امید در سایه صبر و استقامت مردم در نشان دادن اراده خود، حاصل شد، توافقی که  متضمن: لغو قطعنامه های تحریم، لغو فوری تحریم های اقتصادی و مالی، به رسمیت شناختن برنامه هسته ای ایران، ادامه غنی سازی و فعالیت مراکز هسته ای و از همه مهم تر خارج شدن پرونده ایران از شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

معتقدیم، منطقی که این پیروزی ملی را رقم زد، همان منطق “گفت و گوی تمدن ها” است که بعد از دوره ای غیبت، دگر بار به صحنه سیاست خارجی کشورمان بازگشته و حفظ منافع ملی بر مبنای “دیپلماسی و تعامل جهانی” را جایگزین “ماجراجویی و شعار زدگی” کرده است.

پرواضح است که حاکم شدن مجدد این گفتمان بر سیاست خارجی ایران عزیزمان ،جز با نمایش اراده “مردم” برای “تغییر” و انتخاب هوشمندانه شان در ۲۴ خرداد ۹۲،میسر نبود.

 شایسته و بایسته است، حلاوت این پیروزی، با خودخواهی و کوتاه نگری عده قلیلی دلواپس نما که عمدتا با اهداف جناحی خویش و به دور از اخلاق و انصاف تلاش گران عرصه دیپلماسی را سازشکار و خائن می نامند، در کام ملت تلخ نشود.

امید داریم، پایان این مناقشه هسته ای، همانطور که نوید گشایش های بیشتر در عرصه اقتصاد و توسعه کشور را میدهد، آغازی باشد بر روند “آشتی ملی” در داخل مرزهای میهن مان تا با نزدیک شدن قلب ها به یکدیگر به “جشن ملی” ختم شود، و توأمان زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی را برای همه احزاب و گروه ها  در پایان سال جاری فراهم کند؛ چرا که باور داریم “پیروزی ما آن چیزی نیست که در آن کسی شکست بخورد. همه باید با هم کامیاب شویم “.

در پایان شایسته است از تلاش های بی وقفه، صادقانه و جهادگونه  تیم مذاکره کننده ایران به ریاست دکتر محمدجواد ظریف صمیمانه تشکر کنیم و همچنین توفیق روزافزون جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و دولت شان را در خدمت به مردم و تحقق دیگر وعده های انتخاباتی، از درگاه ایزد منان مسئلت نماییم.

                                                     انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

                                                                                                         ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۴

 ::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 1