۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲

معرفی کتاب آه

تصاویر با مرگ معاویه شروع می شود، و بعد تنهایی امام حسین علیه السلام را در مدینه النبی با کلمات می بینیم، و خروجش از مدینه، تا رسیدنش به کربلا و آن حادثه ی عظیم و هولناک که آتشی در دل مومنین انداخته که هرگز سرد نخواهد شد، و بازگشت اسرا از شام به مدینه.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-سرویس فرهنگی:حسین جعفریان

اتفاق چگونه افتاد؟

برای رسیدن به اینکه ماجرایی چگونه اتفاق افتاده باید نشست و گفتگوهای آدم ها را خواند، به نامه های رد و بدل شده نگاهی انداخت، به سخنرانی ها توجه کرد، تا شاید بشود اندکی درک و شناخت از واقعه پیدا کرد. این دقیقا همان کاریست که “یاسین حجازی” در کتاب ” آه ” می کند، تا شاید توضیح بدهد چگونه امت رسول خاتم، چهل سال بعد از او، نور دیده اش حسین علیه السلام را در صحرای نینوا سر بریدند.

یاسین حجازی، برای بازخوانی مقتل علی بن حسین علیهما السلام به متون کهن مراجعه کرده است، نفس المهموم شیخ عباس قمی و ترجمه ی آن یعنی دمع السجوم ابوالحسن شعرانی را ورق زده تا به لحنی که مد نظرش هست برسد، برای همین کتاب هم برای مردم عادی خواندنی شده و هم توانسته نظر مثبت اهل فن را به خود جلب کند.

aahBook

در همین رابطه نویسنده در مقدمه ی کتاب می نویسد: ((به نظرم یک تصویر، پاره ای از یک نامه یا جملاتی که دو نفر با هم گفته اند و رفته اند و کسی آن میان شنیده، هرکدام، تکه ای از یک کولاژ است که از چیدن و کنار هم گذشتنشان می توان اصل واقعه را فهمید و یکپارچه کولاژ را دید. فراوانند کسانی که علی رغم بسیارها که جسته و گریخته شنیده اند، هنوز نمی دانند قتل حسین ابن علی چطور اتفاق افتاد…

تصاویر با مرگ معاویه شروع می شود، و  بعد تنهایی امام حسین علیه السلام را در مدینه النبی با کلمات می بینیم، و خروجش از مدینه، تا رسیدنش به کربلا و آن حادثه ی عظیم و هولناک که آتشی در دل مومنین انداخته که هرگز سرد نخواهد شد، و بازگشت اسرا از شام به مدینه. هر صفحه از کتاب یک روایت و حادثه را بیان می کند که خواننده پس از خواندنش از غصه ای که توی دلش افتاده، آه می کشد. ما در فارسی به نفس آدمی که غمگین است و دلش دارد از غصه می ترکد، چیزی جز آه نمی گوییم. اسم این کتاب را از همین رو کتاب آه گذاشتم.))

مولف: یاسین حجازی

ناشر کتاب : جام طهور

نوع جلد: شومیز

قطع: رقعی

تعداد صفحات: ۵۸۰

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

6 + 2 =