۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸

پاسخ مطایبه امام به سوالی درباره تعدد زوجات

احمد آقا رفت داخل و برگشت و بشارت داد که امام پذیرفته اند و چند دقیقه بعد خانمها میتوانند در منزل اندرونی خدمت امام بروند. مجموعاً شاید حدود بیست٬ سی نفر از خانمها جمع شده اند. اتاق کوچک است و به هرحال به نحو فشرده میتوانند همه بنشینند.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-سرویس تاریخ

حسن روحانی در کتاب خاطراتش به پاسخ طنزگونه حضرت امام پیرامون سوال خانمها از تعدد زوجات اشاره کرده و مینویسد: شب (شب جمعه) بعد از نماز مغرب و عشا٬ خانمها اصرار دارند خدمت امام برسند. مخصوصاً که امروز امام سخنرانی هم نداشتند.

احمد آقا رفت داخل و برگشت و بشارت داد که امام پذیرفته اند و چند دقیقه بعد خانمها میتوانند در منزل اندرونی خدمت امام بروند. مجموعاً شاید حدود بیست٬ سی نفر از خانمها جمع شده اند. اتاق کوچک است و به هرحال به نحو فشرده میتوانند همه بنشینند. قرار شد ملاقات یک ربع تا نیم ساعت بیشتر طول نکشد. در این مدت من هم باید بچه داری کنم تا خانمها از ملاقات امام برگردند. ملاقات شاید حدود بیست دقیقه ای طول کشید.

همسرم تعریف میکرد که امام برخورد محبت آمیزی نسبت به همۀ خانمها داشتند. سؤالاتی هم خدمت امام مطرح شد و امام به سؤالات پاسخ دادند. ازجمله بحث حجاب در حکومت اسلامی که امام فرموده بودند چادر الزامی نخواهد بود.  راجع به تعدد زوجات هم بحثی مطرح شده بود و خانمی از امام میپرسند که آقا چرا اسلام اجازه داده مردها چهارتا زن بگیرند؟

امام با لحن مطایبه [مزاح کردن]٬ فرموده بود برای اینکه سر شما بی کلاه نماند.

منبع :خاطرات حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی٬

مرکز اسناد انقلاب اسلامی٬ ج اول ٬ ص۵۰۵

برچسب‌ها: ٬

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

54 + = 62