۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۹

دولت اصولگرای خردمند و اصلاح طلب آرام

دولت اما دولت اعتدال است.دولت اصولگرای خردمند و اصلاح طلب آرام. آنچه واضح و مبرهن است حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به عنوان رأس هرم اجرایی در این سلسله مراتب انتخابات به هیچ عنوان نمیخواهد مجلسی در قبضه ی یک جناح خاص شکل بگیرد- نه به منظور دخالت ، بلکه تنها ایده آل شخص مورد نظر است- چراکه او خود را منادی مسیری جدید و جدا از دو جناح معروف اصلاح طلب و اصول گرا میداند و تجربه مجلس فعلی به خوبی نشان میدهد که او با اینکه به خوبی بازی برد – برد و مذاکره را حتی...

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-جامعه مجازی:

امیر حسین شادمان پور دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بجنورد در صفحه ی اینستاگرام خود نوشت :

عبارت «هفتم اسفندماه ۱۳۹۴» شاید آنقدر در این روزها تکرار شده باشد که گویی چه تغییری در پیش است که البته این تغییر بسیار مهم و مؤثر در این آینده ای است که به مدد گشایش ها و توافقات و بذر های امید پاشیده شده در دل یکایک ملت ندای خوش سحر نزدیک است به گوش میرساند. اما آنچه که باید توجه ویژه به آن داشت سیر و سلسله مراتب طی کردن مسیر این تغییر مثبت در آینده است چرا که در جمهوری اسلامی ایران روند انتخابات قانون و مراحل مشخص خود را – هرچند انتقاداتی به آن وارد است- دارد. شاید بتوان گفت یکی از این سلسله مراتب که کمتر پررنگ و در حاشیه مطرح میشود خواست دولت وقت و ایده آل این دولت برای مجلسی است که حداقل دوسال و حداکثر چهارسال باید با آن کار و مراوده و رفت آمد کند.

بیگمان در این وانفسای عدم شناخت جریانات سیاسی بخاطر تغییرات عجیب و برهم خوردن معادلات حزبی و جناحی در جناح راست سخت است شناختن کاندیداها و سوابق سیاسی آنها با توجه به آنچه خود ذکر میکنند.اما در طرف مقابل درسمت چپ میدان اصلاح طلبان بعد از پیروزی غرور آفرین در انتخابات ۹۲ از همیشه بلند تر بر کوس اتحاد میکوبند تا بلکه کرسی های سبز قوه مقننه را در اختیار گرفته و چاره ای به حال این گربه راکد و خسته بیاندیشند.
دولت اما دولت اعتدال است.دولت اصولگرای خردمند و اصلاح طلب آرام. آنچه واضح و مبرهن است حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به عنوان رأس هرم اجرایی در این سلسله مراتب انتخابات به هیچ عنوان نمیخواهد مجلسی در قبضه ی یک جناح خاص شکل بگیرد- نه به منظور دخالت ، بلکه تنها ایده آل شخص مورد نظر است-  چراکه او خود را منادی مسیری جدید و جدا از دو جناح معروف اصلاح طلب و اصول گرا میداند و تجربه مجلس فعلی به خوبی نشان میدهد که او با اینکه به خوبی بازی برد – برد و مذاکره را حتی با نمایندگان فعلی بلد است اما گاهی صبرش تمام میشود و ندای انتقاد از نامهربانی ها سر میدهد که الحق و والانصاف به هرگوشه این نظام حاکمیتی نگاه کنی نوعی از آن را به روشنی میبینی چه صدا و سیمای ظاهرا ملی باشد و چه روزنامه منصوب به حاکمیت.

مجلس تکنو کرات و معتدل قطعاً راضی کننده هر دو جریان و  فعالان هر دو طرف خواهد بود چراکه هم از طرفی اصلاح طلبان با حضور شخصیت هایی همچون عارف در آن جای خواهند داشت و هم اصول گرایان با حضور لاریجانی و تیم خردمندش. در واقع مجلس دهم نه مجلس اصلاح طلب و اصول گرا که عصاره ای از سر لیست ها  و رئوس جریان هردو طرف خواهد بود که البته این خواست شورای محترم نگهبان هم است چراکه اعضای این شورا هم با توجه به نگرانی شدیدی که هرروز از تریبون های مختلف آن را فریاد میزنند نمیخواهند میدان قدرت را به یکباره و در طول دوسال به جناحی ببازند که تا دوسال پیش از زمین و زمان بدان فحش و لعنت ناروا میفرستادند و انگ بی دینی و وطن فروشی و فتنه و… بدان چسباندند که البته گذشت زمان و قضاوت تاریخ گرچه بیش از دوسال طول نکشید  اما ثابت کرد که همگی فریاد انحرافی برای خاموش ماندن خرابی ها  و فسادها بوده است و این ملت است که ثابت کرده و خواهد کرد که چگونه حقیقت اصلاحات را سال به سال بهتر درک میکند و دل در گرو آن دارد.حال عدالت و آزادی کجای این روند و  مسیر و انتخاب است خود خوانید و قضاوت کنید.

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

40 - 37 =