۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱ علی صوفی خبر داد :

عارف رئیس مجلس خواهد شد

گزینه مورد تایید اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس دکتر عارف بوده و خواهد بود و این تردیدناپذیر است و کسی هم به آن شبهه ندارد و همه اصلاح‌طلبان اعم از آقای خاتمی - هاشمی از ابتدا مواضعشان همین بوده و اخیرا هم در رایزنی‌هایی هم با حامیان دولت داشتیم نظر واحدی بین اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان وجود دارد. آن چیزی که باقی می‌ماند ترکیب آینده مجلس است که بعد از انتخابات مرحله دوم روشن خواهد شد.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

رییس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: جریانی که امروز دست به تخریب آقای هاشمی می‌زند در گذشته شعار «مخالف هاشمی مخالف رهبری است و مخالف رهبری دشمن پیغمبر است» سر می‌دادند و این نوع تفکری که داشتند حاصل افراط و تفریط بود و از نظر امیرالمومنین افراط و تفریط نماد جهالت است.
علی صوفی در گفت‌وگو با ایسکانیوز پیرامون عملکرد شورای عالی سیاستگذاری در دور دوم انتخابات مجلس گفت: در
این دوره تکلیف روشن‌تر از دور اول است؛ افرادی که به دور دوم راه یافتند شناخته شده‌اند و دیگر نیازی به انتخاب نامزدها نیست و عده‌ای که در مرحله اول مورد حمایت ما بودند و در مرحله دوم هم مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار دارند.
رییس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با بیان اینکه در نهایت لیستی ارایه می‌شود که در آن سه موضع وجود دارد، تصریح کرد: نخستین آن اسامی نامزدهایی است که از آنها حمایت می‌شود و موضع دوم اعلام سکوت است و یک موضع عدم مواضع است. بنابراین این موارد مشخص‌کننده نظر اصلاح‌طلبان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است. وی ادامه داد: ممکن است در برخی از حوزه‌ها رقابت بین کاندیداهای اصلاح‌طلب باشد که به‌طور طبع در این موقعیت موضع ما سکوت است و در برخی از حوزه‌هایی که کاندیدایی نداریم هیچ موضعی نخواهیم داشت اما در حوزه‌هایی که کاندیدای مشخصی وجود دارد و باید مورد حمایت قرار گیرند به‌طور حتم حمایت خواهند شد.
پارلمان و دولت در سایه برای زمانی است که از قدرت خارج شده باشیم
وزیر تعاون دولت اصلاحات در واکنش به بحث تشکیل پارلمان سایه با حضور بزرگان اصلاحات گفت: این حرف، حرف درستی نیست، لذا تا زمانی که پارلمان را در دست داریم دیگر پارلمان روسا معنا ندارد و پارلمان و دولت در سایه برای زمانی است که از قدرت خارج شده باشیم. وی با اشاره به مناسبات سازمانی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان به‌صورت سازمان‌یافته در این دور از انتخابات حضور یافتند و برای تشکیل سازمان بلافاصله بعد از انتخابات ٩٢ فعالیت‌ها شروع و با چالش‌ها و اختلاف سلایق متعددی هم مواجه شد اما در نهایت به وحدتی در کل کشور رسید که در راس آن شورای عالی سیاستگذاری شکل یافت. صوفی ادامه داد: این شورا سازمانی است که زیرمجموعه آن اعم از کارگروه‌ها و مدیران مناطق و میزهای استان و شورای اصلاح‌طلبان استان‌ها و مجامع اصلاح‌طلبان حامیان دولت به شکل تشکیلاتی توانستند این انتخابات را مدیریت کنند و بتوانند به نتیجه مطلوب دسترسی پیدا کنند و این تشکیلات است که به کار خود ادامه می‌دهد.
اتفاق نظر اصلاح‌طلبان بر ریاست عارف در مجلس
وی با اشاره به اینکه نمایندگانی که انتخاب شدند میثاق‌نامه‌ای را امضا کردند و متعهد شدند عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در مجلس باشند تاکید کرد: این یعنی کار سازمان‌یافته که در قالب این تشکیلات نمایندگان به صورت منفرد نمی‌توانند عمل کنند و طبعا سران اصلاحات در چارچوب تشکیلاتی که بیرون از مجلس است نمایندگان را هدایت خواهند کرد و از این منظر حرف درستی است که همه‌چیز به شکل سلسله مراتبی طی خواهد شد و سیاستگذاری‌هایی که قبلا به تصویب شورای سیاستگذاری رسیده است بر همه آنها نظارت می‌شود تا اجرای آنها که توسط نمایندگان است انجام شود. رییس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان بیان کرد: ارتباط بین مجلس و سازمان تشکیلاتی که برای برگزاری انتخابات شکل گرفت، تداوم خواهد داشت و مجلس ناچار است برنامه محور عمل کند تا بتوانیم پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و همه نمایندگان باید در چارچوب قوانین حرکت کنند. مجلس باید برای این راهبرد تلاش کند و پارلمان در سایه واژه مناسبی برای این هدف نیست. وی درباره جمع‌بندی اصلاح‌طلبان پیرامون ریاست مجلس گفت: گزینه مورد تایید اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس دکتر عارف بوده و خواهد بود و این تردیدناپذیر است و کسی هم به آن شبهه ندارد و همه اصلاح‌طلبان اعم از آقای خاتمی – هاشمی از ابتدا مواضعشان همین بوده و اخیرا هم در رایزنی‌هایی هم با حامیان دولت داشتیم نظر واحدی بین اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان وجود دارد. آن چیزی که باقی می‌ماند ترکیب آینده مجلس است که بعد از انتخابات مرحله دوم روشن خواهد شد.
ترکیب مجلس تعیین‌کننده ریاست
صوفی با تاکید بر تعیین‌کنندگی ترکیب مجلس برای انتخابت ریاست مجلس ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که اکثریت مجلس را به دست می‌آوریم. با توجه و از ۶٩ کرسی باقیمانده فکر می‌کنیم۴٠ نفر را در دور دوم به مجلس بفرستیم که در این صورت با ١٢۴ کرسی که در مرحله اول به دست آوردیم ١۶۴ کرسی را کسب کنیم و در این صورت اکثریت مطلق مجلس را خواهیم داشت. در صورتی که این اکثریت را به دست آوریم طبعا رییس مجلس دکتر عارف خواهد بود. وی افزود: اگر نتوانیم این اکثریت را کسب کنیم در این صورت باید ائتلاف کنیم و با اصولگرایان معتدلی که در مجلس حضور دارند به ائتلاف برسیم که ممکن است در این شرایط حاصل ائتلاف آقای عارف باشد یا نباشد. ترکیب آینده مجلس است که ریاست مجلس را مشخص می‌کند اما پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که دکتر عارف ریاست مجلس را کسب می‌کند.
از تخریب آقای هاشمی توسط کسانی که در حاکمیت هستند تعجب می‌کنم
وزیر تعاون دولت اصلاحات با اشاره به تخریب‌هایی که اخیرا متوجه آیت‌الله هاشمی است بیان کرد: آیت‌الله هاشمی از استوانه‌های نظام محسوب می‌شود و در انقلابی‌بودن او اصلا تردیدی وجود ندارد. فکر نمی‌کنم در میان روحانیت فردی نگاه انقلابی‌تر نسبت به هاشمی داشته باشد. وی با بیان اینکه دلسوزی آقای هاشمی برای انقلاب مانند دلسوزی پدر برای فرزندش است و ایشان به هیچ‌وجه حاضر نیست انقلاب یا نظام آسیب ببیند و هزینه‌های سنگینی را در دوران مبارزاتی پرداخت کرده است، تصریح کرد: آقای هاشمی در مواجهه با کودتای سازمان مجاهدین خلق در سال ۵۴ آسیب جدی دید. لذا آنها وی را لو دادند و آقای هاشمی زیر شکنجه‌های سختی قرار گرفت و این تک‌سرفه‌هایی که دارد حاصل آن شکنجه‌ها است. صوفی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی جزو لاینفک انقلاب است و دوست و دشمن به آن اذعان دارد، افزود: از تخریب آقای هاشمی توسط کسانی که در حاکمیت هستند تعجب می‌کنم. لذا اگر بحث نفوذی مطرح است، تردید ندارم کسانی که آقای هاشمی را تخریب می‌کنند حتما نفوذی و عامل دشمن هستند.
آیت‌الله هاشمی قاطع و محکم پشت انقلاب و نظام ایستاده است
وی با بیان اینکه هیچ کس مصون از خطا نیست و همه باید مورد نقد قرار گیرند به ویژه افرادی که در موضع قدرت هستند از دیگران نیازمندتر به انتقادند بیان کرد: خطاهای آنها به ملت و کشور آسیب می‌رساند و آینده جوانان از بین می‌برد، کما اینکه در هشت سال دولت نهم و دهم خسارت‌هایی که ایجاد و عواقبی که در برداشت حاصل این بود که اجازه انتقاد ندادند.
صوفی گفت: برخی معتقدند نباید مواضع قدرت مورد انتقاد قرار گیرد و جریانی که امروز دست به تخریب آقای هاشمی می‌زند در گذشته شعار «مخالف هاشمی مخالف رهبری است و مخالف رهبری دشمن پیغمبر است» سر می‌دادند و این نوع تفکری که داشتند حاصل افراط و تفریط است و از نظر امیرالمومنین افراط و تفریط نماد جهالت است. رییس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با تاکید بر اینکه تخریب آیت‌الله هاشمی را توصیه دشمن می‌دانم عنوان کرد: آقای هاشمی نیروی فعالی است و از ویژگی‌های ایشان این است که هیچگاه دچار انفعال نشد و همیشه برنامه و نظر دارد و قاطع و محکم پشت انقلاب و نظام ایستاده است.

منبع:اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

2 + = 5