۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶

شورای نگهبان، نظارت استصوابی و انتخابات

در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همزمان با بررسی صلاحیت کاندیداها در شورای نگهبان قانن اساسی، پرونده ای با موضوع «شورای نگهبان، نظارت استصوابی و انتخابات» در سایت مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) منتشر شده که با انتشار مطالب دیگری به روز خواهد شد.

18285«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): سوابق جنبش دانشجویی و در رأس آن «دفتر تحکیم وحدت» در دفاع از حق حاکمیت ملی و جمهوریت نظام نشان می دهد که نقد نظارت استصوابی و نظارت بر عملکرد شورای نگهبان، از آغاز دهه هفتاد جزو مهمترین مطالبات دانشجویان بوده است. تا جایی که در یکی از دیدارهای دانشجویی با رهبر انقلاب هم این مسئله را مطرح نمود و ایشان هم فرمودند: “اگر فکر می کنید نظارت استصوابی چیز غلطی است خیلی خوب، شما بروید تلاش کنید و اگر می توانید از مجاری صحیح، نظارت استصوابی را بردارید البته الان قانونی است… راه اصلاح این است که با نماینده ها یا مسئولین کمیسیون ها و با افراد صحبت کنید. در جلسات مجلس شرکت کنید. در روزنامه ها مثلا مقاله بنویسید. اینها اشکالی ندارد بحثهای طبیعی و منطقی بر طبق روش معتدل دنبال بشود. ممکن است قانون برگردد ممکن است برنگردد.”

به همین جهت؛ در آستانه یازدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری و همزمان با بررسی صلاحیت کاندیداها در شورای نگهبان قانن اساسی، پرونده ای با موضوع «شورای نگهبان، نظارت استصوابی و انتخابات» در سایت مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) منتشر شده که با انتشار مطالب دیگری به روز خواهد شد.

تاکنون مطالب زیر در این پرونده منتشر شده اند:

نظارت استصوابی

شورای نگهبان؛ مرور یا عبور از اندیشه های امام؟

لزوم نظارت پذیر شدن شورای نگهبان

مطالبه رهبری برای شفافیت در شورای نگهبان؟

نظارت شورای نگهبان استصوابی یا استطلاعی؟

فقه متهم است یا مدعی؟

نظارت استصوابی و پیشینه آن

مجلس چهارم همراه با آغاز نظارت استصوابی

 

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 2 = 6