۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱

نامه انجمن اسلامی علوم پزشکی یزد و جمعی از فعالین فرهنگی به استاندار

در دانشگاه به اساتید دانشگاه های سراسر کشور و حتی مشاوران ریس جمهور اجازه سخنرانی نمی دهند.ان هم به بهانه زندانی و فتنه گر بودند که بعدا ثابت می شود دروغ است. همیشه دغدغه ها از فضای دانشگاه را برای حضرتعالی و مجموعه استانداری منعکس نمودیم. اما اقدام موثری ندیدم و امروز بار دیگر چنین مشکلاتی ایجاد شده است. جناب آقای استاندار از حضرتعالی می پرسیم، عملکرد شما در حوزه دانشگاه به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در استان و در راستای سیاست های این دولت چگونه بوده است؟

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-دانشگاه:

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و جمعی از فعالین فرهنگی، سیاسی این دانشگاه نامه ای در اعتراض به عملکرد استاندار نوشته اند که نسخه ای از آن برای مبارزه ارسال شده است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است :

استاندار محترم یزد
جناب آقای مهندس میرمحمدی
قطعا نیک می دانید که خواستگاه دانشگاه تحول خواهی است. اما انگار در این استان دستهای پشت پرده ای قصد دارند دولت را ناکام در عمل به وعده هایش نشان دهند.
زمانی که یک چهره با تجربه مثل شما به استان آمد، انتظار داشتیم با تجربه مدیریتی که دارید، کلید تدبیر در دانشگاهها مشکلات را حل کند اما عملکرد این دو ساله، ناامیدکننده بوده است.
امروز که از آخرین شرایط دانشگاهمان برایتان ارسال می کنیم، امید به پیگیری و اصلاح این شرایط توسط حضرتعالی نداریم. چرا که پیش از این نیز بارها شرایط دانشگاه ها را برایتان و برای معاون سیاسی ارسال کرده بودیم اما اقدام موثری از حضر تعالی و مجموعه تحت نظرتان ندیدم. هر چه بیشتر برایتان نوشتیم شرایط بر ما تنگ تر شد. بیش از این خود را سبک نمی کنیم. فقط به حضرتعالی یادآور می شویم استاندار دولتی هستید که دانشجویان برای روی کار آمدنش تلاش فراوان کردند. دولتی که وعده امن شدن فضای دانشگاه را داده بود، دولتی که وعده باز شدن فضای دانشگاه را داده بود، قرار بود آزادی به دانشگاه باز گردد، قرار بود برخورد های امنیتی از دانشگاه دور گردد، قرار بود کمیته های انضباطی به هر بهانه ای برای دانشجویان حکم صادر ننمایند. امید در دل دانشجویان احساس گردد. از حق نگذریم در بسیاری از نقاط کشور دولت اقدامات موثری انجام داده است. توجه دولت و رئیس جمهور به دانشگاه بر کسی پوشیده نیست، حضور هر ساله رئیس جمهور در دانشگاه در روز دانشجو و عملکرد دولت در این حوزه خود نشان دهنده توجه این دولت به دانشگاه است. اما وضعیت در استان و به خصوص دانشگاه علوم پزشکی به گونه دیگری است. در دانشگاه فضا باز نیست، فضا امنیتی است،تهدید و توهین ادبیات رایج مسئولین حوزه دانشجویی و فرهنگی است، مجوز ها یا صادر نمی گردد و در صورت صدور به هر بهانه ای لغو می گردد و قانون تنها ابزاریست برای سرکوب دانشجویان و نه بیشتر، بذری کاشته اند که نا امیدی را در میان دانشجویان برداشت نمایند و دانشجویان در منجلاب بسیاری از آسیب ها گرفتار شده اند. مسئولین فرهنگی و دانشجویی که خود از ابتدا مقصر ایجاد چنین شرایطی اند به جای کمک به دانشجویان باز با آن ها برخورد می نمایند…
از شما می پرسیم به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در استان یزد چگونه وعده های دولت را محقق کرده اید؟ چه اقدام موثری کرده اید؟؟؟ چند وقتی بود که ریس دانشگاه نیز به حرف هایمان گوش میداد اما الان ایشان نیز عملکردی نا امید کننده دارند طوری که حتی حاضر به تغییروتحول نیستند.
در دانشگاه به اساتید دانشگاه های سراسر کشور و حتی مشاوران ریس جمهور اجازه سخنرانی نمی دهند.ان هم به بهانه زندانی و فتنه گر بودند که بعدا ثابت می شود دروغ است. همیشه دغدغه ها از فضای دانشگاه را برای حضرتعالی و مجموعه استانداری منعکس نمودیم. اما اقدام موثری ندیدم و امروز بار دیگر چنین مشکلاتی ایجاد شده است. جناب آقای استاندار از حضرتعالی می پرسیم، عملکرد شما در حوزه دانشگاه به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در استان و در راستای سیاست های این دولت چگونه بوده است؟؟؟ جناب آقای استاندار آیا سکوت شما در قبال مسائل دانشگاه علوم پزشکی بمنزله تایید آنچه در این دانشگاه می گذرد نیست؟؟؟
در آخر اعتراضات خود را به دفتر رئیس محترم جمهور خواهیم فرستاد، چرا که در این استان مردی که بتواند فضای بسته دانشگاه را بشکند نمی یابیم. بنابراین بر اساس رسالت و وظیفه خود از دکتر حسن روحانی خواهیم خواست به مشکلات دانشجویان و عملکرد مسئولان دانشگاه رسیدگی کند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد و جمعی از فعالین فرهنگی و سیاسی دانشگاه علوم پزشکی یزد

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

11 - 2 =