۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷

مادامیکه بی قانونی، استبداد و اهمال حکمفرماست از مبارزه دست نخواهیم کشید

ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه ها، لغو سخنرانی ها و مناظرات سیاسی، فشار نهاد های غیر دانشگاهی بر تشکل های مستقل دانشجویی، برخورد های سلیقه ای و تنگ نظرانه مدیران دانشگاهی در قبال فعالیت های سیاسی و فرهنگی و همچنین در زمینه آموزشی تاسیس بی حساب و کتاب دانشگاه ها و موسسات عالی گوناگون در کشور، ورود افراد فاقد شرایط لازم به دانشگاه ها به عنوان دانشجو، کیفیت بسیار پایین سطح آموزش در اغلب دانشگاه های کشور، تبدیل دانشگاه ها به محل تولید مقالات و کتاب های بی ارزش، سرقت ادبی و علمی، ضعف علمی برخی از اساتید، جذب برخی...

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-دانشگاه:

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه منابع طبیعی گرگان به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای صادر کرده است که متن کامل آن به شرح زیر است :

به نام خداوند مهر و آزادی

هنگامی که تازیانه های بی رحم ظلم و استبداد شاهنشاهی بر پیکره جوانان و دانشجویان تحول خواه و آزادی خواه وارد می آمد، کمتر کسی گمان می کرد روزی فرا رسد که شاه با همه قدرت و ارعاب مخالفان آنچنان خار و زبون گردد که حتی دوستانش هم از پذیرش وی امتناع ورزند. آری چنین است سرنوشت کسانی که مستبدانه و ظالمانه بر مردم حکمرانی کنند و تاریخ مملو از چنین عبرت هایی است. شانزدهم آذر یادآور جانفشانی سه عزیزی است که با نثار خون خود نه به استبداد, نه به استکبار و نه به ظلم را فریاد زدند و تا ابد غریو مظلومانه این سه قطره ی خون در گوش آزادی خواهان خواهد پیچید.
شانزده آذر امسال ورای نقد رویدادهای سیاسی کشور بنا داریم تا اندکی ریزبینانه تر مسائل و مشکلات دانشگاه های کشور را بررسی و گوشزد نماییم. شوربختانه در سالهای اخیر، دانشگاه که مبدا تحولات و همواره پیشگام جنبش های آزادی خواهانه و ضد استبدادی بوده، به نظر می رسد آگاهانه تبدیل به جایگاهی فاقد اعتبار در سطح جامعه گشته است. ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه ها، لغو سخنرانی ها و مناظرات سیاسی، فشار نهاد های غیر دانشگاهی بر تشکل های مستقل دانشجویی، برخورد های سلیقه ای و تنگ نظرانه مدیران دانشگاهی در قبال فعالیت های سیاسی و فرهنگی و همچنین در زمینه آموزشی تاسیس بی حساب و کتاب دانشگاه ها و موسسات عالی گوناگون در کشور، ورود افراد فاقد شرایط لازم به دانشگاه ها به عنوان دانشجو، کیفیت بسیار پایین سطح آموزش در اغلب دانشگاه های کشور، تبدیل دانشگاه ها به محل تولید مقالات و کتاب های بی ارزش، سرقت ادبی و علمی، ضعف علمی برخی از اساتید، جذب برخی از اعضای هیات علمی با شیوه های فراقانونی، انتصاب مسئولینی غیر مستقل و نا آگاه در زمینه های آموزشی و فرهنگی و غیره از عواملی هستند که نقش و اهمیت دانشجو و دانشگاه را به عنوان نهادی تاثیر گذار تحت الشعاع قرار داده است.
و اما اینک و در سالروز شهادت شهیدان احمد قندچی، بزرگ نیا و آذر شریعت رضوی ضمن اعتراض شدید خود به سیاست های غلط آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و صنفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین بی مبالاتی مسوولین، اعلام می داریم که اهمیت این روز عزیز هیچگاه فراموش نخواهد شد و مادامیکه بی قانونی، استبداد و اهمال حکمفرماست از مبارزه دست نخواهیم کشید و آگاهانه و با ایمان راسخ در مسیر اصلاح کشورمان ایران، استوار و پایدار خواهیم بود که فرمود:
“فارغ از هر مرده باد و زنده باد
سر به اصلاح وطن باید نهاد”

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

5 + 4 =