۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۷

تیتر جسارت آمیز روزنامه نزدیک به قالیباف در مورد خط امامی ها

عده‌ای سعی دارند رهبری را در حضرت امام (ره) هضم کنند به‌گونه‌ای که رهبری هم همان تصمیماتی را بگیرد که امام (ره) در آن برهه گرفته بود. برای مثال می‌گویند امام (ره) با فلانی چطور برخورد کرد، رهبری هم باید همان‌گونه برخورد کند. در این صورت شما قدرت تصمیم‌گیری را از رهبری گرفته‌اید. با این وصف ما رهبر می‌خواهیم برای چه؟ این سخنان در صورتی گفته می‌شود که خود آیت الله خامنه‌ای در سخنرانی‌هایشان مدام از لزومِ تبعیت از خط امام و حتی مراقبت از تحریف امام سخن مگویند اما شجاعی زند سعی کرده است بگوید رهبری، که تابع خط...

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

روزنامه صبح نو که گفته می شود از رسانه های اصوگرای نزدیک به محمدباقر قالیباف، شهردار بیش از یک دهه اخیر تهران است در تیتری جسارت آمیز در صفحه اول خود به نقل از دکتر شجاعی زند خط امامی ها را ضد ولایت فقیه خواند.

این مطلب که در واقع گزارشی از سخنان عجیب و ابهام برانگیز شجاعی زند در دانشگاه امام صادق درمورد نسبت رهبری با امام(س) بود با تیتر «خط امامی‌های ضد ولایت فقیه» در این روزنامه منتشر شد .

sobhe-no

استاد اصولگرای دانشگاه تربیت مدرس در دانشگاه امام صادق می‌گوید رهبری مقلد رهبر قبلی نیست و نباید تدابیر رهبر قبلی را به او تحمیل کرد. او در توضیح این ویژگی بیان می کند : مثلاً رهبر انقلاب ممکن است که در انتخابات خود از تجربه‌های حضرت امام (ره) استفاده کند اما باید بدانیم که مقلد نیست و در انتخاب تدبیر جدید اختیار دارد. اکثر مراجع به این موضوع رأی می‌دهند که باید از مرجع زنده تقلید کرد و این تازه در مسائل فردی است، در مسائل اجتماعی که همواره از تلاطم بیشتر برخوردار هستند ما نیاز به رهبر حی و زنده داریم. رهبر زنده به معنی رهبر مختار در تدبیر است.

عده‌ای سعی دارند رهبری را در حضرت امام (ره) هضم کنند به‌گونه‌ای که رهبری هم همان تصمیماتی را بگیرد که امام (ره) در آن برهه گرفته بود. برای مثال می‌گویند امام (ره) با فلانی چطور برخورد کرد، رهبری هم باید همان‌گونه برخورد کند. در این صورت شما قدرت تصمیم‌گیری را از رهبری گرفته‌اید. با این وصف ما رهبر می‌خواهیم برای چه؟

این سخنان در صورتی گفته می‌شود که خود آیت الله خامنه‌ای در سخنرانی‌هایشان مدام از لزومِ تبعیت از خط امام و حتی مراقبت از تحریف امام سخن مگویند اما شجاعی زند سعی کرده است بگوید رهبری، که تابع خط امام باشد می خواهیم چه کار؟!

روزنامه صبح نو به نقل از این استاد دانشگاه، حتی به بزرگداشت امام هم واکنش نشان می دهد و می گوید : بزرگداشت حضرت امام (ره) نباید به معنای شانه خالی کردن از زیر دستورات رهبری باشد.

رهبری را به گذشته تقلیل ندهید.

وی در ادامه نیز با اظهار سخنانی عجیب می گوید : خط امامی شدن به سنگری برای تبدیل به ضدیت با ولایت فقیه تبدیل شده است.

شجاعی زند البته توضیح نداده است که چگونه ممکن است تبعیت از اندیشه ها و خط امام (س) به ضدیت با اصل ولایت فقیه که خود ابتکار فقهی امام است منجر شود اما به نظر می رسد این اظهارات اعتراف گونه پرده از اختلافاتِ فکریِ عمیقِ جریانی خاص با اندیشه امام پرده برداشته است.

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

3 + 6 =