۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳ در گفتگو با دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مطرح شد :

از برگزاری تمامی برنامه های پیشنهادی جلوگیری میشود

برنامه های پیشنهادی انجمن اسلامی که از سوی دانشگاه رد شده اند عبارتند از؛ 1. مراسم مذهبی "قرآن در کربلا" با سخنرانی حجت الاسلام محمدعلی آهنگران، 2. مراسم "نقش و حقوق زنان در ایران" با سخنرانی سرکار خانم زهرا شجاعی، 3. مراسم "بزرگداشت روز دانشجو" با سخنرانی حجت الاسلام منتجب نیا، 4. مناظره با موضوع "بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید" با حضور آقایان داریوش قنبری و حجت الاسلام میرتاج الدینی، 5. مراسم "جنبش دانشجویی در ایران" با سخنرانی آقای حسین نقاشی، 6. سخنرانی دکتر صادق زیباکلام با عنوان "نهضت ملی شدن صنعت نفت" و نهایتا 7. مراسم "جشن چهل...

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):
احمد بهرام زاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در مصاحبه با مبارزه:

مقداری در خصوص انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، فعالیت ها و موانع و مشکلات آن توضیح دهید.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی گرگان با بیش از ۴۰ سال سابقه و فعالیت در حوزه¬ی دانشجویی از تاثیرگذارترین تشکل های شمال کشور به حساب می آید. متاسفانه امسال سال سختی بر انجمن اسلامی دانشجویان تحمیل شد. عدم صدور مجوز پی در پی هیات نظارت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برای بسیاری از برنامه های پیشنهادی انجمن اسلامی دانشگاه فوق الذکر و همچنین عدم رعایت بندهای ۳-۳، ۴-۳ و ۵-۳ آئین نامه تشکل ها، سبب شده که شرایط مطلوبی در دانشگاه به وجود نیاید. آنچنان که در رکود فعالیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه بسیار چشم گیر است.
انجمن اسلامی دانشجویان از آغاز سال تحصیلی جاری و بنا بر اساسنامه داخلی و همچنین تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاست ورزی و آگاهی دانشجویان از مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، اقدام به اجرای برنامه های از پیش هماهنگ شده نمود. در کمال تأسف، پس از پایان دومین مراسم رسمی انجمن اسلامی در آبان ماه، تاکنون از برگزاری تمامی برنامه های پیشنهادی جلوگیری به عمل آمده است. در ابتدا گمان می شد که مسئولین دانشگاهی در صدد بازگشت آرامش به فضای دانشگاه هستند و مجددا پس از چند صباحی وضعیت به حالت گذشته باز می گردد، از اینرو مجموعه انجمن اسلامی در جهت تعامل با دانشگاه، این اقدامات غیرقانونی هیأت نظارت را نادیده گرفت ولیکن با گذشت چهار ماه هنوز هم از برگزاری کوچکترین برنامه انجمن اسلامی به دلایل غیر منطقی جلوگیری می شود! برنامه های پیشنهادی انجمن اسلامی که از سوی دانشگاه رد شده اند عبارتند از؛ ۱٫ مراسم مذهبی “قرآن در کربلا” با سخنرانی حجت الاسلام محمدعلی آهنگران، ۲٫ مراسم “نقش و حقوق زنان در ایران” با سخنرانی سرکار خانم زهرا شجاعی، ۳٫ مراسم “بزرگداشت روز دانشجو” با سخنرانی حجت الاسلام منتجب نیا، ۴٫ مناظره با موضوع “بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید” با حضور آقایان داریوش قنبری و حجت الاسلام میرتاج الدینی، ۵٫ مراسم “جنبش دانشجویی در ایران” با سخنرانی آقای حسین نقاشی، ۶٫ سخنرانی دکتر صادق زیباکلام با عنوان “نهضت ملی شدن صنعت نفت” و نهایتا ۷٫ مراسم “جشن چهل سالگی انجمن اسلامی دانشگاه گرگان” با حضور دکتر مجید فراهانی آقای حسین نقاشی.
لغو بی دلیل برنامه های فوق الذکر نه تنها سبب شگفتی و همچنین دلزدگی اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی است بلکه باعث بدقولی ارگان انجمن اسلامی نزد مدعوین محترم نیز گشته است. اتخاذ این رویکرد غیر عقلانی و غیر عرفی از سوی مسئولین دانشگاه، نشان دهنده ضعف مدیریتی و عدم استقلال فکری افرادی است که برای حفظ جایگاه خود حاضرند از اصول و عقاید خود در برابر عده¬ای دلواپس¬نما عدول نمایند. بر اساس نص صریح قانون و مطابق با بندهای ۳-۳، ۴-۳ و ۵-۳ آئین نامه تشکل ها، هیأت نظارت بر تشکل های دانشگاه موظف است در مدت معینی نسبت به پاسخگویی و ارائه دلایل مستند و مستدل اقدام نماید و در غیر این صورت برگزاری مراسم های پیشنهادی بلامانع است اما در کمال تعجب در اغلب موارد فوق، این مراحل قانونی طی نگردید و انجمن اسلامی تنها به دلیل حفظ آرامش دانشگاه از اقدامات مقتضی قانونی چشم پوشی کرده است. در حال حاضر و با توجه به مسائل پیش آمده، ادامه سکوت انجمن اسلامی به ضرر کیان و جایگاه والای دانشجویان و ارگان انجمن اسلامی خواهد بود.
خوشبختانه یا متأسفانه تلقّی غالب دانشجویان و دانشگاهیان از انتخاب دکتر حسن روحانی و آغاز به کار دولت یازدهم، گشایش در زمینه¬های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در درون دانشگاه ها بود اما بر اساس شواهد موجود یا دولت محترم عزم جدی برای تغییر در فضای دانشگاه¬ها را ندارند و یا در استفاده از رؤسای دانشگاه¬ها و مدیران دانشگاهی که در حقیقت بازوان دولت در دانشگاه¬ها برای اجرای سیاست¬های دولت هستند، دچار اشتباهات محاسباتی شده است. مسئولین دانشگاه گرگان علی¬رغم وعده ایجاد فضای مناسب برای فعالیت تشکل¬ها و حمایت از دانشجویان، با اولین و کوچکترین اعتراضی چنان عقب نشینی حیرت آوری کرده اند که موجبات تحیّر دانشگاهیان را فراهم نموده است. حقیقتاً مجموعه انجمن اسلامی دانشگاه از مسئولین هیچ انتظاری در جهت کمک به برگزاری مراسم¬ها نداشته و نخواهد داشت اما انتظار می¬رفت در راستای برگزاری قانونی مراسم¬ها نیز سنگ-اندازی و مانع¬تراشی نکنند. لازم به ذکر است که انجمن اسلامی هیچ گونه درخواست فراقانونی نداشته است. بهتر بود آقایان مسئول، حکم به تعلیق انجمن اسلامی می¬دادند تا تکلیف اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی نیز مشخص شود و وقت خود را بیهوده صرف چانه¬زنی های بی فایده نکنند، چراکه وضع فعلی هیچ توفیری با وضعیت تعلیق ندارد.
اینک که به پایان دولت یازدهم نزدیک می¬شویم، نیاز به یک بازنگری اساسی در عملکرد دولت خصوصاً در حوزه دانشگاه و دانشجویان، به شدت احساس می¬شود. انجمن های اسلامی دانشجویان به عنوان مهم¬ترین حامی دولت دکتر حسن روحانی در دانشگاه¬ها، تاکنون از عملکرد دولت در حوزه¬های مختلف دفاع نموده اما این به معنای دفاع کورکورانه¬ی جنبش دانشجویی کشور از همه فعالیت¬های دولت تدبیر و امید نبوده، نیست و نخواهد بود. با دکتر هاشمی معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، دکتر ایرجی مدیرکل وزارت، استاندار گلستان، نماینده معزز ولی فقیه در استان، معاونت سیاسی امنیتی استانداری و سایر عزیزان مسئول مکاتبه کرده و بعضا تلفنی هم صحبت کرده ایم و امیدواریم با پیگیری¬های این عزیزان، این غبار یأس و دلزدگی از روی دانشگاه گرگان زدوده شود و گشایشی جدی در زمینه فعالیت¬های قانونی تشکل¬های دانشجویی صورت پذیرد. و با علم به این نکته که این سخنان و این راه برای ما هزینه دارد و قطع به یقین در روزهای آینده در دانشگاه مورد سوال و بازخواست قرار می گیریم، همچنان بر مسیر حق طلبی خود ایستاده ایم.
:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

71 - = 64