۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱

بررسی صلاحیت کاندیداها یک مرحله ای است؛قانونی برای تجدید نظر نداریم

سخنگوی شورای نگهبان از ارسال اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان به وزرات کشور خبر داد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری یک مرحله ای است و مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اعتراض به رای شورای نگهبان هیچ قانونی پیش بینی نشده است.

kadkhodaee«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): سخنگوی شورای نگهبان از ارسال اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان به وزرات کشور خبر داد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری یک مرحله ای است و مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اعتراض به رای شورای نگهبان هیچ قانونی پیش بینی نشده است.

عباسعلی کدخدایی با اعلام این خبر که دقایقی پیش اسامی نهائی کاندیداهای ریاست جمهوری به وزارت کشور ارسال شده است، گفت: طبق قانون شورای نگهبان اسامی نامزدهایی که توسط شورای نگهبان صلاحیت انان احراز شده است به وزارت کشور اعلام شد.

وی در پاسخ به این سوال که کاندیداهایی که رد صلاحیت شده اند، آیا می توانند به عدم احراز صلاحیت خود شکایت کنند؟ تصریح کرد: در قانون انتخابات ریاست جمهوری مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اعتراض به رای شورای نگهبان هیچ قانونی پیش بینی نشده است.

سخنگوی شورای نگهبان، افزود: برای انتخابات مجلس مراحل مختلفی پیش بینی شده است اما انتخابات ریاست جمهوری یک مرحله ای است و بحث دیگری برای تجدید نظر در رای شورای نگهبان مقرر نشده است.

 

منبع: مهر 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

32 - 24 =