۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲

سرنوشت اسلام و کشور ما به دست ملت است

مام خمینی (س) در سخنرانی ای که در 22 اردیبهشت سال 1358 در حضور مردم ایراد گردیده و در جلد 12 صحیفه امام(ص 181 و 182) آمده، با تاکید بر نقش کلیدی مردم در تعیین سرنوشت کشور و اسلام فرموده اند: امروز سرنوشت اسلام و سرنوشت مسلمین در ایران و سرنوشت کشور ما به دست ملت است.

10_imam«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): امام خمینی (س) در سخنرانی ای که در ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ در حضور مردم ایراد گردیده و در جلد ۱۲ صحیفه امام(ص ۱۸۱ و ۱۸۲) آمده، با تاکید بر نقش کلیدی مردم در تعیین سرنوشت کشور و اسلام فرموده اند: امروز سرنوشت اسلام و سرنوشت مسلمین در ایران و سرنوشت کشور ما به دست ملت است.

امام خمینی (س) با تصویر کردن نقش کمرنگ مردم در رژیم سابق و  مسئولیتی که بر عهده مردم، به تبع تغییر این نگاه در جمهوری اسلامی گذاشته شده است خاطر نشان کردند: امروز مسئولیت به عهده ملت است. ملت اگر کنار بنشینند، اشخاص مؤمن، اشخاص متعهد کنار بنشینند، و اشخاصی که نقشه کشیده‌اند برای این مملکت از چپ و راست، آنها وارد بشوند در مجلس، تمام مسئولیت به عهده ملت است. هر قدمی که بر ضد اسلام بردارند، در نامه اعمال ملت نوشته می‌شود. هر کاری که انجام بدهند مسئولیتش متوجه ملت است. امروز سرنوشت اسلام و سرنوشت مسلمین در ایران و سرنوشت کشور ما به دست ملت است. و اگر مسامحه کنند در این امر، اهمال کنند، نروند و رأی ندهند، مسئولیت متوجه خود آنهاست عیناً.

حضرت امام خمینی (س)، در این سخنرانی که در آستانه انتخابات مجلس اول شورای اسلامی ایراد گردید، یکی از ملاک‌های برگزیدن کاندیدها را ارج نهادن به کشور و اهالی آن دانستند و افزودند: اگر بروند و در تشخیص مسامحه کنند و اشخاص متعهد مسلم، کسانی که برای کشور و برای اهالی کشور ارج قائل هستند، کسانی که نمی‌خواهند زمام امور کشور ما به دست چپ بیفتد یا به دست راست بیفتد، این اشخاص را چنانچه تعیین کنند، به تکلیف خودشان عمل کرده‌اند. و چنانچه مسامحه در این امر کنند و آنها پیش ببرند، آنهایی که می‌خواهند ما را به زنجیر چپ و راست بپیوندند و ما را اسیر کنند در دست قدرتهای بزرگ، اگر آنها پیش ببرند و شما ساکت باشید، تمام مسئولیت متوجه شماست. امروز مسئولیت بزرگی به عهده همه ماست

ایشان با اشاره به اهمیت انتخاب صحیح مردم در تعیین سرنوشت کشور و حتی اسلام فرمودند: امروز مثل زمان سابق نیست که بگویید که ما قدرت نداشتیم، نمی‌توانستیم. امروز می‌توانید. امروز همه قدرت دست ‌ملت است. امروز رئیس جمهور، رئیس ارکان حرب، رئیس ارتش، با شما، با آن بازاری مثل هم هستید. در امر، نه او می‌تواند به شما تحمیل کند و نه شما می‌توانید تحمیل کنید، و نه شما زیر بار می‌روید. امروز همه مسئولیم. امروز همه باید با هم پای صندوقها برویم، و همه با هم اشخاص متعهد مسْلم، کسانی که نه گرایش چپ دارند، نه گرایش راست دارند، نه ما را می‌خواهند به آنها بفروشند، نه ما را می‌خواهند به آن طرف بفروشند، این اشخاص را تعیین کنید تا سرنوشت شما و سرنوشت اسلام، سرنوشت صحیح باشد.

 

منبع: جماران

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

85 + = 90