۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۷ مهندس غرضی در نشست خبری تسلیم نیوز:

خانم ها لباس گشاد بپوشند تا تورم دیده نشود/ سیاست خارجی دچار توهم و تورم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره رابطه گشت ارشاد با تورم پاسخ داد: بدن انسان دارای یک سری برجستگی و تورم است که اگر لباس مناسب پوشیده شود، به چشم نمی آید و لذا بعید است کسی توسط گشت ارشاد دستگیر شود یا اساسا نیازی به گشت ارشاد باشد.

qaraz«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – سرویس طنز

گزارش از: محمد ملاعبدالوهاب

کاندیدای ریاست جمهوری در گفتگو با تسلیم نیوز، برنامه های خود را مطرح کرد.

مهندس سید محمد غرضی، با حضور در نشست خبری خبرگزاری تسلیم، اهم برنامه های دولت «ضد تورم» را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه دولت های گذشته همگی تورم ایجاد کرده اند، گفت: آمده ام تا بنیان کشور را از نو بسازم. در این راه با اتکای به ۵۵ میلیون رأی مردم و همکاری دیگر قوا پیش خواهم رفت و اگر کسی مانع پیشرفت کار شود با وی برخورد خواهم کرد.

وزیر سابق پست و تلگراف در پاسخ به این سوال که اگر در مسئله ای دیدگاه شما با رهبری متفاوت بود، آیا خانه نشینی خواهید کرد، گفت: من ۱۶ سال خانه نشین بوده ام و دیگر حوصله ام نشستن در جمع زن و بچه را ندارم.

وی درباره علت ورود خود به انتخابات گفت: در طول سالهای خانه نشینی خود از اینکه می دیدم ملت از گرانی و تورم در رنج هستند، درد می کشیدم.

این نامزد انتخابات درباره سیاست خارجی دولت خود گفت: سیاست خارجی ما در دو جبهه آسیب پذیر است. نخست با غرب که عامل آن تورم فزاینده توهم توطئه از سوی ماست و دوم در مواجهه با کشورهای عرب که آنهم ناشی از دلارهای نفتی و تورم شکم آنها است.

وی افزود: اگر کنترل اوپک را به دست بگیریم، تورم شکم اعراب را را فروخواهیم نشاند.

غرضی درباره رابطه تورم با ازدواج جوانان گفت: یک تورم اقتصادی داریم و یک تورم اجتماعی. تورم اقتصادی را که همه با گوشت و پوست و استخوان و غضروف و رباط صلیبی خود درک می کنند، اما تورم اجتماعی، تورم پنهان است.

وی افزود: تورم در لغط به معنای باد کردن است. مثلا شما نگاه کنید در سالهای اخیر جمعیت دختران تحصیلکرده بیشتر از پسران شده و در عین حال علاقه پسران به ازدواج کاهش یافته است. همینکه دخترها روی دست پدر و مادر خود باد کرده اند و کسی آنها را نمی گیرد، نمود تورم اجتماعی است.

منتخب شورای نگهبان در پاسخ به چند سوال درباره فرهنگ گفت: عده ای مشکل اصلی فرهنگ و علم در کشور ما را امتناع اندیشه و نهادینه نشدن تفکر می دانند، اما به نظر من مشکل ما نهادینه شدن تورم است.

وی افزود: تورم تا مغز استخوان ما نفوذ کرده و اقتصاد، فرهنگ را تحت الشعاع خود قرار داده است، حال انسان گرسنه چگونه می توان از «سبک زندگی» و «جامعه مدنی» دم بزند؟

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره رابطه گشت ارشاد با تورم پاسخ داد: بدن انسان دارای یک سری برجستگی و تورم است که اگر لباس مناسب پوشیده شود، به چشم نمی آید و لذا بعید است کسی توسط گشت ارشاد دستگیر شود یا اساسا نیازی به گشت ارشاد باشد.

وی افزود: در دهه هفتاد که من وزیر بودم خانم ها مانتوی بلند و گشاد با مقنعه می پوشیدند و این مشکلات پیش نمی آمد.

وزیر دولت سازندگی در تشرح برنامه های خود در حوه هنر، با اشاره به رشد قارچی فیلم های آبگوشتی گفت: وقتی بلیط این فیلم ها روی دست سینمادار باد می کند، نشانگر آنست که سینما هم دچار تورم است.

وی همچتین درباره موسیقی گفت: موسیقی ما باید انعکاس دهنده مشکلات و مطالبات مردم باشد. چگونه ممکن است کشور از تورم رنج ببرد اما خواننده ها از “دوستت دارم خیلی” دم بزنند؟

مهندس غرضی افزود: به نطر من نمونه فاخر موسیقی ما که نمود مسائل اجتماعی است، این ترانه است که به نظرم باید در داخل کشور بازخوانی شود:

“سال سال این چند سال/ هر سال میگیم دریغ از پارسال”

وی ادامه داد: البته در یک افق چهار ساله امیدوارم بتوانیم مشکلات را حل کنیم. همچنان که خواننده ای می گوید:

“مخور غم گذشته/ گذشته ها گذشته/ هرگز به غصه خوردن/ گذشته برنگشته/ به فکر آینده باش/ دلشاد و سرزنده باش”

این کاندیدای انتخابات با اشاره به بحران اقتصادی غرب افزود: البته این مشکلات تنها مال ما نیست، چنانچه خواننده متعهدی می گوید:

“مثل تموم دنیا / حال منم خرابه/ حالی واسم نمونده/ دنیا برام عذابه”

وی تأکید کرد: البته من این ترانه ها را در تاکسی شنیده ام. چون من مثل مردم زندگی می کنم و به عنوان یک کارگزار سازندگی، همیشه میان مردم می روم تا از نزدیک مشکلات شان را درک کنم.

 

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

92 - 86 =