۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱

تناقضات جبهه پایداری درباره جلیلی: توانا هست/ نیست

رچه آیت الله مصباح رهبر این جبهه با تعابیری بی سابقه به تمجید از باقری لنکرانی کاندیدای این جبهه پرداخته بود اما با تایید صلاحیت نشدن لنکرانی توسط شورای نگهبان جبهه پایداری مجبور به معرفی یک گزینه دیگر از سوی خود شد. در این باره اما اظهارات متناقض اعضای مختلف جبهه پایداری ناظران انتخابات را به تعجب واداشته است.

paydari«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): جبهه پایداری انقلاب اسلامی که در آستانه انتخابات مجلس نهم تحت نظر آیت الله مصباح یزدی تشکیل شده بود از جمله گروههای بود که برای انتخابات ریاست جمهوری نیز کاندیدای خود را معرفی کرده بود. گرچه آیت الله مصباح رهبر این جبهه با تعابیری بی سابقه به تمجید از باقری لنکرانی کاندیدای این جبهه پرداخته بود اما با تایید صلاحیت نشدن لنکرانی توسط شورای نگهبان جبهه پایداری مجبور به معرفی یک گزینه دیگر از سوی خود شد. در این باره اما اظهارات متناقض اعضای مختلف جبهه پایداری ناظران انتخابات را به تعجب واداشته است.

از این جمله این سخنان می توان به سخنان قاضی زاده سخنگوی جبهه پایداری در روزهای پیش از اعلام تایید صلاحیت ها اشاره کرد. وی در جمعی دانشجویی گفته بود:

ما نمی توانیم توان اجرایی آقای جلیلی را تضمین کنیم و نمی دانیم ایشان قوی است یا ضعیف.

وی در ادامه به نقل قولی از خود جلیلی استناد کرده بود و مدعی شده بود که:

جلیلی گفته بود من خیلی هنر کنم همین جایی که هستم اداره کنم

 او درباره حوزه فعالیت شورای امنت ملی نیز گفته بود:

دبیرخانه موضوع فعالیتش موضوع خاص و انحصاری است و اجرایی نیست

قاضی زاده همچنین در توانایی جلیلی در تنظیم بودجه نیز تشکیک وارد کرده بود: بنده که کار دولت رو می شناسم می دانم تراز بودجه یعنی چه من چه طور اطمینان کنم کسی که در بستن بودجه یک اداره نقش نداشته است

اما حجت الاسلام آقا تهرانی دبیرکل این جبهه حدود یک ماه قبل در اظهاراتی که خبرگزاری مهر آن را منتشر کرده است عدم توانایی اجرایی سعید جلیلی را رد کرده است و گفته است: سعید جلیلی بهتر از آنچه که نشان می‌دهد است.

او همچنین برای تایید ادعای خود گفته است که رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه، فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی شخصیت هایی هستند که زیر دست جلیلی کار می کرده اند دکتر جلیلی چهار سال اینها را اداره می کرده است.

این سخنان متناقض این سوال را در اذهان ایجاد کرده است که چگونه با وجود این اظهار نظرها می توان به سخنان اعضای این گروه اطمینان کرد و چه اطمینانی وجود دارد که طبق گفته سخنگوی این گروه چند صباحی دیگر کاندیدای مورد نظر آنها نیز به سرنوشت احمدی نژاد مبتلا نشود؟

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 5