۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴

امام خمینی: هر مکلف همان طور که باید نماز بخواند باید سرنوشت خودش را تعیین کند

امام خمینی(س)، در خصوص لزوم مشارکت همه اقشار ملت شریف ایران در انتخابات خطیر ریاست جمهوری می‌فرمایند: همه وارد بشوید در کار و اعانت کنید از او. کنار ننشینید. قهر نکنید و رشد خودتان را نشان بدهید به دنیا که شما رشید هستید، و شما می‌توانید که یک مملکتی را با هم اداره بکنید.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): امام خمینی(س)، در خصوص لزوم مشارکت همه اقشار ملت شریف ایران در انتخابات خطیر ریاست جمهوری می‌فرمایند: همه وارد بشوید در کار و اعانت کنید از او. کنار ننشینید. قهر نکنید و رشد خودتان را نشان بدهید به دنیا که شما رشید هستید، و شما می‌توانید که یک مملکتی را با هم اداره بکنید.

19_imamحضرت امام خمینی(س) طی سخنانی که در جمع خانواده‌های شهدای فاجعه ۷ تیر و اعضای دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایراد شده و در جلد پانزدهم صحیفه امام (ص۲۸) آمده است، می‌فرمایند: «به زن و مرد و آن کسى که به حد رأى دادن قانونى رسیده واجب است این مسأله که در پاى صندوقهاى تعیین رئیس جمهور حاضر بشوند و رأى بدهند. چنانچه سستى بکنید، کسانى که مى‌‏خواهند این کشور را به باد فنا بدهند، ممکن است پیروز بشوند. باید همه شما، همه ما، زن و مرد، هر مکلف همان طور که باید نماز بخواند، همان طور باید سرنوشت خودش را تعیین کند. ما یک سیلى خوردیم از اشتباه، ما همه این نابسامانیهایى که الآن داریم براى اینکه اشتباه کردیم، نباید اشتباه تکرار بشود. دنبال این باشید که یک نفر صد در صد مکتبى، اسلامى، در خط اسلام، براى ریاست جمهور انتخاب کنید. همه گروهها و همه جمعیتها، همه علماى بلاد و همه مردم بلاد باید در این امر حیاتى که اگر اشتباه باز بکنیم، باز بعد از چندى باید یک عزلى پیش بیاید و دوباره از سر گرفتار بشود، باز اشتباه نکنیم. البته کارى جز شلوغکارى نمى‌‏توانند بکنند، لکن امروز شلوغکارى هم براى ما ضرر دارد. امروز هر قدمى که ما سست کنیم یا ساکت در یک جایى باشیم ضرر دارد براى ما. ما باید فعال باشیم، ما باید به پیش برویم. اگر ما یک قدم سست کنیم، آنها یک قدم جلو مى‌‏آیند. اگر یک قدم ما عقب برویم، آنها ده قدم جلو مى‏‌آیند. ما باید ارتشمان و ژاندارمریمان و پاسدارانمان و بسیجمان و آن کسانى که از عشایر به اینها متصل‌‏اند و اینها، فعالانه جلو برویم و اگر یک وقت سستى کنیم، آنها مى‌‏آیند جلو، اگر یک قدم عقب بگذاریم آنها مى‌‏آیند جلو، آنها ده قدم مى‌‏آیند جلو » (صحیفه امام،ج۱۵،ص۲۸٫)

حضرت امام همچنین در پیامی رادیو-تلویزیونی که ۴ بهمن ۱۳۵۸ از بیمارستان قلب تهران مخابره شد فرمودند: «همه ملت بى ‏استثنا به پاى صندوقها بروند. بى‌‏عنایتى نکنند به یک‏ مطلبى که کشور آنها به آن احتیاج دارد. سرنوشت ملت و اسلام به او بسته است. همچو نباشد که اگر یک کسى مثلًا میل داشت رئیس جمهور بشود و حالا احتمال مى‌‏دهد که نشود، کنار برود. یا اشخاصى که با او رفیق هستند کنار بروند و رأى ندهند. بهتر این است که آنهایى که مى‌‏دانند که نمى‌‏شوند، آنها متصل بشوند به بعض آنهایى که مى‌‏دانند مى‌‏برند. تا اینکه   ان شاء اللَّه یک رأى کافى تحقق پیدا کند و ما سرشکسته نشویم به اینکه ملت اعتنایى به این مسائل ندارد. اعتنایى به سرنوشت خودش و سرنوشت اسلام ندارد. همه با هم به پاى صندوق بروید. مطلب دیگر اینکه پاى صندوقها که مى‌‏روید این طور نباشد که با هم اختلاف پیدا بکنید یک مسئله‌‏اى است که براى کشور است. هر یک از اینها که ببرند، براى کشور لابد خدمت خواهند کرد. و اگر خدمت نکنند ملت هست و آنها را بر کنار خواهد کرد. از این جهت به طور خصمانه با هم رفتار نکنید. برادر باشید با هم. اگر یکى رئیس جمهور شد، شما هم به او اعانت کنید. این طور نباشد که قبل از اینکه رئیس جمهور بشود بریزید به جان هم. فردا پاى این صندوقها بریزید به جان هم. یا بعض از قشرها شرکت نکنند. من از همه قشرهاى ملت، چه فارس، چه ترک و چه کرد و چه بلوچ و چه ترکمن و چه بختیار [ى‏] و چه سایر قشرهایى که و طوایفى که هستند در ایران، از اینها تقاضا مى‌‏کنم، عاجزانه تقاضا مى‌‏کنم که طورى نکنید که در خارج منعکس بشود که شما یک مردمى هستید که تربیت اسلامى ندارید. شما یک مردمى هستید که با هم سر دنیا نزاع مى‌‏کنید. ریاست جمهور [ى‏] چیزى نیست که شما به آن اهمیت بدهید. اگر ریاست جمهور خوب باشد، آن است که خدمت به ملت مى‌‏کند و اگر بد باشد، آن است که راه جهنم را باید بپیماید. خیلى در صدد این نباشید که براى خاطر اینکه یکى بیشتر مى‌خواهد رأى ببرد، یکى کمتر مى‌‏خواهد رأى ببرد به هم بریزید و جنگ و نزاع باشد، و اسباب ناراحتى همه را فراهم کنید. و من هم که اینجا هستم و در بیمارستان هستم از این جهت، ناراحت و ناراضى باشم. یکى دیگر اینکه بعد از اینکه رئیس جمهور به مبارکى ان شاء اللَّه تعیین شد، هر کس باشد، دیگران قهر نکنند و عقب بنشینند. کشور، کشور خود شماست. رئیس جمهور باشید، کشور است. پاسبان باشید، کشور است. طلبه مثل من‏ باشید، کشور خود شماست. بعد از اینکه رئیس جمهور تعیین شد همه اعانت کنید از او. همه وارد بشوید در کار و اعانت کنید از او. کنار ننشینید. قهر نکنید و رشد خودتان را نشان بدهید به دنیا که شما رشید هستید، و شما مى‌‏توانید که یک مملکتى را با هم اداره بکنید. وقتى که بنا شد یکى رئیس جمهور شد، دیگرى هم یک کار دیگر. دیگرى هم یک کار دیگر. و کارها را به سلامتى انجام بدهید. و من مجاز نیستم که بیش از این با شما صحبت کنم. ان شاء اللَّه خداوند همه شما را حفظ کند و موفق باشید.» (صحیفه امام، ج۱۲، صص ۱۲۶ تا ۱۲۸)

منبع: جماران

:::

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

20 - = 10