۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۶

یک روز قبل و بعد از پیروزی حسن روحانی!

سایت پارسینه در گزارشی نوشت: اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر تغییر عجیب مواضع حسین شریعتمداری درباره ی شایعه ی "بشقاب خالی احمدی نژاد". طبق این گزارش، در حالی که حسین شریعتمداری در سال ۸۷ انتشار این شایعه را توهین به شعور مردم دانسته بود، در سال ۹۲ غلامحسین الهام را پیرامون صحت این شایعه مورد مواخذه قرار داده است. در همین رابطه، نظر مخاطبان محترم را به تغییر موضع جالب مدیر مسئول روزنامه کیهان، تنها در فاصله ی یک روز پیش و پس از پیروزی حجت الاسلام دکتر حسن روحانی جلب می‌کنیم:

mobareze.ir - shariatmadari«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

حسین شریعتمداری در روز ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ (یک روز پیش از برگزاری انتخابات) و در شرایطی که محمدرضا عارف از انتخابات کناره گیری کرده بود، یادداشتی بسیار شدیداللحن خطاب به کاندیداهای اصولگرا منتشر کرد و آنها را به خاطر عدم ائتلاف به نفع نامزد واحد سرزنش کرد. در بخشی از این یادداشت و با اشاره به نامزد رقیب اصولگرایان آمده است:

“درک این واقعیت به ذهن پیچیده و ژرف‌اندیش نیازی ندارد و از جمله قضایای بدیهی است که به قول اهل منطق، فقط تصور آن، باعث تصدیق خواهد بود و تعجب‌آور – بخوانید تاسف‌آور- است که چرا نامزدهای محترم اصولگرا به این نکته بسیار بدیهی توجه نمی‌کنند؟! کجای این قضیه قابل تردید است و یا کمترین ابهامی دارد؟! آیا نمی‌بینید که وطن‌فروشان فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ در باشگاه مدعیان اصلاحات کباده می‌کشند و نامزد آنها به حضور و حمایت این عده که در فتنه ۸۸ آشکارا نقش ستون پنجم دشمن را بر عهده داشتند و از جرج سوروس صهیونیست، تیموتی اش، مایکل لدین و… دستورالعمل می‌گرفتند، افتخار هم می‌کند؟!

حسین شریعتمداری، پس از اقبال مردمی به سوی دکتر روحانی و دگرگونی صحنه ی سیاسی ایران، در یادداشتی در ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ (یک روز پس از اعلام پیروزی رئیس جمهور منتخب) در روزنامه کیهان نوشت:
…مدعیان اصلاحات در همان اوایل کار متوجه شدند نامزد اختصاصی آنها، آقای عارف کمترین شانسی برای پیروزی ندارد و تمامی نظرسنجی‌ها از پایین‌ترین رده مقبولیت ایشان در میان ۸ نامزد ریاست جمهوری یازدهم حکایت می‌کند. اصرار آقای عارف که نامزد اصلاح‌طلبان است آراء ایشان را کمتر و کمتر می‌کرد و نهایتا تصمیم به حذف ایشان گرفته شد و با وجود مخالفت‌ها و مقاومت‌های فراوان آقای عارف، او را وادار به انصراف کردند….

اما این رویه ی حسین شریعتمداری به همین جا ختم نمی‌شود. مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی در روز ۱ تیر ۱۳۹۲ می نویسد:
گفتمان اصولگرایی پیروز شده است. واقعیتی که برای دشمنان بیرونی، اصحاب فتنه و برخی از مدعیان اصلاحات تلخ و ناگوار بود تا آنجا که هیچیک از آنها نتوانستند ناخشنودی آمیخته به عصبانیت خود را از مواضع دکتر‌روحانی پنهان کنند…مدعیان اصلاحات شکست سختی را متحمل شده‌اند. اصلاح‌طلبان این شکست را از قبل پیش‌بینی می‌کردند و به همین علت نامزد اختصاصی خود را برای پیشگیری از وزن‌کشی در انتخابات، مجبور به کناره‌گیری کردند. روحانی تاکید کرده بود که نمی‌خواهد وامدار هیچ گروهی باشد و در صورت پیروزی، از کسانی که اعلام حمایت کرده‌اند بدون ذکر وابستگی گروهی و حزبی آنها تشکر خواهد کرد که کرد! و کاش از عوامل فتنه آمریکایی- اسرائیلی تشکر نمی‌کرد………

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

73 + = 81