۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۶ تیمی برای مذاکره با ۱+۵ تعیین نشده است;

تکذیب سخنان وزیر خارجه توسط سخنگویش

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اظهارات روز چهارشنبه علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه، آیا رئیس جمهور منتخب اقدام به تشکیل تیم هسته‌ای برای مذاکره با گروه ۱+۵ کرده است؟ تصریح کرد: تیمی از سوی رئیس جمهور منتخب برای مذاکره با ۱+۵ تعیین نشده است.

وی به تعیین افراد و گروه‌هایی از سوی روحانی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، سیاست خارجی و … به منظور بررسی همه جانبه موضوعات و کمک به تسهیل و تسریع در انتقال وظایف به دولت جدید اشاره کرد و افزود: با این حال گروهی به عنوان تیم مذاکره کننده هسته‌ای تشکیل نشده، البته در آینده و در زمان مقتضی براساس تصمیمات رئیس جمهور منتخب علی القاعده این کار انجام خواهد شد.

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه چهارشنبه در نشست خبری مشترک با همراه خان ظریفی همتای تاجیک خود در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات آتی ایران و گروه ۱+۵ با بیان اینکه هنوز تصمیمی درباره زمان و مکان این نشست اتخاذ نشده، گفت: آقای روحانی گروهی را تعیین کرده که این گروه مسئله را در تمامی ابعاد بررسی می‌کند و دوستان وزارت خارجه نیز در این زمینه همکاری دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

3 + 2 =