۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۶

حلقه کلیدی حسن روحانی در انتخابات +عکس

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):سه وزیر سابق و یک نماینده پیشین در مجلس و دو فرزند آقای هاشمی رفسنجانی از مهمترین افراد در ستاد انتخاباتی او بودند.

 

به گزارش جماران سایت بی بی سی نوشت: « زمانی که حسن روحانی آمادگی خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد، کسانی در ستاد انتخاباتی‌اش، او را در این مسیر تا رسیدن به ریاست جمهوری همراهی می‌کردند که بعضی از آنها سال‌ها از شخصیت‌های کلیدی در کابینه های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بودند. سه وزیر سابق و یک نماینده پیشین بانفوذ در مجلس و دو فرزند آقای هاشمی رفسنجانی از مهمترین افراد در ستاد انتخاباتی او بودند.»

 


اکبر ترکان، قائم مقام ستاد انتخاباتی
استاندار ایلام و هرمزگان در سال‌های نخست پس از انقلاب. دردولت موسوی مدیرعامل سازمان صنایع دفاع شد. در نخستین کابینه هاشمی رفسنجانی به وزارت دفاع دست یافت، پستی که عموما نظامیان برای آن در نظر گرفته می‌شوند. در دولت دوم هاشمی وزیر راه و ترابری شد و در دولت خاتمی، مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس شد. او در نخستین دولت محمود احمدی نژاد، از معاونان وزارت نفت بود. ترکان مدیر گروه پژوهشی امور زیربنایی مرکز تحقیقات استراتژیک است.

محمدرضا نعمت زاده، رئیس ستاد انتخاباتی
از مدیران ارشد سازمان صنایع دفاع و شرکت توانیر در دولت میرحسین موسوی. در تمام هشت سال ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی وزارت صنایع را برعهده داشت. با روی کار آمدن محمد خاتمی، جایی در کابینه نداشت، اما از سوی بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت خاتمی به معاونت امور پتروشیمی منصوب شد و در دولت محمود احمدی نژاد نیز یکی دیگر از معاونت‌های وزارت نفت را در اختیار داشت.

فاطمه هاشمی
فاطمه هاشمی، دختر ارشد اکبر هاشمی رفسنجانی همراه یاسر بردارش از ابتدای اعلام آمادگی روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخاباتی او بود.مسئولیت خاصی برای فاطمه هاشمی در ستاد روحانی رسما اعلام نشد، اما گفته می شود که مشاور او در امور زنان بوده است.

علی یونسی، مشاور ارشد روحانی و مسئول اقوام و مذاهب ستاد
از نخستین روزی که روحانی آمادگی خود را برای حضور در انتخابات آعلام کرد، علی یونسی در کنار او بود. یونسی ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح و پس از آن، در دوره اول ریاست جمهوری محمد خاتمی، پس از قتل های زنجیره ای و استعفای دری نجف آبادی، وزارت اطلاعات را بر عهده گرفت و تا پایان دوره دوم ریاست جمهوری خاتمی در آن وزارتخانه ماند. او در حال حاضرمعاونت حقوقی حسن روحانی را در مرکز تحقیقات استراتژیک برعهده دارد.

حسین فریدون (روحانی)، برادر حسن روحانی
حسین فریدون در برنامه های تبلیغات انتخاباتی همواره در کنار او بود. او در سال‌های نخست پس از انقلاب فرماندار نیشابور و بعد مدتی فرماندار کرج بود. سپس سفیر ایران در مالزی شد و مدتی نیز عضو هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل بود. حسین فریدون از مشاوران وزیر امور خارجه است.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی ستاد
نماینده رشت در دوره های سوم تا ششم مجلس. او ازپایه‌گذاران حزب اعتدال و توسعه که با حضور چند وزیر دولت هاشمی و نزدیکان او تشکیل شد. نوبخت اکنون دبیرکل این حزب است که در دوره پیش از میرحسین موسوی و این بار از روحانی حمایت کرد. نوبخت از تنظیم کنندگان برنامه اقتصادی روحانی است و معاونت پژوهش‌های اقتصادی او را در مرکز تحقیقات استراتژیک بر عهده دارد.

یاسر هاشمی، مشاور
در تمام مدتی که زمزمه‌های اعلام نامزدی هاشمی رفسنجانی برای انتخابات شنیده می شد، یاسر و فاطمه هاشمی در ستاد روحانی فعال بودند. یاسر هاشمی مشاور او در اتاق فکر ستاد معرفی شده بود

محمود واعظی، نماینده روحانی در امور بین الملل
او که در مرکز تحقیقات استراتژیک، معاونت پژوهش‌های سیاست خارجی را برعهده دارد، سابقه ای طولانی در وزارت امور خارجه دارد. مشاور وزیر و ریاست ستاد روابط اقتصادی خارجی، معاونت سیاسی اروپا و آمریکا و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه از مهمترین مشاغل او در این وزارتخانه بوده است.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

4 + 4 =