۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۶

احمدی‌ نژاد: گشودن یک گره از مشکلات مردم برابر ۷۰ هزار حج است

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):امروز با حضور رئیس جمهور چند پروژه در بخش‌های حمل و نقل، انرژی و مسکن مهر به بهره‌برداری رسید که تونل اباصالح اقلید به عنوان دومین تونل بزرگ کشور در این میان قابل اشاره است.

به گزارش مبارزه به نقل از فارس، رئیس جمهور در آیین بهره‌برداری از مجتمع فولاد پاسارگاد شهر کوار اظهار داشت: راه و راه‌آهن، زیرساخت توسعه محسوب شده و بدون شک پایه و مقدمه پیشرفت، ارتباطات و حمل و نقل است.

محمود احمدی نژاد افزود: امید داریم شبکه ریلی و حمل و نقل اتصال استان فارس به دریا در ماه‌های پایانی دولت دهم محقق شود.

رئیس جمهور ادامه داد: تونل اباصالح به طول ۲ هزار و ۱۰۰ متر مسیر کوهستانی را در شهرستان اقلید کوتاه می‌کند و صرفه‌جویی عظیمی را در وقت و انرژی به دنبال دارد.

احمدی نژاد اضافه کرد: پروژه‌هایی که امروز در فارس افتتاح شد، فولاد پاسارگاد شهر کوار بود که در نخستین سفر به این استان وعده آن را به مردم داد بودیم که در راستای صنعتی شدن فارس گام بلندی محسوب می‌شود، چراکه زمانی فولاد بیاید، پشت سر آن صنایع دیگر نیز می‌آیند.

وی در ادامه گفت: استحصال از معدن، تبدیل سنگ به شمش فولاد و تبدیل شمش به محصول، سه بخش صنعت فولاد است که فارس تنها در نخستین بخش یعنی معدن مشکل دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: محیط زیست فارس بسیار بکر و جزو بهترین‌ها در کشور است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که معدن و محیط زیست با یکدیگر آشتی کنند تا این استان از منافع آن بهره‌مند شود.

احمدی نژاد تصریح کرد: راه‌اندازی معدن زمان‌بر است چرا که مشتری معدن بسیار است و افرادی که دست‌‌اندازی می‌کنند از کار خود نیز دست بر نمی‌دارند.

وی ابراز داشت: گشودن یک گره از مشکلات مردم برابر ۷۰ هزار حج است چراکه خداوند تنها یک بار این سفر معنوی را واجب کرده است.

احمدی نژاد تصریح کرد: با وجود بداخلاقی‌های همه‌جانبه، حرکت ملت ایران به سوی قله‌های پیشرفت پرشتاب است و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را انکار و یا مهار کند.

۲۶ هزار واحد مسکن مهر، سد مخزنی رودبال، کارخانه ذوب آهن پاسارگاد با ظرفیت ۶ میلیون تن کندوله سنگ آهن و ۴ میلیون تن آهن اسفنجی و ۱٫۷ میلیون تن شمش فولادی، پست‌های ۴۰۰ کیلو ولت و ۶۶ کیلو ولت در لامرد و صدرا و شبکه‌گذاری گاز بوانات از جمله طرح‌هایی بود که در سفر رئیس جمهور به فارس افتتاح شد.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 79 = 86