۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۶

بشقاب خالی و آلزایمر شریعتمداری!!

این سخنان، واکنش امروز کیهان به سخنان الهام بود که دقیقا به تایید مقاله منتجب نیا و آن چه شریعتمداری آن را دروغ بافی خوانده بود می پردازد! اکنون باید این سوال را از "سردار قلم و بصیرت" روزنامه کیهان پرسید که چه شده است که حرفتان را پس گرفته اید و خود به تایید سخنانی می پردازیذد که آن را دروغ بافی خوانده بودید؟

mobareze.ir - keyhan«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – نیما فرهمند: ۱۱ تیر ۸۷ بود که روزنامه اعتماد ملی با انتشار یادداشتی از حجت الاسلام رسول منتجب نیا انتقادات تندی را به رویکرد دینی احمدی نژاد کرد. منتجب نیا در آن یادداشت به نکاتی اشاره کرده بود که بسیاری  اصولگرایان سرخوش از پیروزی نه تنها در آن تامل نکردند، که با کمک توپخانه های رسانه ای شان به خاطر آنچه که توهین به رئیس جمهور خواندند منیجب نیا را مورد هجمه قرار دادند. ماجرای یادداشت او گرچه پس از مدتی از اذهان بیرون رفت اما این روزها که از کیهان تا فارس به منتقدان احمدی نژاد تبدیل شده اند زمان خوبی ست تا به سخنان آن روز منتجب نیا و واکنش های اصولگرایان بپردازیم.

منتجب نیا چه گفته بود؟

منتجب نیا در یادداشتی که در سایت شخصی اش منتشر کرده بود و روزنامه اعتماد ملی آن را به تیتر یک خود بدل کرد، به ماجرای بشقاب خالی برای هیات دولت اشاره کرده بود و گفته بود: “بین خواص شایع است که گاهی سر سفره خوراک، یک بشقاب و قاشق و چنگال را در جای خالی کنار گذاشته و اظهار می‌کنند این برای آقا امام زمان است.”

فارغ از صحت یا نادرست بودن این ماجرا بررسی واکنش برخی افراد نسبت به این سخن و تغییر ۱۸۰ درجه ای آنها خود نکته ای قابل تأمل است. از جمله این افراد حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان است که آن زمان به سرعت به این مقاله واکنش نشان داده بود و آن را دروغ بافی علیه رئیس جمهور خوانده بود. شریعتمداری گفته بود: “این دروغ بافی ها و دروغ پراکنی ها علیه رییس جمهور تازگی ندارد و از مدت ها قبل یک چنین شایعاتی علیه ایشان ساخته شده بود و بعد هم در حد گسترده ای به آن دامن زده شد.”

او در بخشی از سخنان خود گفته بود که این گونه حرفها را قبل از روزنامه های داخلی می توان در رسانه های بیگانگان دید.

اما همایش و سخنان جنجال برانگیز غلامحسین الهام در مورد احمدی نژاد باعث شد که کیهان در موضعی ۱۸۰ در جه ای مخالف با چند سال پیش به تکرار سخنانی بپردازد که مدیرمسئول آن آن را دروغ بافی و ساخته و پرداخته بیگانگان می دانست. روزنامه کیهان در شماره امروز خود به همان بشقاب خالی اشاره کرد که  ۴ سال پیش منتجب نیا در باره آن سخن گفته بود: “سخنگوی دولت گلایه می‌کند که چرا بعضی‌ها «تلاش احمدی‌نژاد در مسیر استقرار حکومت علوی را تنها به یک بشقاب خالی محدود کرده‌اند»! و گفتنی است تاکنون تصور می‌شد ماجرای بشقاب خالی فقط یک شایعه است و این که می‌گویند حلقه انحرافی این بشقاب خالی را برای حضرت صاحب‌الزمان(عج) روی میز می‌گذارد، تهمتی است که به آنها می‌زنند ولی حالا جناب الهام می‌فرمایند؛ تلاش احمدی‌نژاد برای استقرار حکومت علوی تنها به یک بشقاب خالی محدود نمی‌شود؟! آیا این سخن را باید به حساب سهواللسان آقای الهام گذاشت یا اعتراف به این که «بشقاب خالی» شایعه نیست، بلکه به قول ایشان تلاش آقایان برای استقرار حکومت اسلامی را نبایستی فقط به این «بشقاب خالی» محدود کرد!”

این سخنان، واکنش امروز کیهان به سخنان الهام بود که دقیقا به تایید مقاله  منتجب نیا و آن چه شریعتمداری آن را دروغ بافی خوانده بود می پردازد!

اکنون باید این سوال را از “سردار قلم و بصیرت” روزنامه کیهان پرسید که چه شده است که حرفتان را پس گرفته اید و خود به تایید سخنانی می پردازیذد که آن را دروغ بافی خوانده بودید؟

بهتر نبود از ابتدا منافع ملت را به جناح خود ترجیح می دادید تا این گونه پس از چند سال به تناقض گویی نمی افتادید؟

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

14 - = 13