۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲

همدردی گل آقا با شهدای هواپیمای مسافربری ایران

12 تیرماه، سالگرد جنایت امریکا در انهدام هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج فارس و شهادت مسافران بیگناه آن است. حتی مرحوم کیومرث صابری فومنی طنزنویس مشهور هم که در روزنامه اطلاعات، ستون «دو کلمه حرف حساب» را منتشر می کرد، به مدت چند روز در سلسله مطالب کوتاهی به امریکا حمله می کرد.

golaga«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): ۱۲ تیرماه، سالگرد جنایت امریکا در انهدام هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج فارس و شهادت مسافران بیگناه آن است. این ماجرا چنان تأسف برانگیز بود که مطبوعات را برای مدتی در شوک فرو برد. حتی مرحوم کیومرث صابری فومنی طنزنویس مشهور هم که در روزنامه اطلاعات، ستون «دو کلمه حرف حساب» را منتشر می کرد، به مدت چند روز در سلسله مطالب کوتاهی به امریکا حمله می کرد.

مواضع ضد امریکایی مرحوم صابری که مدتی مشاور رئیس جمهور رجایی نیز بود، در مطالب روزنامه اطلاعات و هفته نامه «گل آقا» آشکار بود و مخاطبان مواضع انتقادی او در قبال برخی مسئولان وزارت امور خارجه همچون محمد جواد لاریجانی(معاون ولایتی) را که علاقه مند به عادی سازی روابط با غرب بود، به یاد دارند. تا جایی که در مصاحبه ای که مهرماه ۱۳۷۰ با روزنامه «وال استریت ژورنال» داشته، از برخورد سرد دولت ایران با آمریکا حمایت کرده و می‌گوید: “اگر من از آمریکا انتقاد نکنم، خوانندگانم پوست از کله‌ام می‌کنند!”

 آنچه در ادامه می آید، مطالب ستون «دو کلمه حرف حساب» مرحوم صابری پس از واقعه ۱۲ تیر است.

مقابله به مثل!

در عالم دشمنی؛

امریکا هر جنایتی می کند، فقط شعار نمی دهد!

ما هر شعاری می دهیم، فقط عمل نمی کنیم!

«گل آقا»

روزنامه اطلاعات، ستون «دو کلمه حرف حساب»، دوشنبه ۱۳/۴/۱۳۶۷

کلمات قصار!

از کشوری که

پهلوان اساطیریش «تارزان»، بنای تاریخیش «امپاراستیت»، هنر سنتیش «گاوچرانی»، مرکز فرهنگیش «هالییوود»، قهرمان ملیش «رامبو»، سوغاتش «ایدز»، مردش «مایکل جکسون»، گاوش بوفالو» و رئیس جمهورش «ریگان» باشد، انتظار هر جنایتی داشتن کمال عقل است و غیر از این نهایت بی عقلی!

«گل آقا»

روزنامه اطلاعات، ستون «دو کلمه حرف حساب»، یکشنبه ۱۹/۴/۱۳۶۷

(این مطلب پس از حمله ناو امریکایی وینسن به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان خلیج فارس که به شهادت ۱۲۹ مسافر بیگناه انجامید نوشته شد.)

امروز و فردا!

ده هزار نفر از مردم امریکا با امضای طومکاری به طول ناوگان جنگی وینسنس، که هواپیمای مستافربری ایران را با با ۲۹۰ سرنشین در خلیج فارس سرنگون کرد، از خدمه ناوگان مذکور تشکر و جنایت آنان را تأیید کردند.

سردسته جنایبتکاران جهان، رونابلد ریگان، نیز قبلا از فرمانده و خدمه ناوگان مزبور تجلیل کرده و بر اصل جنایت آنان صحه گذاشته یود.

شورای امنیت هم پس از دو هفته معطلی، آخر الامر در مورد فاجعه کشتار مساتفران هواپیمای ایرانی به اظهار تدسفی اکتفا و اصل جنایت را زیرسبیلی رد در کرد!

نتیجه: وظیفه مظلومان دود دادن سبیل ظالمان است. گیرم امروز نشد بالاخره فردایی که هست!

«گل آقا»

روزنامه اطلاعات، ستون «دو کلمه حرف حساب»، شنبه ۱/۵/۱۳۶۷

آمدند و رفتند!

«ناو امریکایی «وینسنس»، با تمامی تجهیزات و نظامیان میتقر در آن، خلیج فارس را ترک کرد.» جراید

آمدند، زدند، کشتند، رفتند و… با کسی کاری نداشتند!

«گل آقا»

روزنامه اطلاعات، ستون «دو کلمه حرف حساب»، پنجشنبه ۲۴/۶/۱۳۶۷

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

58 - 48 =