۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ اثری از اصغر میرشکاری;

حقوق مردم، وظایف مسئولان

اگر آنطوری که اسلام طرح دارد راجع به حکومت و راجع به ملت، حقوق ملت بر حکومت، حقوق حکومت بر ملت، اگر آن ملاحظه بشود و مردم به آن عمل بکنند، همه در رفاه هستند؛ نه مردم از حکومت می‌ترسند، برای اینکه حکومت ظالم نیست که‌ از آن بترسند، همه پشتیبانش هستند؛ و نه حکومتْ فرمانفرمایی می‌خواهد بکند؛ حکومت هم خدمت می‌خواهد بکند. مسئله، مسئله خدمتگزاری دولت به ملت است؛ نه فرمانفرمایی دولت به ملت.

mobareze.ir - book«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

«اگر آنطوری که اسلام طرح دارد راجع به حکومت و راجع به ملت، حقوق ملت بر حکومت، حقوق حکومت بر ملت، اگر آن ملاحظه بشود و مردم به آن عمل بکنند، همه در رفاه هستند؛ نه مردم از حکومت می‌ترسند، برای اینکه حکومت ظالم نیست که‌ از آن بترسند، همه پشتیبانش هستند؛ و نه حکومتْ فرمانفرمایی می‌خواهد بکند؛ حکومت هم خدمت می‌خواهد بکند. مسئله، مسئله خدمتگزاری دولت به ملت است؛ نه فرمانفرمایی دولت به ملت.»

 

متن فوق، بخشی از سخنرانی حضرت امام خمینی(س) در جمع فرمانداران سراسر کشور و معاون وزیر کشور است که تیرماه ۱۳۵۸ در قم ایراد شده و به عنوان متن پشت جلد کتاب «حقوق مردم، وظایف مسئولان در آینه اندیشه و عمل امام خمینی(س)» انتخاب شده است.

 

 کتاب «حقوق مردم، وظایف مسئولان» به قلم اصغر میرشکاری، توسط معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) منتشر شد.

این اثر که به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ و منتشر شده، اثری است که به تبیین و توضیح اندیشه و آرمان امام راحل، درخصوص حقوق و آزادی های قانونی مردم پرداخته است.

 

«حقوق مردم، وظایف مسئولان» کتابی است در ۱۷۶ صفحه و ۱۱ بخش، که می توان در میان این بخش ها به «حقوق مردم در حکومت»، «نظام اسلامی، حقوق مردم، وظایف مسئولان»، «آزادی، حق مردم، وظیفه مسئولان»، «حقوق اقتصادی» و «حقوق قضایی» اشاره کرد.

 

از جمله نقاط قوت این کتاب، تبیین و تشریح بیانات امام خمینی(س) و تطابق با دیگر آثار منتشره درمورد امام خمینی مانند «برداشت هایی از سیره امام خمینی(س)» است.

 

گفتنی است این کتاب در تیراژ ۱۰۰۰۰ نسخه چاپ و خردادماه ۱۳۹۲ به صورت رایگان در اختیار زوار حرم امام خمینی(س) در ایام بزرگداشت آن حضرت قرار گرفت و علاقمندان جهت تهیه آن می توانند به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) مراجعه کنند.

 

اصغر میرشکاری تا کنون کتب متعددی در زمینه اندیشه و سیره عملی امام خمینی(س) منتشر نموده است که از جمله آنها می توان به آیینه حسن، فصل صبر و هم نفس بهار اشاره کرد.
منبع:جماران

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

3 + 3 =