۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱

عارف: کمک کردن به دولت، تنها حضور در کابینه نیست

اتفاق مبارکی که در این انتخابات افتاد بازگرداندن نگاه جوانان به نظام و کشور بود که در نتیجه آن امید و سرمایه اجتماعی بالایی ایجاد شد.با این رویکرد باید سرمایه اجتماعی که ایجاد شده است را حفظ کرد.

aref«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):معاون اول دولت هشتم تصریح کرد: کمک کردن به دولت، تنها حضور در کابینه نیست بلکه حفظ فضای موجود و تقویت حضور مردم ارزشش از حضور در کابینه بیشتر است.

 

به گزارش (ایسنا)، محمدرضا عارف در دیدار با فعالان سیاسی آذربایجان شرقی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و حضور گسترده مردم در این انتخابات، ضمن تشکر از حضور حماسی مردم ،اظهارداشت: حضور مردم بسیاری از مشکلات را حل کرد. اگر مردم به صحنه نمی‌آمدند چه بسا روند چند سال اخیر ادامه پیدا می کرد، بنابراین بیشترین سهم در پیروزی این انتخابات متعلق به مردم است.

 

وی ادامه داد: اتفاق مبارکی که در این انتخابات افتاد بازگرداندن نگاه جوانان به نظام و کشور بود که در نتیجه آن امید و سرمایه اجتماعی بالایی ایجاد شد.با این رویکرد باید سرمایه اجتماعی که ایجاد شده است را حفظ کرد.

 

معاون اول دولت هشتم با تاکید مجدد بر کمک به دولت حسن روحانی ،افزود: باید به دولت آقای روحانی کمک کنیم و البته مطالبات را نیز بالا نبریم، اما در عین حال باید به مطالبات به حقی که وجود دارد در یک روند نسبتا معقول پاسخ داد.

 

وی با اظهار خوشبینی به فضای شکل گرفته در کشور پس از برگزاری انتخابات، خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت بتواند این فضا را حفظ کند و با تشکیل کابینه منسجم، هماهنگ و قوی فعالیتش را شروع کند. همه به دنبال دولت فراجناحی هستند و دست دولت نیز در این مساله کاملا باز است.

 

عارف همچنین در پاسخ به سوالی یکی از حاضرین درباره احتمال تشکیل حزبی فراگیر توسط وی گفت:پتانسیل خوبی بعد از انتخابات شکل گرفت و گروه‌های مختلف در دیدارهایی که داشتند پیشنهادهایی مبنی بر تاسیس یک حزب فراگیر دادند که فعلا در حال بررسی این موضوع هستیم، البته در برنامه کوتاه مدت در حال توسعه فعالیت‌های بنیاد امید ایرانیان هستیم.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخن یکی از حاضرین درباره وضعیت دانشگاه‌ها طی چند سال اخیر گفت: آنچه که طی سالیان اخیردر دانشگاه‌های کشور اتفاق افتاد به هیچ وجه در شان و مقام دانشجو و اساتید محترم نبود .متاسفانه فضای غیر کارشناسی و امنیتی بر دانشگاه‌ها حاکم شد. مهمترین مساله‌ای که دولت با آن رو به رو است اصلاح روند فعلی دانشگاه‌ها است و امیدوارم با اولویت و به کمک دانشگاهیان عزیز امور دانشگاه‌ها اصلاح شود و دانشگاه‌ها در جایگاه واقعی و در شان انقلاب اسلامی قرار گیرند.

 

عارف تصریح کرد:مطالبات جامعه امروز ایران که بیشتر جنبه نرم افزاری دارد را با یک عزم قوی می‌توان سامان داد.البته مشکل تورم را نمی‌توان طی یک برنامه کوتاه مدت حل کرد و باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و میان مدت با مشکل گرانی مقابله کرد. اما مساله مربوط به فضای دانشگاه‌ها و امور فرهنگی و مدیریتی کشور را با یک مدیریت منسجم و قوی می‌توان در کوتاه مدت بهبود بخشید.

 

وی با اشاره به ضرورت فعال شدن دوباره NGOها خاطرنشان کرد: برای اینکه فضای ایجاد شده در کشور حفظ شود هیچ راهی جز حرکت به سمت جامعه مدنی و تقویت تشکل‌های مردم نهاد نداریم.

 

معاون اول دولت هشتم با یادآوری فعالیت NGO ها در دولت اصلاحات گفت: NGOهایی که در دوران اصلاحات فعالیت می‌کردند بدلیل اینکه نگاهی عمیق و ماندگار به آنها وجود نداشت آسیب دیدند و تعداد زیادی از آنها از بین رفتند و تعدای از آنها که باقی ماندند فقط توانستند خودشان را حفظ کنند و کارکرد اولیه را نداشتند.

 

عارف در پایان تاکید کرد: بایدNGO ها را سامان دهی کرد به گونه‌ای که فعالیتهای‌شان نهادینه شود تا کسی نتواند به آنها آسیبی برساند و شرط بقای آنها نیز دست خودشان، تلاش‌شان و جامعیت دادن به فعالیتهای‌شان باشد.

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 2 = 2