۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵

واکنش بازار به احکام دادگاه کهریزک: افزایش قیمت ریش تراش

با توجه به صدور این احکام که یادآور احکام جالب یک دهه قبل پرونده کوی دانشگاه و محکومیت سرباز وظیفه اروجعلی ببرزاده به دلیل سرقت یک ریشتراش از خوابگاه دانشجویان است، برخی دلالان ارز جهت تجدید خاطرات شیرین گذشته، ارزهای قدیمی و از رده خارجی چون مارک آلمان و فرانک فرانسه را هم به صورت نمادین عرضه نمودند.

mozer«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – سرویس طنز: در پی انتشار حکم بدوی متهمان کهریزک، قیمت ریش تراش در بازار لوازم آرایشی خیابان فردوسی تهران به شدت بالا رفت.

همزمان با افزایش قیمت ریش تراش در بازار داخلی تا مرز ۲۰۰ هزار تومان؛ ارزش سهام شرکت موزر آلمان در بازار سهام کَک هم افزایش قابل توجهی داشته است.

بنا به این گزارش؛ افزایش قیمت ریشتراش در ضلع شرقی و جنوب خیابان فردوسی همچنین روی صرافی های ضلع غربی و شمال فردوسی هم تأثیر متقابلی داشت و خبرها حاکی از افزایش قیمت ارز به ویژه دلار و یورو است.

خبرنگار اعزامی ما به میدان فردوسی گزارش داد: با توجه به صدور این احکام که یادآور احکام جالب یک دهه قبل پرونده کوی دانشگاه و محکومیت سرباز وظیفه اروجعلی ببرزاده به دلیل سرقت یک ریشتراش از خوابگاه دانشجویان است، برخی دلالان ارز جهت تجدید خاطرات شیرین گذشته، ارزهای قدیمی و از رده خارجی چون مارک آلمان و فرانک فرانسه را هم به صورت نمادین عرضه نمودند.

عرضه نمادین اسکناس های ماقبل پول واحد اتحادیه اروپا در آستانه ۱۴ مین سالگرد واقعه کوی دانشگاه احتمالا با برخورد مقامات مسئول مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر برخی منابع از حرکت اروجعلی ببرزاده از روستای خود به سمت تهران خبر داده اند. به نطر می رسد هدف وی از این اقدام، به گردن گرفتن اتهامات وارده در وقایع کهریزک باشد.

سایت «بی حیانیوز» در گزارشی درباره وضعیت بازار پس از احکام صادره نوشت: ارتباط بازار با فتنه ۸۸ معلوم بود اما اینکه اشرافیت به این عریانی در مقابل نظام و دستگاه قضایی می ایستد، نمایانگر فتنه جدیدی است.

این سایت همچنین به نقل از رئیس جبهه پولی انقلاب اسلامی نوشت: حوادث انتخابات ۸۸ نماد شورش اشرافیت بر جمهوریت بود اما متاسفانه انتخابات ۹۲ نماد بازگشت جمهوریت به اشرافیت.

وی با اشاره به اینکه برخی افراط و جهالت را علت بازگشت جمهوریت به اشرافیت می دانند، گفت: اینها اشتباه می کنند. بنده معتقدم جمهوریت از افرط جهالت به اشرافیت پناه برد و ما حزب اللهی ها که خیلی می فهمیم باید توی دهان جمهوریت بزنیم تا ازین غلط ها نکند.

همچنین تحلیل گر روزنامه «کیوان» در این باره به گفتگوی ویژه خبری گفت: افزایش قیمت ارز و بویژه دلار در واکنش به دادگاه کهریزک و آنهم در آستانه سالگرد فتنه کوی دانشگاه، نشانگر ابعاد فتنه امریکایی-اسرائیلی ۸۸ و نیز ارتباط آن با فتنه ۷۸ است.

وی در حالی که خمیازه می کشید افزود: فتنه گران برای آقای روحانی خواب دیده اند.

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 47 = 51