۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹

دغدغه نمایندگان ملت: مجوز اسلحه، طرح ترافیک و پاویون!

این یادداشت تلنگری است به ما که چگونه با کوتاه آمدن و بی تفاوت گذشتن از کنار ویژه خواری های برخی نمایندگان باعث شده ایم، هم و غم آنان معطوف به مسائلی چون مجوز اسلحه شود! نمایندگان محترم مجلس اما حق دارند که فکر و ذکرشان این قبیل طرح ها باشد چرا که ساعتی در میان حمل و نقل عمومی له نشده اند و دقیقه ای مجبور نیستند غصه نان و مسکن داشته باشند!

 1201-13920418«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – مسعود شایگان:

این نوشته نه نوشته ای سیاسی است و نه کینه ای برآمده از دعواهای قبیله ای گروههای سیاسی. رنجنامه ای است برای موکلانی که چشم به هرم سبز خیابان سبز بهارستان بسته اند تا مگر دردی از آنها دوا کند برای وکیلانی که این روزها دغدغه شان نه ملت که جای دیگری است!

اما ماجرا چیست؟

بگذارید این داستان را از روزهایی پیشین آغاز کنیم از ۲۰ شهریور سال ۱۳۸۹ که حمید رسایی نماینده تهران پس از جار و جنجال های پیش آمده بر سر تعطیلی سه روز عید فطر با انتشار یادداشتی به تعطیلات زیاد دوستانش در مجلس شورا اعتراض کرده و نوشته بود: «واقعیت تلخ است اما نمی‌توان انکارش کرد و عیب بودن تعطیلات یک ماهه ما نمایندگان یک واقعیت تلخ است. تا ما نمایندگان مجلس نسبت به حذف این تبعیض آشکار از آیین نامه داخلی که از مجلس سوم پایه گذاری شده، اقدام نکنیم، مردم نیز بسیاری از داد و فریادهای ما را حمل بر غرض ورزی و سیاسی کاری می‌کنند.»

این صدا گرچه آن روز نشنیده گرفته شد، اما پس از چندی ماجرای تسهیلات مجلس شورا به نمایندگان در ابتدای هر دوره نیز سر و صدای رسانه ها را بلند کرد. که البته به این مورد باید طرح موسوم به مادام العمر شدن حقوق نمایندگان را نیز اضافه کرد.

اما این پایان ماجرای غم انگیز اشرافیت در مجلس شورای اسلامی اصولگرا نبود چرا که دیروز در میان بهت و حیرت ناظران خبر از امضای طرحی عجیب توسط برخی از نمایندگان مجلس بر روی سایت های خبری قرار گرفت که یقینا اگر تاریخ بالای خبر نبود، می توانستید آن را به نمایندگان مجلس شورای ملی عصر پهلوی هم نسبت دهید!

اما این طرح چیست؟ پنام این طرح استمرار حقوق مکتسبه غیرمالی نمایندگان است و در آن اجازه حمل سلاح، پاویون و طرح ترافیک به نمایندگان داده می شود. احمد بخشایش اردستانی با ذکر این موارد گفته است که «البته نماینده ها باید هزینه این طرح ها را خود بپردازند و تاکید کرده است که این طرح هیچ بار مالی ندارد. با وجودی که این طرح امتیاز خاصی برای نمایندگان ندارد ولی بیشتر نمایندگان سابق به دنبال آن هستند تا استفاده از این امکانات برای آن‌ها استمرار یابد؛ طرحی که در آن هیچ‌گونه فواید مالی نیست.»

اردستانی البته هیچ توضیحی نداده که اگر این طرح امتیازات خاصی ندارد پس به چه دلیل  برخی از نمایندگان سابق و حاضر در مجلس به دنبال تصویب آن هستند؟!

لازم به توضیح نمی باشد که این یادداشت در پی ذم این نماینده یا دیگر نماینده های طراح این طرح نبوده و نیست، بلکه تلنگری است به ما که چگونه با کوتاه آمدن و بی تفاوت گذشتن از کنار ویژه خواری های برخی نمایندگان باعث شده ایم، هم و غم آنان معطوف به مسائلی چون مجوز اسلحه شود!

نمایندگان محترم مجلس اما حق دارند که فکر و ذکرشان این قبیل طرح ها باشد چرا که ساعتی در میان حمل و نقل عمومی له نشده اند و دقیقه ای مجبور نیستند غصه نان و مسکن داشته باشند!

نکته پایانی اما؛ در مورد اظهار نگرانی نماینده مذکور برای جان برخی نمایندگان است! حمله به نماینده ها و شهادت آنان اما قصه ای است که به شما نمی چسبد این قصه به هفت تیری ها می چسبد نه شما که غصه تان شده است طرح ترافیک و پاویون!

(کاریکاتور از بزرگمهر حسین‌پور - روزنامه قانون)

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

23 + = 29