۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷

سیدمصطفی محقق داماد: آقای احمدی نژاد! بس کنید این خطابه­‌های یک طرفه را/دیگر دوره‌­ی منولوگ به سر آمده

محقق داماد همچنین ضمن اظهار تاسف درمورد وضعیت فرهنگستان­‌ها گفت: ما این درد را باید کجا بگویم که آکادمی‌‌های کشورمان (فرهنگستان­‌ها) حتی نسبت به آکادمی­‌های عقب­‌مانده­‌ترین کشورهای آسیایی، از نظر استقلال عقب‌تر است. کاش آقای حداد عادل جلسه را ترک نمی­‌کردند تا من این صحبت­‌ها را رو به رو؛ به ایشان بگویم.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

آیت الله بسیدمصطفی محقق داماد(استاد فلسفه و عضو فرهنگستان علوم ایران) که یکی از سخنرانان مراسم سالروز هشتادسالگی رضا داوری اردکانی بود، ضمن تجلیل از جایگاه این فیلسوف شناخته شده، اعتراض شدید خود را نسبت به عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست جمهور نسبت به فرهنگستان­‌ها اعلام کرد.

به گزارش انتخاب، وی با اشاره به تصمیماتی که در سال ۸۸ نسبت به انتصابی شدن ریاست­ فرهنگستان­‌های مختلف رخ داده، گفت: در دوره­‌ی ریاست داوری اردکانی بر فرهنگستان علوم، فرهنگستان­‌ها با مشتی آهنین و کوبنده روبرو شدند. از این حیث؛ من از اعضای شورای عالی انقلاب گله­‌دارم. شاید نباید از روحانیون این شورا انتظار داشت که نسبت به وجاهت آکادمیک فرهنگستان­‌ها واکنش نشان دهند، اما چهره‌­های دانشگاهی چرا در این‌باره سکوت کردند؟!

آیت الله محقق داماد ضمن بیان این مطلب که هویت فرهنگستان­‌ها در این است که اعضا و ریاست، توسط خود فرهنگستان و براساس مدارج علمی مشخص شوند، ادامه داد: چرا در سال ۸۸ دور هم نشستید و پشت درهای بسته این تصمیم را گرفتید که روسای فرهنگستان­‌ها باید با انتصاب و ابلاغیه شما مشخص شوند؟ چرا با این تصمیم اعتبار و افتخار ریاست بر فرهنگستان‌­ها را از بین می­‌برید؟ شک نکنید که تاریخ درمورد این اقدام و تصمیم شما قضاوت خواهد کرد.

به نوشته ی ایلنا، وی افزود: جناب داوری اردکانی تا به امروز، تمام تلاش خود را کرده تا مانع از انتصابی شدن ریاست فرهنگستان علوم شود و در این راه، استقلال فرهنگستان را حفظ کرده. شاید هم باید از آقای رییس جمهور متشکر باشیم که با پیگیری­‌های جناب داوری موافقت کرد تا لااقل این اتفاق برای فرهنگستان علوم رخ ندهد و البته این رویداد اشتباه در کارنامه­‌ی ریاست جمهور ثبت نشود.

عضو فرهنگستان علوم همچنین با مخاطب قرار دادن محمود احمدی­‌نژاد و با اشاره به سخنرانی­ وی در مراسم نکوداشت فعالیت­‌های هشت ساله­‌ی دولت نهم و دهم که از سوی سازمان صدا و سیما برپا شده بود، گفت: بس کنید این خطابه­‌های یک طرفه را! دیگر دوره‌­ی منولوگ به سر آمده و مردم از تک­‌گویی خسته­‌اند. دوران؛ دوران دیالوگ است. اینکه بیایید یک تنه و در سخنان­تان بگویید فلان کردیم و بهمان، صحیح نیست. ای کاش حداقل یک فرد دلسوز در این برنامه حضور داشت و دغدغه­‌های موجود را بیان می­‌کرد تا به آن­ها پاسخ بدهید.

محقق داماد همچنین ضمن اظهار تاسف درمورد وضعیت فرهنگستان­‌ها کشور افزود: ما این درد را باید کجا بگویم که آکادمی‌‌های کشورمان (فرهنگستان­‌ها) حتی نسبت به آکادمی­‌های عقب­‌مانده­‌ترین کشورهای آسیایی، از نظر استقلال عقب‌تر است. کاش آقای حداد عادل جلسه را ترک نمی­‌کردند تا من این صحبت­‌ها را رو به رو؛ به ایشان بگویم.

وی همچنین با اشاره به حسن روحانی و دولت جدید گفت: امیدواریم رییس جمهور جدید که شخصیتی فرهنگی و دانشگاهی است، به دغدغه‌های موجود در این حوزه رسیدگی کند.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 4 = 5