۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸

نجفقلی حبیبی: از روحانی، جز تحقق نطق های انتخاباتی توقعی نداریم

روحانی در این زمینه باید با تدبیر برخورد کند؛ زیرا از سوی دیگر مردم هم با وجود آنکه از عقلانیت برخوردار هستند و می‌گویند حل مشکلات طول خواهد کشید، اگر این زمان بیش از حد طول بکشد نارضایتی اجتماعی به وجود خواهد آمد. برای جلوگیری از این مشکل دولت بابد کارآمدترین افراد را در دولت به کار گیرد، زیرا اکنون زمان به کار گرفتن افراد بی‌تجربه و جدید نیست.

mobareze.ir - najafgholi«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تأکید کرد: برای جلوگیری از این مشکل دولت باید کارآمدترین افراد را در دولت به کار گیرد، زیرا اکنون زمان به کار گرفتن افراد بی‌تجربه و جدید نیست.

 

دکتر نجفقلی حبیبی در گفت و گو با جماران، در پاسخ به سوالی در خصوص انتظارات موجود از رئیس‌جمهور و دولت جدید اظهار داشت: توقع من از جناب دکتر روحانی این است وعده‌هایی را که در مناظرات انتخاباتی به مردم دادند را با تکیه بر رأی مردم برآورده کنند. امروز مشکلات امنیتی، گرفتاری‌های افتصادی مانند گرانی و بیکاری، مسائل بین‌المللی، آزادی‌های اجتماعی و عمومی از جمله مطبوعات و ناکارآمدی دستگاه دولت، دغدغه جدی اصلاح‌طلبان و مردم است.

 

وی افزود: ما توقع دیگری از روحانی، جز تحقق نطق‌های انتخاباتی او نداریم و امیدواریم ایشان تلاش خود را برای تحقق عده‌ها به کار ببندد.

 

حبیبی در خصوص چالش‌های پیش روی دولت روحانی نیز گفت: بخشی از چالش‌های دولت در حوزه داخلی است؛ دیدگاهی تاکنون بر کشور مسلط بود که این خودش یک چالش است، زیرا اگر بخواهیم برخی آزادی‌های محدود شده را اکنون برگردانیم و مثلا اقتصاد را مجددا به کار بیندازیم، آن جریانات قبلی مقاومت‌هایی خواهند کرد. زیرا تاکنون امکانات و قوانین را در اختیار داشتند که بازگرداندن امور به وضع عادی با توجه به حضور این زیاده خواهان کاری مشکل است‌.

 

وی ادامه داد: روحانی در این زمینه باید با تدبیر برخورد کند؛ زیرا از سوی دیگر مردم هم با وجود آنکه از عقلانیت برخوردار هستند و می‌گویند حل مشکلات طول خواهد کشید، اگر این زمان بیش از حد طول بکشد نارضایتی اجتماعی به وجود خواهد آمد. برای جلوگیری از این مشکل دولت بابد کارآمدترین افراد را در دولت به کار گیرد، زیرا اکنون زمان به کار گرفتن افراد بی‌تجربه و جدید نیست؛ بلکه روحانی باید با تجربه‌ها را بیاورد و در کنار آن افراد جوان و تازه کار را هم بیاورد. زیرا ما اکنون زمان کافی نداریم که بخواهیم فورا جوان‌ها را در مناصب اجرایی قرار دهیم.

 

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در ادامه افزود: چالش دیگر دولت جدید، بخش‌هایی است که تاکنون روی ثروت جامعه نظر داشتند و پول و ثروت نزد آن‌ها جمع شده بود. روحانی از یک طرف باید این گروه‌ها را به کار گیرد تا فکر نکنند حذف شده اند و از سوی دیگر، باید جلوی زیاده خواهی آن‌ها را نیز بگیرد که در این صورت مردم با عقلانیت، دولت را همراهی خواهند کرد.

 

حبیبی تصریح کرد: اگر دولت با دقت و سرعت کار کند مردم با او همراهی خواهند کرد و اکنون شاهدیم که همه جناح‌ها نیز قول همکاری به این دولت داده‌اند که این یک خوشوقتی برای روحانی است. به عنوان مثال سرمایه‌داران هم نظر مثبتی به دولت نشان داده‌اند که این می‌تواند باعث کاهش قیمت‌ها و گرانی شود. همچنین نخبگان و روشنفکران هم دولت را از خودشان می‌دانند که یک فرصت بزرگ برای ایشان است.

 

وی یادآور شد: ممکن است جریاناتی که قدرت از آن‌ها سلب شده بخواهند در راه دولت مشکل درست کنند؛ البته این جریانات فعلا خاموش هستند و منتظر هستند ببینند دولت چه کار می‌کند. اما روحانی باید با دقت حرف بزند و کار کند و در عین حال تفکر اصلاح‌طلبی را هم حفظ کند. ما نمی‌گوییم که دولت کاملا در دست اصلاح‌طلبان قرار گیرد، اما این تفکر باید باقی بماند و افراد کارآمد مسئولیت‌ها را در دولت در دست بگیرند.

 

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 36 = 43