۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸

طنز/ واکنش احمدی نژاد،روحانی، جلیلی و مشایی به حوادث مصر

اسفندیار رحیم مشایی خواهد گفت: فلسفه خلقت انسان چیست؟ حکمت متعالی که بشر برای آن در حال تکاپوست، از زمان کوروش کبیر تا دکتر احمدی‌نژاد، دنبال چه چیزی بوده؟ دنبال این بوده که بهار بشریت فرا برسد و انسان کامل (حمل بر خودستایی نشود) بتواند زنده باد بهار بگوید.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):مسعود مرعشی و محمد حسن نجمی در یک طنزنوشته مشترک در روزنامه «قانون» روز سه شنبه مواضع احتمالی محمود احمدی نژاد ، اسفندیار رحیم مشایی ، سعید جلیلی و حسن روحانی را در قبال تحولات مصر – بر اساس ادبیات هر یک – به زبان طنز حدس زده اند:

بخوانید! خالی از لطف نیست…

جدیدا در مصر مد شده هر وقت از چیزی خوش شان نمی‌آید، می‌روند کف خیابان و دورهمی یک انقلابی می‌کنند و می‌آیند. سخت‌ترین کارها اتخاذ موضع درقبال مصر از سوی شخصیت‌های سیاسی است. می‌خواهیم به شخصیت‌های سیاسی کشورمان کمک کنیم و ایده بدهیم تا مواضع بهتری را بتوانند نشان بدهند:

- محمود احمدی‌نژاد می گوید: من از شما می‌پرسم، در مصر چه اتفاقی افتاده؟ مردم مصر دنبال چی بودند که انقلاب کردند؟ همین جوری قیام کردند؟ اینها سوالاتیه که باید جواب داده بشه..

-اسفندیار رحیم مشایی خواهد گفت: فلسفه خلقت انسان چیست؟ حکمت متعالی که بشر برای آن در حال تکاپوست، از زمان کوروش کبیر تا دکتر احمدی‌نژاد، دنبال چه چیزی بوده؟ دنبال این بوده که بهار بشریت فرا برسد و انسان کامل (حمل بر خودستایی نشود) بتواند زنده باد بهار بگوید.

- سعید جلیلی: باید از ظرفیت‌های ایجاد شده در مصر برای پیشبرد گفتمان استفاده کرد. ضمناً اطلاعات اشتباه به شما رسیده، اگر موثق بودن بقیه اطلاعات‌تان هم مثل همین باشد که باید به ظرفیت‌های شما شک کرد. مردم مصر فرصت دارند که غربی‌ها را تهدید کنند و این جز با گفتمان پایداری محقق نمی شود.

و سرانجام بر اساس ادبیات حسن روحانی:قفل مصر باید با کلید خود مردم مصر باز شود. نمی‌شود که ما بخواهیم قفل آنها را با کلید خودمان باز کنیم.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 88 = 89