۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸

پزشکیان:با گرسنه، بی کار و معتاد که قدرت به وجود نمی آید، آبروی اسلام و دین و مذهب می رود

بحث کنترل جمعیت اساسی است، ما اگر واقعاً‌ 100 میلیون و 200 میلیون آدم می‌توانیم داشته باشیم، الان برای اینهایی که گرسنه و بیکار هستند و مبتلا به فحشا و اعتیاد شده‌اند کار درست کنیم و آنها را اصلاح کنیم، بعد بیاییم آن را دو برابر کنیم.

pezeshkian 7«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):دکتر مسعود پزشکیان، درباره ی گفته های محمود احمدی نژاد که «جمعیت را دو برابر کنید» و طرح هایی مانند «ترویج فرزند ‌آوری خانه به خانه»، تصریح کرد: اصلا این جمعیت نیست که قدرت می آورد، توانمندی و اندیشه و فکر و خلاقیت است که قدرت می آورد. با گرسنه، بی کار و معتاد که قدرت به وجود نمی آید، آبروی اسلام و دین و مذهب می رود.

به گزارش مبارزه به نقل از انصاف نیوز،وزیر بهداشت دولت اصلاحات گفت: دولتی که شعار طرفداری از محرومین و عدالت می دهد، گسترش و توسعه ی محرومیت، خود یک نوع بی عدالتی وحشتناکی است، به خصوص برای جامعه ای که الان هیچ نوع برنامه ای برای پاسخگویی به نیاز آنها وجود ندارد. ما به عنوان انسانی که در این دنیا زندگی می کنیم باید کاری کنیم که انسان هایی که در جامعه زندگی می کنند نیازهای اولیه شان را پاسخ بدهیم؛ حاکمیت ها موظف هستند که نیازهای اولیه ی مردم را پاسخ بدهند. نیاز اولیه شامل مسکن، آموزش، غذا، درمان و زندگی که انشان بتواند در آن رشد و توسعه پیدا کند. در این کشور که خودمان ادعای عدالت داریم، به امامانمان هم که نگاه می کنیم وقتی یکی در جایی گرسنه بوده شب خوابش نمی برده که چرا یکی گرسنه است، آنوقت وضع فعلی شایسته است که می خواهیم آن را اضافه هم بکنیم؟

پزشکیان افزود: بنده وزیر بودم در این مملکت؛ طرف می آمد و می‌گفت «پول ندارم»، در حال مردن بود اما اختیار نداشتیم؛ همین الان هم این اتفاق دارد می افتد. ما که نمی توانیم جواب مردم بیچاره ای که به درمان نیاز دارند بدهیم؛ یا ما که جوان‌های گلی که آماده شده، درس خوانده و رشد پیدا کرده و می گوید کار بده می خواهم کار کنم ولی ما نمی توانیم به او کار بدهیم، … ما که به جوان بدبختی که می خواهد ازدواج کند و به راه خلاف نیافتد را نمی توانیم یک سرپناهی بدهیم که در آن زندگی کند، گریه می کند و خودکشی می کند، … آنوقت تئوری های اقتصادی را طرح می کنیم که تئوری است. خب اگر بلد هستیم پیاده کنیم، پس پیاده کنیم؛ الان سی و چند سال از انقلاب گذشته، همه‌اش گفته ایم محرومین، فقرا، بی کاری، عدالت، … حرف و تئوری این که اله می کنیم یک بحث است، واقعیت یک بحث دیگر است.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که ما در آموزش بی عدالتی داریم، در درمان بی عدالتی داریم، در توسعه ی شهری بی عدالتی داریم، در توسعه ی اقتصادی اجتماعی فرهنگی بی عدالتی داریم و شاخص های اینها هم خیلی روشن است. راحت می شود اینها را درآورد. ما اینها را در بهداشت و درمان درآورده ایم. حتی در شهرها مناطق محروم نسبت به مناطق برخوردار بهره برداریشان از سلامت، آموزش و از خدمات عمومی اصلا قابل قیاس نیست و در کل کشور هم نگاه کنید استان‌های محروم مثل استان‌های برخوردار سرانه ی جمعیتی که الان در تهران و اصفهان دارد نسبت به سیستان و بلوچستان و کردستان اصلا قابل قیاس نیست. اول بیاییم این آدم‌هایی که داریم و معتقدیم اینها همه انسان هستند و حداقل زندگی را دارند، این را تامین کنیم. هیچ کدام از مردم کشور ما نمی خواهند گدا باشند، نمی خواهند دست به طرف کسی دراز کنند؛ اینها می خواهند زندگی کنند، کار می خواهند، کار یعنی توسعه ی اقتصادی.

پزشکیان در پاسخ به این پرسش که «یعنی فکر می کنید که افزایش جمعیت وضعیت را بغرنج می‌کند؟»، گفت: همین الان هم بغرنجیم، ۱۰ سال دیگر ما در بیمارستان‌ها مشکل سی.سی.یو و آی.سی.یو خواهیم داشت، برای اینکه این جمعیتی که دارد رشد می کند همین طوری که می آید پاره می کند و به جلو می رود. در سنین پایین بر سر مدارس چنین بلایی آورد، الان دعوای اشتغال است، یک مقدار بالا بیاید دعوای بیمارهای مزمن و مسایل دیگری است که غوغا خواهد کرد. چه کسی می خواهد جواب بدهد؟ با کدام برنامه؟

نماینده ی کنونی مردم تبریز در مجلس ادامه داد: ما همگی موظفیم به عنوان یک مسلمان؛ و چه دولت آقای موسوی چه آقای رفسنجانی چه آقای خاتمی و چه آقای احمدی نژاد، موظف بودند و هستند که پاسخگوی نیازهای مردم باشند؛ تا جایی که بودند خوب بوده و تا جایی که نیستند گیرش چیست؟ گیرش ندیدن همین مسایلی هست که داریم. ما بدون اینکه محاسبه کنیم اوایل انقلاب گفتیم بچه دار بشوید خانه می دهیم، رفتند بچه دار شدند آنوقت گیر کردیم! بعد در مدرسه هم کلاس نتوانستیم به آنها بدهیم، الان هم می گوییم بچه دار بشوید پول به شما می دهیم، فردا معلوم نیست اگر شدند چه کسی می خواهد جواب بدهد؟!

وزیر دولت اصلاحات در پاسخ به این پرسش که «اگر ظرفیت‌ها کشور دچار یک رشد چشمگیر بشود آنوقت با افزایش جمعیت مخالفتی ندارید؟»، گفت: ببینید؛ در تئوری فرقی بین تئوری و عمل نیست ولی در عمل وجود دارد. همه می گویند عدالت و انصاف، ایثار گذشت و محبت. واقعیت چیست؟ این که می گوییم با آنچه توانسته ایم، با هم خیلی فرق دارد. واقعیت این است که ما الان این گرفتاری ها را داریم و آن مدیران را هم نداریم. بالاخره مدیریت علم است، همین طوری که اقتصاد و جمعیت و محیط زیست علم است، ما آدم‌هایی که بتوانند مدیریت علمی بکنند خیلی کم داریم. اصلا مشکل جهان سوم، مشکل نبود تئوری نیست، مشکل نبود نیروهای انسانی توانمند است که بتواند این تئوری‌ها را اجرا کند.

دکتر پزشکیان در پایان تصریح کرد: آدم‌هایی را باید در جامعه داشته باشیم که فردا نانشان را داشته باشیم، خانه برایشان داشته باشیم، اشتغالشان را بتوانیم فردا تامین کنیم. ما نمی توانیم بیاییم به همین شکل بدون در نظر گرفتن اشتغال، مسکن، غذا، زندگی و رفاهشان و حتی فکر و ذهن و فرهنگشان، جمعیت را گسترش بدهیم و بعد بگوییم هر آنکه دندان دهد نان دهد! صهیونیست‌ها در دنیا چقدر جمعیت هستند؟ [زیر ده میلیون]، ولی تمام اقتصاد دنیا دستشان است. اصلا این جمعیت نیست که قدرت می آورد، توانمندی و اندیشه و فکر و خلاقیت است که قدرت می آورد. با گرسنه، بی کار و معتاد که قدرت به وجود نمی آید، آبروی اسلام و دین و مذهب می رود.

به گزارش انصاف نیوز، دکتر مسعود پزشکیان چند سال پیش در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ نیز در نطقی علنی در مجلس به این موضوع اشاره و تصریح کرده بود: بحث کنترل جمعیت اساسی است، ما اگر واقعاً‌ ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون آدم می‌توانیم داشته باشیم، الان برای اینهایی که گرسنه و بیکار هستند و مبتلا به فحشا و اعتیاد شده‌اند کار درست کنیم و آنها را اصلاح کنیم، بعد بیاییم آن را دو برابر کنیم.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 67 = 74