۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰

پزشکیان: طی ۳۵ سال گذشته دچار تکرار اشتباهات شده‌ایم / در چینش کابینه تبعیض جنسیت نداریم

نباید شاخص تعیین افراد در دولت ها با محوریت زن بودن و یا مردبودن مورد توجه قرار گیرد لذا مؤفق بودن و باتجربه بودن افراد ملاکست و این امر گویای این نیست که باید این فرد حتماً زن باشد و یا مرد هرکسی که مؤفق ترست، آن باشد.

pezeshkian 3«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):دکتر مسعود پزشکیان گفت: حضور افراد صفرکیلومتر، ناموفق و غیرخوشنام، می‌تواند از آفت‌های دولت آینده باشد. تجربه، تخصص و سابقه درخشان باید از شاخصه‌های کلیدی افراد کابینه دولت یازدهم باشد.

به گزارش مبارزه، نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با نسیم افزود: متأسفانه طی ۳۵ سال گذشته دچار تکرار اشتباهات و آزمون و خطا شده‌ایم که هزینه‌های زیادی را برای کشور در پی داشته است و امیدواریم در دولت روحانی با حضور افراد صاحب نظر، کارشناس و توانمند اشتباهات گذشته بار دیگر تکرار نشود.

وزیر دولت اصلاحات در پایان خاطرنشان کرد: اگر حضور رقبای روحانی در کابینه دولت یازدهم منجر به کارآمد شدن دولت آینده شود مفید فاید خواهد بود.

همچنین وی در گفت و گو با خبرنکار پارلمانی پارس با اشاره به تفاوت های کابینه یازدهم و کابینه دهم در تعیین وزرای پیشنهادی گفت: لزوم انتخاب افراد با تجربه و کارآمد در کابینه دولت یازدهم امری ضروری است.

وی با بیان اینکه نباید به نام جوان گرایی از تجربه گرایی در کابینه یازدهم فاصله گرفت اظهار داشت: مطمئناً افرادی که تخصص و تجربه کافی در وزارتخانه را نداشته و صرفاً با ملاک جوان گرایی وارد کابینه می شوند نمی توانند سکان دار مسئولیت های سنگین وزارتخانه ها باشند.

پزشکیان تصریح کرد: افرادی که به کابینه یازدهم پیشنهاد می شوند باید مؤفقیت های چشم گیری در کارنامه خود داشته و به واقع نشان داده باشند که می توانند وزارتخانه مربوطه را متحول کنند.

وزیر سابق بهداشت و درمان تأکید کرد: نمی توان به افرادی که کم تجربه بوده و افرادی که تجربه داشته ولی تجربه نامؤفقی در کابینه های قبلی از خود به جای گذاشته اند، امیدوار بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر شاخص تعیین وزرا تجربه گرایی افراد مؤفقی باشد که به کار خود ایمان دارند، دیگر این مفهوم که این شخص از میان احزاب چپ و یا راستانتخاب شود، چندان فرقی نخواهد داشت لذا دولت ها همیشه باید به دنبال فردی باشد که می تواند از پس مسئولیت ها برآید در غیر اینصورت تعیین افراد از بین احزاب و گروه ها خواهد بود که این امر تنها در جهت منافع احزاب قرار می گیرد.

پزشکیان تأکید کرد: ما اگر بخواهیم برحسب شاخص ها در تعیین و انتخاب وزراء حرکت کنیم باید گفت که شاخص تعیین افراد چپ و یا راست نمی شناسد لذا همواره با تجربه بودن با علم بودن واعتقاد افراد به آنچیزی که می گویند ملاک صحیحی تری خواهد بود.

*در چینش کابینه زن یا مرد بودن ملاک نیست

پزشکیان در ادامه در رابطه با حضور زنان در کابینه روحانی تصریح کرد: نباید شاخص تعیین افراد در دولت ها با محوریت زن بودن و یا مردبودن مورد توجه قرار گیرد لذا مؤفق بودن و باتجربه بودن افراد ملاکست و این امر گویای این نیست که باید این فرد حتماً زن باشد و یا مرد هرکسی که مؤفق ترست، آن باشد.

وی تصریح کرد: نباید هیچ اصراری بر وجود زنان در کابینه دولت روحانی داشت لذا مهمترین بحث و شاخص، میزان مؤفقیت افراد است که حتی اگر قرار است در کابینه زن حضور داشته باشد باید مراحل مدیریت و کارآمدی خود را به اثبات برساند.

*پیشنهاد وزارت شود، قبول می کنم

وزیر سابق بهداشت و درمان در ادامه در رابطه با پیشنهادات برای حضور در کابینه روحانی تصریح کرد: فعلاً هیچ پیشنهاد و خبری برای حضور در کابینه آقای روحانی نداشته ام.

پزشکیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در صورت پیشنهاد برای تصدی وزارتخانه ای از سوی دولت روحانی پاسخ شما مثبت خواهد بود یا خیر گفت: بالاخره اگر بتوانم کاری برای این دولت انجام دهم، دریغ نخواهم کرد و سعی خواهم کرد که یاری رسان این دولت باشم.

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 5 = 10