۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱

آیت‌الله مکارم شیرازی: اختلافات و جنگ را کنار بگذارید

یکی از مراجع عالیقدر گفت: جنگ، آتش و اختلاف در میان مسلمانان به دلیل عمل نکردن به آیات مبین قرآن کریم است.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه تفسیر قرآن کریم در دومین روز از ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاکید بر گرایش جوانان به قرآن کریم و به خصوص تفسیر آیات آن اظهار کرد: باید قرآن و عظمت آن را با خود قرآن کریم شناخت همان‌گونه که در سوره مائده قرآن کریم خود را نور و کتاب مبین معرفی کرده است.
وی افزود: همه زیبایی‌های جهان به واسطه نور و روشنایی دیده می‌شود و قرآن به دلیل زیبایی‌بخشی به اخلاق و مکارم انسان خود را نور می‌نامد همچنین یکی از ویژگی‌های مهم نور حرکت با سرعت فراوان است و قرآن با چنین سرعتی در دل‌ها نفوذ می‌کند.
وی درباره نورانیت قرآن کریم تصریح کرد: فاصله میان زمین و خورشید ۱۵۰ میلیون کیلومتر است و نور با سرعت ۸ دقیقه به زمین می‌رسد که نشان دهنده حرکت با سرعت فوق‌العاده می‌باشد از این رو قرآن خود را نور می‌خواند که فضائل اخلاقی و جامعیت قرآن با چنین سرعتی انسان را به خدا نزدیک می‌سازد.
مکارم شیرازی دستیابی به سلامت روح را در گرو تلاوت قرآن کریم و عمل به آن دانست و اظهار کرد: قرآن بهترین شیوه زندگی را به انسان می‌آموزد و اگر در هر گوشه جهان متاسفانه شاهد جنگ و آتش میان مسلمانان هستیم که دل‌ها را به آتش می کشد دلیلش این است که مسلمانان به دستورات قران کریم عمل نمی‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم تاکید بر دوری گزیدن از اختلاف میان مسلمانان دارد، اما متاسفانه به دلیل بی‌توجهی به این آیات جهان اسلام در آتش اختلاف فرو رفته است در حالی که قرآن راه دوستی و صلح را نشان می‌دهد.
وی خطاب به همه مسلمانان جهان اظهار کرد: همه مسلمانان باید اختلافات و جنگ را کنار بگذارند و مایه خشنودی و سوءاستفاده دشمنان از این اختلافات نباشند؛ زیرا قرآن کریم انسان را از ظلمات به سمت نور هدایت می‌کند و در نورانیت و روحانیت اختلاف و دشمنی وجود ندارد.
این عالم بزرگوار تصریح کرد: قرآن کریم انسان را به صراط مستقیم هدایت می‌کند و در راه مستقیم همه خوبی‌ها و ارزش‌های اخلاقی همانند عدالت، محبت، کمک به نیازمندان و تقوای الهی وجود دارد.
وی درباره دیگر ویژگی‌های قرآن کریم نیز گفت: مهم‌ترین راه خروج از فتنه عمل به دستورات قرآن کریم است، همچنین قرآن به انسان نشاط و آرامش می‌بخشید و با تکیه بر دستورات قرآن می‌توان خانواده، رابطه اعضا و یا وضعیت زندگی روزمره و بازارها و … را ساماندهی داد.
وی با ابراز تاسف از تفکرات وهابیت تکفیری خاطرنشان کرد: متاسفانه وهابیت تکفیری با دیدگاه‌های منفی خود در حقیقت قرآن کریم را پشت سر خود انداخته است و مسلمانان دیگر را کافر می‌داند و با جنگ و خونریزی از حقیقت قرآن فاصله گرفته است.
به گزارش ایسنا، این استاد برجسته حوزه در پایان بر تلات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان به ویژه در میان جوانان تاکید کرد.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

9 + = 16