۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵

دم خروس روزنامه بذرپاش بیرون زد

در 8 سال اخیر، ده ها سایت و روزنامه و رسانه دیگر، با دریافت کمک های مستقیم و غیرمستقیم از مراکز دولتی و حکومتی فعال بودند و وظیفه برخی از آنها چیزی جز پمپاژ افراطی گری در جامعه نبود. حمایت هایی که از ارائه بودجه با عناوین مختلف تا تقدیم هزینه آگهی های رنگارنگ شرکت های دولتی از این رسانه ها می شد و بعضا هنوز هم ادامه دارد

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

روزنامه «وطن امروز» به دلیل آنچه سرمقاله نویس آن «بی پولی» خوانده، از اول مرداد منتشر نمی شود، اما تقارن کامل این تعطیلی با تاریخ پایان کار دولت احمدی نژاد، شائبه بهره مندی از حمایت های بی دریغ  جریان حاکم را ایجاد کرده است.

به گزارش مبارزه به نقل از خبرنگار “آینده”،
حسین قدیانی سرمقاله نویس وطن امروز در «یادداشت روز» امروز ۲۵ تیرماه آن که با عنوان «وطن روز!؟» منتشر شده، از توقف انتشار این روزنامه به دلیل «بی پولی» خبر داده و اعلام کرده است: اول که شایعه بود دعا می کردیم واقعیت نداشته باشد اما بعد تبدیل به زمزمه شد، حالا شده خبر… یک خبر تلخ. روزنامه «وطن امروز» به دلیل بی پولی (!؟) از اول مرداد درنخواهد آمد.

قدیانی در ادامه مطلبش مدعی زیانده بودن اکثر روزنامه ها شده و  با جدا کردن خود از روزنامه های نور چشمی و دولتی و حزبی، یادآور شده است: بجز روزنامه همشهری که از اساس بحث جداگانه ای دارد، می توان سر زیانده بودن الباقی روزنامه ها قسم خورد، لیکن روزنامه های زنجیره ای هرگز به دلیل بی پولی کمرشان نمی شکند. روزنامه های نورچشمی، دولتی و حزبی هم هر جور شده گلیم خود را از آب بیرون می کشند، ما اما با این حال و روز، دیگر نمی توانیم ادامه دهیم. اعتراف می کنیم.



روزنامه «وطن امروز» متعلق به مهرداد بذرپاش، سال ۸۷ پا به دنیای مطبوعات گذاشت و از افراطی ترین روزنامه ها بود که ضمن حمایت های شدید از دولت، در هجمه به برخی شخصیت های ارجمند انقلاب و کشور از هیچ تلاشی فروگذار نمی کرد.

اکنون باید پرسید تا به حال کدام «پول» و از کدام مسیر به این روزنامه می رسیده که اتمام یا پیش بینی ادامه دار نبودن آن باعث «بی پولی» و توقف انتشار این روزنامه شده است؟

روزنامه وطن امروز در زمان مدیریت بذرپاش در گروه سایپا ساختمانی در خیابان پاکستان خریده بود، اما مدتی بعد از تغییر بذرپاش از سایپا، آن ساختمان فروخته شد و با بخشی از مبلغ آن ساختمان دیگری در خیابان انقلاب رهن شد و بخش دیگر برای هزینه های دیگر روزنامه صرف شد.

واقعیت آن است که در ۸ سال اخیر، ده ها سایت و روزنامه و رسانه دیگر، با دریافت کمک های مستقیم و غیرمستقیم از مراکز دولتی فعال بودند و وظیفه برخی از آنها چیزی جز پمپاژ افراطی گری در جامعه نبود. حمایت هایی که از ارائه بودجه با عناوین مختلف تا تقدیم هزینه آگهی های رنگارنگ شرکت های دولتی از این رسانه ها می شد و بعضا هنوز هم ادامه دارد.

انتظار می رود بعد از وطن امروز هم ، رسانه های دیگری که دیگر نه از این امدادهای غیبی بهره مندند و نه گفتمانشان خریداری دارد، بعضا رو به تعطیلی می روند.

اما به نظر می رسد یکی از وظایف دولت روحانی، دست کم شفاف کردن این خاصه خرجی هاست که کارویژه آنها قلب حقایق و متفاوت نشان دادن واقعیت های جامعه برای حفظ قدرت برخی مسوولان و رهایی آنان از نقد منتقدان بود.

۱ دیدگاه

  1. مجید :

    مطلبی که از سایت آینده و تیم رسانه ای فواد صادقی باشد باید به ان شک کرد

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

21 - 11 =